headcoach u16 Bors Rhinos Uffe
Guest
|
Tjejer
May 4, 2007 9:17:34 GMT 1
Post by headcoach u16 Bors Rhinos Uffe on May 4, 2007 9:17:34 GMT 1
Rhinos kommer med 4 tjejer i år och dom gör riktigt bra ifrån sig, dom har inga problem alls med att sätta grabbarna på plats i sina respektive pos. dessutom dubblar en av tjejerna och innehar både pos som linebacker och d-line, så jo tjejer kan.
|
|
|
Tjejer
May 4, 2007 16:01:57 GMT 1
Post by frga on May 4, 2007 16:01:57 GMT 1
Hur ska hon kunna dubbla som linebacker och d-line
|
|
|
Tjejer
May 5, 2007 8:43:42 GMT 1
Post by Michan on May 5, 2007 8:43:42 GMT 1
Michan, vad spelar du för position? Förrästen detta är samma kille som var på bodyforumet förut. Har dock svårt att se tjejer spela senior fotboll med killar. Isof som WR, FS, DB eller något. Kanske kicker..? ;D Hejdu ! Jag lirar som LB faktiskt :-P
|
|
|
Tjejer
May 11, 2007 22:52:59 GMT 1
Post by tjej on May 11, 2007 22:52:59 GMT 1
Jag har spelat fotboll i många år, och ja, det är svårt att hänga med killarna nu när jag gått upp till u-19 för ett år sedan. Men jag har aldrig fått dispens, och har endå klarat mig hitills. Och jag tycker endå att jag har klarat av den tuffaste tiden (steget upp till u-19) och kan nu ist folkusera på att bli en bättre spelare. Dock kommer jag förmodligen inte ta mig upp till seniorfotbollen nästa år vilket jag skall egentligen (född 88a) Men, med mer träning, mer talang, så kommer jag en dag lira med seniorerna också. Så helt omöjligt är det inte. Gör man ett beslut att lira fotboll med killar så får man spela på deras vilkor. Sedan, finns det tjejer som är minst lika duktiga som vissa utav killarna, men att tjejerna aldrig är de bästa spelarna, vad spelar det för roll, sålänge man själv känner att man fortfarande tycker att det är kul att spela , och att man klarar av det. Jag skulle personligen aldrig vilja börja spela med ett tjejlag när jag spelat med dessa killar i så många år. // MVH Michaela jo jag bara undrade hur många spel har du spelat om man räknar bort specialteams de senaste 3 åren? Så vitt jag har hört/sett har du bara stått dressad utan att vara på plan, har du ens blivit svettig på match de senaste 3 åren? att spela med killar som tjej de e tuff de kan ja hålla med om, jag känner ett antal av de tjejer som faktiskt SPELADE med killar i U-19....men jag skulle inte kalla de du gör för att spela....jag skulle gärna vilja veta hur många spel du haft...// en tjej
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 9:47:57 GMT 1
Post by michan22 on Jun 13, 2007 9:47:57 GMT 1
Hej Tjejen ! Räknar gör jag tyvärr inte, men jag kan dock hålla med om att det ej är speciellt mycket. Som du kanske vet så är vi en del i Bulls, de du känner kanske spelar i ett lag på 15 dressade, så de kanske inte är konstigt att de får mer speltid än mig, men vad presterar de på planen? Det handlar ej om hur mycket speltid man får, utan om vad man utgärdar. Jag ser fullt med tjejer som bara springer runt som förvirrade tokar på planen, men de får mer speltid än mig. Så ärligt, hellre står jag vid sidlinjen, låter mina grabbar spela som ja, är bättre än mig. Så kan jag fortsätta försöka utvecklas på träningarna. Kan ta ett exempel... SMM matchen nu igår, jag va inne på kickoff och kickoff return, på dessa få gånger jag va inne gjorde jag iaf ett bra jobb, satte några blockar, och 2 tacklingar.
MEN jag skulle gärna vilja veta vem du är, så jag kan ge dig lite kritik också, fast på dig låter de ju som att du är bäst, så kanske inte finns nått att säga ?
