|
Tjejer
Jun 16, 2007 17:17:01 GMT 1
Post by Guest25 on Jun 16, 2007 17:17:01 GMT 1
Hej Tjejen ! Räknar gör jag tyvärr inte, men jag kan dock hålla med om att det ej är speciellt mycket. Som du kanske vet så är vi en del i Bulls, de du känner kanske spelar i ett lag på 15 dressade, så de kanske inte är konstigt att de får mer speltid än mig, men vad presterar de på planen? Det handlar ej om hur mycket speltid man får, utan om vad man utgärdar. Jag ser fullt med tjejer som bara springer runt som förvirrade tokar på planen, men de får mer speltid än mig. Så ärligt, hellre står jag vid sidlinjen, låter mina grabbar spela som ja, är bättre än mig. Så kan jag fortsätta försöka utvecklas på träningarna. Kan ta ett exempel... SMM matchen nu igår, jag va inne på kickoff och kickoff return, på dessa få gånger jag va inne gjorde jag iaf ett bra jobb, satte några blockar, och 2 tacklingar. MEN jag skulle gärna vilja veta vem du är, så jag kan ge dig lite kritik också, fast på dig låter de ju som att du är bäst, så kanske inte finns nått att säga ? Först och främst så vill jag bara säga att det är jätte kul att du spelar och att spela på speciall teams i STU som är svenska mästare är väll i sig en prestation. Dok vill jag bara fylla i... Jag spelade mot dig på kick off och KO Return och du satte fan inga blockar och dom där tacklingarna som du påstås ha gjort va ju tacklingar av andra som du sedan la dig på... Fortsätt med det du gör, istället för att ta åt dig andras prestationer. Jag fattar inte vem du vill bekräfta dig för?
|
|
|
Tjejer
Jun 16, 2007 18:45:50 GMT 1
Post by guest19 on Jun 16, 2007 18:45:50 GMT 1
@ Guest25: jag har en liknande uppfattning om michan22.
|
|
|
Tjejer
Jun 16, 2007 19:34:50 GMT 1
Post by markuslinderum on Jun 16, 2007 19:34:50 GMT 1
Som head coach för U19 och junioransvarig i Göteborg Marvels välkomnar jag alla som vill komma och testa vår än så länge lilla sport, vi behöver få dit så många som möjligt. Enkel matematik, ju fler personer som kommer och testar på, desto fler kommer stanna kvar och utvecklas inom föreningen på något sätt, inte nödvändigtvis som spelare.
Problemet som jag ser det ligger inte hos tjejerna som kommer ner för att smälla på utan hos oss "grabbar", både spelare och tränare. Vi befinner oss plötsligt i en situation vi inte är vana vid och då kan det enligt min uppfattning ofta bli galet på något sätt.
Det här är något som behövs pratas om och jag tror det är jätteviktigt att diskussionen finns bland landets juniortränare, vad gör vi om det kommer ner en tjej? Hur ska vi agera? Hur ska spelarna agera?
Detta gäller självklart inte bara tjejer som kommer ner, det kan gälla spelare som sitter på anstalt och som kommer ner på träning med sin övervakare, spelare med en religiös övertygelse som gör att han blir svinförbannad när det spelas gangster-rap på bussen till bortamatchen eller spelare som har en ovanlig sjukdom så vi tränare måste lära oss att ge honom en spruta och så vidare.
En stor styrka som jag tycker amerikansk fotboll har gentemot många andra sporter är just mångfalden hos utövarna.
Låt oss bygga på denna mångfald!
|
|
|
Tjejer
Jun 17, 2007 14:52:33 GMT 1
Post by Bra on Jun 17, 2007 14:52:33 GMT 1
Numer coachar jag och fotar, vilket är nästan lika kul (intalar jag mig). Nu när de ska starta ett landslag för tjejer ska du dra på dig skydden igen då?
|
|
|
Tjejer
Jun 19, 2007 13:41:15 GMT 1
Post by Veronica JR on Jun 19, 2007 13:41:15 GMT 1
Läste för nån månad sedan på SAFFs hemsida om damlandslagsplaner. Trodde aldrig att det skulle kunna bli nåt, för under mina (ynka) 4 säsonger har jag bara träffat 3 tjejer som lirat. (fast jag har ju inte lämnat norrland så ofta för att spela.)
Jag blir glad när jag läser den här tråden. Det låter som om det finns gott om tjejer som lirar där söderöver och ett geniunt intresse hos dem, också! Jag har just fått hopp om ett damlandslag!
