|
Post by R on Aug 29, 2005 21:48:36 GMT 1
Stockholms Carlos Ortuno var grym
|
|
|
Post by Jugge Nohall on Aug 29, 2005 22:25:01 GMT 1
Inget ont om killen personligen men Gonzales i årets Arlanda måste väl vara en av de sämre QB importerna rent spelmässigt? Tycker han var i bästa fall medioker mot de bättre lagen. Tror Arlanda hoppades på betydligt bättre från en import inte minst när dom för första gången har en bra WR grupp.
|
|
|
Post by nostalgisk on Aug 30, 2005 7:44:18 GMT 1
Wendel Lowrey som spelade i Västerås 2 säsonger på 90-talet var grym. Spelade själv på defense då och vad jag minns så hade vi inte mer än kanske 5 interceptions på träningar de 2 säsongerna, otrolig precision. Nu säger ni säkert att vi måste haft ett dåligt defense då, men fler än 5 interceptions på 2 år på träning borde man ha klarat med vilket defense som helst. Hade han spelat i superserien hade han definitivt nämnts bland de 3 bästa QB:s som varit i sverige
|
|
|
Post by Memet on Aug 30, 2005 11:20:13 GMT 1
Horton i Solna 94, 95 var grym! Levererade som spelare och ledare. Svårt att klassa bra importer som spelat i t.ex. div 2 då motståndet inte är det bästa.
Hur klassar man t.ex. skåningar som spelat i Stockholm, är de att räkna som importer??
/M
|
|
|
Post by August Eriksson on Aug 31, 2005 12:11:48 GMT 1
Ett antal poster raderade då de inte hade något med ämnet att göra.
|
|
|
Post by qbs on Aug 31, 2005 12:35:34 GMT 1
SMM´s QB chris esterley var väldigt stabil under de 3 år han var i sverige, han var även en utmärkt punter, arlanda hade även en kanadensisk DB(vare Michel Laporte han hette?) som var enormt bra de matcher han spelade!
|
|
|
Post by Roffe on Aug 31, 2005 13:25:25 GMT 1
Bra jobbat August! Tycker inte heller attt man ska få skämta och ha kul på forumet!! Särskilt inte om det sker med glimten i ögat och alla är med på det!
Nej, vad jag kommer ihåg så fanns det inte ett enda ynka personangrepp i tråden så det är ju lika bra at ta bort den.....
|
|
|
Post by Garry N on Aug 31, 2005 13:50:08 GMT 1
Skärp dig Roffe...
August gör ett kanonjobb med att hålla någorlunda ordning på det här.
Kan förresten också slå ett slag för Lunds RB under -90-talet. Vill minnas att han hette Terence Thomas. Utan minsta support från sina lagkamrater gjorde han att Lund genomförde Superserie året på ett respektabelt sätt. Detta trots att alla motståndare visste att han alltid fick bollen.
mvh Garry
|
|
|
Post by 2A on Aug 31, 2005 14:13:46 GMT 1
2003 hade Limhamn en qb som varit backup åt Ryan Leaf på washington state, han var grym, Solna hade en WR samma år som hette JC Williams(kanadensare) som blev nominerad till årets import efter bara 3 matchers spel
|
|
|
Post by Publik on Aug 31, 2005 14:19:06 GMT 1
Barry Baganz i Arlanda är garanterat en av dom bästa, han kunde smälla på den mannen.
|
|
|
Post by Nanne on Aug 31, 2005 14:22:15 GMT 1
Sean Cotten som lirade med CC 98-99 var också väldigt duktig och viktig för sitt lag.
|
|
|
Post by Limhamn on Sept 1, 2005 4:14:08 GMT 1
RB i lund , Terrence Thomas var bra men när Fredrik Nanhed säsongen efter kom till samma skola TT gick på (CLU tror jag den hette) slog han alla Terrence gamla rekord, och fick där smeknamnet "Swedish Express"
Vet inte om detta säger mer om Nanheds kvaliteter som spelare än om TTs...
|
|
|
Post by Lars Gustafsson on Sept 1, 2005 10:12:39 GMT 1
Otroligt nog får jag hålla med Garry Nilsson här. Tim Petersen är min kandidat. Spel i WLAF med Orlando och i trainingcamps med Vikings och Saints innan han kom till Superserien.
|
|
Bttre frr p Strachans tid
Guest
|
Post by Bttre frr p Strachans tid on Sept 1, 2005 14:45:31 GMT 1
Alelyckan SunDevils i början på 90 talet hade den bästa defensiva tackle jag sett i Sverige. Han hade spelat med både Washington Redskins samt Seattle Seahawks. Kom hit pga av kärlek som inte höll. kommer ej ihåg hans namn.
|
|
|
Post by August Eriksson on Sept 3, 2005 15:09:23 GMT 1
Bra jobbat August! Tycker inte heller attt man ska få skämta och ha kul på forumet!! Särskilt inte om det sker med glimten i ögat och alla är med på det! Nej, vad jag kommer ihåg så fanns det inte ett enda ynka personangrepp i tråden så det är ju lika bra at ta bort den..... Helt rätt att det inte finns några personangrepp i tråden men i reglerna står även "Inlägg ska ligga i rätt forum" och "Tillföra något till diskussionen". Jag vill gärna att ni har roligt på forumet men gör då det i rätt trådar. Att blanda ämnen i trådarna försämrar läsbarheten när det är intressanta ämnen och det gör forumet sämre för alla.
|
|