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 11:46:26 GMT 1
Post by Cecilia on Jun 13, 2007 11:46:26 GMT 1
Hittade precis den här topiken, påminner väldigt mycket om liknande tråd för ett par år sedan...trist att läsa att det fortfarande finns folk därute som gnäller på huruvida tjejer ska få spela eller inte och huruvida de platsar eller inte. Kul samtidigt att läsa att fler tjejer spelar och att många är pos inställda till detta. Tänkte sprida lite ljus över en del frågor och påståenden. Började själv spela med smm när jag var senior 2000, eftersom jag hört att man fick dispens att spela u19 när man var tjej. Vilket jag tyvärr inte fick första året. Spelade då ett par matcher med vårt seniorlag och de flesta matcherna med vårt dåvarande farmarlag KTH. Fick komma in ett 10-tal spel som LB i seniorlaget fast det berodde nog mest på att vi ledde ganska stort och killarna tyckte det var självklart att alla som tränade skulle spela. Fick betydligt mer speltid med KTH där jag tyckte jag gjorde ett ok jobb för att vara mitt första år. Andra året jag spelade fick jag dispens att spela U19 av STAFF. Vi slog detta år ihop oss med Täby och med LBs som Ola Rugeland och Micro så bestämdes det att jag var lite liten att fortsätta som LB och flyttades bak till FS. Startade samtliga matcher som FS och var även capten under hela min U19 karriär. Tror mycket av detta berodde på att vi var ganska få, jag hade stor träningsnärvaro, jag gymmade hårt enligt smm's seniorprogram, väldigt bra coaching och att kvalitén på U19 kanske var nååågot sämre då än den är nu. Numer coachar jag och fotar, vilket är nästan lika kul (intalar jag mig). Tror säkert, som michan säger, att det finns en del dåliga tjejer där ute som får massa speltid för att de är få i laget, precis som det finns massor av killar i samma situation. Har svårt att se att nån coach spelar en tjej före en bättre kille för att hon är tjej. Tycker iaf att det är jätte kul att det är fler tjejer som spelar och det är vad ens coach och lagkamrater tycker som spelar roll inte idioter på ett forum. /C Lite kul curiosa
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 11:55:04 GMT 1
Post by SMMLimhamn on Jun 13, 2007 11:55:04 GMT 1
OMG! Är det inte fruktansvärt att SMM U19 anno 2001 har matchställ med olika typsnitt!? Så här får det inte gå till!
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 12:00:33 GMT 1
Post by michan22 on Jun 13, 2007 12:00:33 GMT 1
Roligt och intressant inlägg Cecilia :-) Såg dig i högsta hugg med kameran igår på matchen emot er ! :-)
Har du lagt av med flaggfotbollen också?
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 12:27:21 GMT 1
Post by Storebror on Jun 13, 2007 12:27:21 GMT 1
heja Cecilia , tackar för bilden du anar inte hur mycket jag har saknat de pippi gula tightsen
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 13:21:29 GMT 1
Post by Vnstergd on Jun 13, 2007 13:21:29 GMT 1
Kommer alltid att finnas tjejer som är sport intresserade och är bra på alla sporter precis som många killar.. Viktigaste när man idrottar: Kämparvilja och vinnarskalle Och tjejer är vigare, rörligare och har bättre koordination Och killar större, starkare och något snabbare Vem som är smartast eller reagerarsnabbast är nog blandat! Men vi med ett dominerande vänsteröga är ju smartast enligt undersökningar
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 13:33:31 GMT 1
Post by michan22 on Jun 13, 2007 13:33:31 GMT 1
Jag vet inte riktigt om jag håller med dig, kanske till viss del då.
Det jag tror allting handlar om när det gäller hur pass bra man blir/är på någon viss sport är hur mycket vilja, tid och intresse man har och vill lägga ner. En kille som inte har detta kan likaväl bli "brädad" av en tjej som verkligen älskar det hon gör.
Som man säger, "Man blir bra på det man gillar". Sen att killar oftast är starkare överlag får vi nog tacka ert testosteron för. Sen att det finns taniga killar som blir krossade av en stark tjej är ju heller inte så sällsynt. (Nu syftar jag inte på mig själv, men har många kompisar som är väldigt starka som både på gymmet och på plan har övertaget).
Som du säger, vilja och vinnarskalle är det som avgör hur bra man blir. Allt sitter i psyket, right?
|
|
|
Tjejer
Jun 13, 2007 13:58:04 GMT 1
Post by Osakrastats on Jun 13, 2007 13:58:04 GMT 1
SMM matchen nu igår, jag va inne på kickoff och kickoff return, på dessa få gånger jag va inne gjorde jag iaf ett bra jobb, satte några blockar, och 2 tacklingar. Ouf! Tacklad av en tjej.
|
|
|
Tjejer
Jun 14, 2007 15:11:35 GMT 1
Post by Hmm on Jun 14, 2007 15:11:35 GMT 1
Jag tror Arlanda U19 har en tjej som smäller på ganska bra..
|
|
|
Tjejer
Jun 15, 2007 19:34:47 GMT 1
Post by Emilia on Jun 15, 2007 19:34:47 GMT 1
hoppas det finns tillräkligt med intresse från tjejer att spela i ett landslag i höst. hade varit kul att lira med andra tjejer och se vad vi kan åstadkomma.
|
|
linda
Bänkvärmare
|
Tjejer
Jun 16, 2007 14:21:16 GMT 1
Post by linda on Jun 16, 2007 14:21:16 GMT 1
hoppas det finns tillräkligt med intresse från tjejer att spela i ett landslag i höst. hade varit kul att lira med andra tjejer och se vad vi kan åstadkomma. det hoppas jag med det skulle vara kul ;D
|
|