|
Post by No Name2 on Jun 6, 2005 19:31:33 GMT 1
the Swedish national team couldn't beat the Germans or say the Mexicans, how could we expect SMM or CC to beat them?
In the SS, they can have imports. They are looking not only to the SM final but EuroBowl ect. In D1 there should be no imports. If you need an import to win at that level you have a sad team. So take that 8000:- per month in salary and 4000:- in rent for 5 months and put it into buying new equipment for your juniors, or clinics, flag football leagues. Whats more important...winning this year or the future of the sport in Sweden?
|
|
|
Post by bigproblem on Jun 7, 2005 10:03:36 GMT 1
Ett stort problem vi har här i Sverige är att vi försöker säga så mycket eländigt som möjligt om lagen. Ex 1 Sundsvall är tvugna att dra sig ur. Då är det skit skit skit skit Och det var skit skit skit med Limhamn och Giants som drog sig ur. Ex 2 Marvels flytta tiden så att Carlstad kunde spela sin match mot Göteborg. Då är det skit skit skit. Hade det inte varit bättre att skriva Det är synd att ni måste dra er ur Sundsvall kom igen till nästa år och visa att ni kan komma tillbaka eller Det är sportsligt av Marvels att flytta matchen för att Carlstad ska hinna. Är jag fel ute där?
|
|
|
Post by Du har ratt on Jun 7, 2005 10:52:47 GMT 1
Du har helt rätt, ofta låter det som att sporten snart är död och begraven. Jag tycker många gör ett alldeles utmärkt jobb. Se på Göteborg som klarar av att möta de etablerade superserielagen. Jag är övertygad om att andra lag i ettan klarar av detsamma. Nästa år, låt oss skapa en superserie med motiverade lag som kan tävla med varandra. MINST 8 lag!!!
juniorverksamheten i Stockholm är bättre än någonsin. Kom igen nu!
|
|
|
Post by motsatsen on Jun 7, 2005 14:44:13 GMT 1
jag tycker att det är precis tvärtom. juniorfotbollen i stockholm är sämre än någonsin. det finns knappt något lag som ens har 9 spelare för att spela en pee wee match. det är bara 4 lag i u-16 seriespel osv
skit i superserien, vem fan bryr sig? satsa på juniorfotbollen innan den dör istället
|
|
|
Post by Fotboll on Jun 7, 2005 15:23:49 GMT 1
Det var inte juniorfotboll i slutet på -80 talet som lade grunden till att fotbollen var stor i mitten på -90-talet. Utan ett konstant inflöde av seniorer så funkar det inte. Finns en övertro till hur trogen man är sin sport, framför allt i unga år.
|
|
|
Post by fan on Jun 7, 2005 22:37:56 GMT 1
Jag tycker att alla måste förstå att dom som vill jobba med en klubb måste göra det för att dom får ut mer än att det helgar målet med football i sverige om 5 år.... Alla gillar inte o är inte skapta för o träna juniorer eller sitta med i styrelser.... jag tror att vi ska respektera alla lag som lyckas ta sig till seriespel, vara mer aktiva på o ta reda på varför en del lag inte klarar sig dit.... att ha 100 juniorer löser lika lite som o ha 100 seniorer.... det är helheten som måste till.... allt måste funka runt om, o det gör vi genom o bli fler... ha föreningar överallt.... först då får vi den respekt o förståelse vi förtjänar.... få in football i skolorna som obligatorisk del i undervisningen för mellan o högstadiet.... ja eller minst flagg till o börja med....
|
|
|
Post by jo on Jun 8, 2005 16:11:10 GMT 1
Bästa sättet att få en sport att växa är att se till att den får mycket uppmärksamhet. Hur man ska göra för att lyckas med detta är det svåra, men jag har svårt att se att alla dessa juniorsatsningar gör det. Jag tror man måste satsa på seniorverksamheterna och få de så bra som möjligt. Detta inkluderar landslaget. Någon annan stans i forumet har det stått att det inte är någon idé att försöka få till stånd TV-sändningar från Superseriematcher och det kanske stämmer, men landslagsmatcherna åtminstone borde man försöka få någon av de mindre sportkanalerna att sända (t.ex. Sport-expressen, någon av Viasat-sport kanalerna, TV4+ eller SVT24). Får sporten mer uppmärksamhet på seniorsidan kommer det ganska snabbt leda till ett ordentligt uppsving på juniorsidan.