Vi tjejer kanske inte är bäst i laget, låt oss vara med och träna, om vi sen inte platsar i laget för match så är det rätt av coaches att bänka oss. Det är upp till det lag där aktiva tjejer finns att ta såna beslut. Här låter det ibland som att grabbar som inte har tjejer i sitt lag gnäller på tjejer i motståndarlag, det tycker jag inte att de har med att göra. (Här kommer jag väl få protester, men det struntar jag i.)
Michan 22 skrev: "Så ärligt, hellre står jag vid sidlinjen, låter mina grabbar spela som ja, är bättre än mig. Så kan jag fortsätta försöka utvecklas på träningarna." Det är helt rätt inställning tycker jag, (sen bryr jag mig inte om vad halva footballsverige anser om hennes spel i övrigt, jag har aldrig sett henne och har ingen åsikt)
Tjejer: Jag struntar i hur bra/dåliga ni är, eller hur mycket/lite ni får spela, jag tycker det är helkul att det finns tjejer som vill hålla på med sporten, trots motsättningar. Stå på er, och fortsätt kämpa! (Så kanske vi får ihop ett bra damlandslag)
Ni grabbar som känner att ni ska ta åt er: Sluta gnäll på tjejer bara för att de är tjejer. Har ni tjejer i laget, så ta det med dem, har ni inte tjejer i laget så har ni inget att säga till om ang. hur de spelar. Tyck i stället att det är kul med människor som delar ert intresse, oavsett vilka de är, och som är med och utövar en så liten sport som am. fotboll faktiskt är i Sverige. Ska också sägas att det finns gott om sjyssta killar som tycker det är kul med tjejer som vill lira, jag riktar mig absolut inte till er.
|
|
|
Tjejer
Jun 20, 2007 15:50:57 GMT 1
Post by Emilia on Jun 20, 2007 15:50:57 GMT 1
Veronica JR: Vilken tjej du verkar vara! hoppas man får träffa dig i landslaget!
|
|
|
Tjejer
Jun 23, 2007 18:14:28 GMT 1
Post by M on Jun 23, 2007 18:14:28 GMT 1
Om det nu inte var tackling jag gjorde så kan du vara snäll o definera en tackling för mig, du kan också passa på att tala om för mig vad en blockering är om de jag gjorde inte räknas som block.. för så snygga va dom inte att jag ville kramas iaf.. För din skull kan jag väl skriva att jag HJÄLPTE till i dessa tacklingar, men still, de är en tackling...
Det handlar inte om att jag vill ta åt mig credd för nått... men jag sitter inte och tar skit av någon som sitter anonym bakom sin dataskärm. Om någon har något att säga, kan de ta det med mig personligen, så slipper hela fotbollssverige blandas in i framtiden :-)
[/quote]
Först och främst så vill jag bara säga att det är jätte kul att du spelar och att spela på speciall teams i STU som är svenska mästare är väll i sig en prestation. Dok vill jag bara fylla i... Jag spelade mot dig på kick off och KO Return och du satte fan inga blockar och dom där tacklingarna som du påstås ha gjort va ju tacklingar av andra som du sedan la dig på... Fortsätt med det du gör, istället för att ta åt dig andras prestationer. Jag fattar inte vem du vill bekräfta dig för?[/quote]
|
|
|
Tjejer
Jun 24, 2007 15:57:47 GMT 1
Post by sJLVKLART on Jun 24, 2007 15:57:47 GMT 1
Eller så skiter man i att skriva på det här forumet för det är ju ganska uppenbart att man alltid får skit för det man skriver. Jag fattar inte att du orkar bry dig michan22.. Varför håller du dessa diskutioner på forumet och skriver om dina egna prestationer. Ut och träna på att bli bättre så kanske du får spela mer än Special Teams och skit i att skriva på forumet.
|
|
|
Tjejer
Jun 24, 2007 19:26:49 GMT 1
Post by M on Jun 24, 2007 19:26:49 GMT 1
Eller så skiter man i att skriva på det här forumet för det är ju ganska uppenbart att man alltid får skit för det man skriver. Jag fattar inte att du orkar bry dig michan22.. Varför håller du dessa diskutioner på forumet och skriver om dina egna prestationer. Ut och träna på att bli bättre så kanske du får spela mer än Special Teams och skit i att skriva på forumet. Läste du mitt förra inlägg så hade du sett att det precis är vad jag skall göra Men vad gör då du här
|
|