|
|
|
Post by Anonym on Jun 9, 2005 7:06:22 GMT 1
Det absolut största problemet är att det är på tok för lite folk på matcherna. En superseriematch i Märsta som lockar 40-60 personer. Det är ju mer folk på en fotbollsmatch för flickor -95. Vi kan drömma om tv, tidningar osv osv. men får vi inte upp publiksnittet så är det bara att glömma. Tror ni på allvar att TV bryr sig om en sport där den högsta serien drar i snitt ett 100 tal åskadare. Då konkurrerar vi men 100 tals sporter.
Jag tror inte det hjälper med marknadsföring heller utan sporten måste ut i skolorna och där börja så fröt till intresse. Den äldre generationen är redan tvärkörd, där existerar bara soccer, hockey, bandy, speedway.
En annans sak är så jävla konstig. SAFF ställer alla möjliga krav på kklubbarna, men läktare, speaker, underhålling och servering etc. Det kostar VÄLDIGT mycket för klubbarna om det sedan bara kommer ett 10-tal personer. Det är det inte värt.
|
|
|
Post by Kingen on Jun 9, 2005 7:35:11 GMT 1
Kan inte mer än hålla med anonym. Vettiga synpunker! Hur många gymnasieskolor spelar amerikansk fotboll? Kanske skulle SAFF anordna något skol SM på de skolorna som har matcher?
|
|
|
Post by guest on Jun 11, 2005 17:48:16 GMT 1
Annat var det på 86ers guld era(91-93).Snittade dom 1400/match ;D
|
|
|
Post by skolor on Jun 11, 2005 18:05:55 GMT 1
alla sporter med höga publiksnitt i sverige spelas i på skollektioner, dit vi måste komma
|
|
|
Post by Tegefjord on Jun 11, 2005 18:52:04 GMT 1
Hmm..visst är det bra med skolor men det gäller ju inte bara att fastna på det spåret. Som tidigare inlägg om 86ers era så hade vi inga juniorlag,men det skrevs om oss dagligen(nästan).Och vi snittade så mycke per match(slog sirus!)Det jag vill komma fram till är att om det skrivs,vi syns,och att man pratar om oss så kommer publiken.Och kommer publiken så blir det mer intressant för massmedia(lite moment 22 där).Det gäller att försöka att få en bra kontakt på en tidning,radio etc..Tv får vi nog vänta med..Vad jag vet så har väl Karlstad bra relation med media ,med en bra publik..eller?
|
|
|
Post by K Lovegun on Jun 11, 2005 19:22:19 GMT 1
Jag måste också hålla med annonym ang alla krav på klubbarna och hur dyra dessa är. Idag spelade vi våran sista hemmamatch på Pinbacken inför flytten till den nya anläggningen som håller på och byggs. Resultatet efter alla kostnader för förbundets krav är att vi gick back ca 20000kr nu när grundspelet för våran del är över. Har vi tur och allting går våran väg, och då menar jag verkligen allting, så kanske vi får en semi på hemmaplan. Då skulle vårat hemmamatch arangemang hamna på pluss.
Knutte Lövgren
|
|
|
Post by hmmm on Jun 12, 2005 1:51:40 GMT 1
det är ju inte antalet eller kvalite på footballen , men de jävla avsånden till matcherna varför är SMM topp of the line??? yooo därför att SS är ju nästan sthlm lag, de kan ju ta tunnelbana till matcherna =bra ekonomi samt de plockar åt sig spelare från andra lag i sthlm som ligger tätt där i sen resten får ju köra på det det har därför ser det ut som det gör och jag ser ingen lösning på detta , Sveriges utseende är problemet och det blir nog inte lätt att fixa till problemet
|
|
|
Post by Frga on Jun 12, 2005 11:19:52 GMT 1
Knutte! är det ditt arvode som kostar? ;->
Redovisa vad kraven kostar!
Om domare och plan hyra ligger med kostar det lika mycket i Div 1.
Mvh
|
|