|
Post by Old fox on Apr 19, 2007 13:59:29 GMT 1
En kvalificerad gissning är att det är SAFF + SSAFF alternativt SAFF+Limhamn som står för arrangemanget. I ett matcharrangemang behöver man ha lokal hjälp för att få detta att gå runt. En gissning är att SAFF står för planhyra och domare men tar också hela biljettintäkten. SSAFF eller Limhamn bistår med markservicen i form av all personal allt ifrån bollkallar till försäljningspesonal. Dessa får då hela försälningsintäkten. Alternativt så delar man 50/50 på totala överskottet. Att en förening eller SSAFF skulle ställa upp helt gratis tror jag inte är möjligt, sen får det vara för vilket syfte som helst. Att SAFF:s egna funktionärer skulle ställa sig i grillen är nog inte att tänka på. Men vem vet kanske du kan få en krov med bröd av självaste Wiking? Jag har ingen aning om vad planhyran kostar eller vad som är rimligt för domare eller hur många som kan tänkas komma. Men låt säga att varje domare kostar 1500-2000 kr, inkl resa, logi mm. I och med att det är landskap kan nog planhyran gå upp. Låst säga 7000-10000 tusen. Då är vi uppe i ca 20000 tusen. Sen tillkommer kostander för landslaget. Coacherna betala inget själva, hur det är med spelarna vet jag inte, men låt säga att det finns omkostnader på, försiktigt räknat 500 kr per person. Då kan vi lägga till 30000 kr till (48 spelare + tränare, samt några av SAFFs förtroendevalda) Summa 50000 vilket motsvarar 500 betalande för att går runt. Vågar SAFF ta risken med att gå back? Ställer SSAFF/Limhamn upp om det finns risk att det går back? Kanske dealen är 50/50, men om det blir förlust står SAFF för den? Tror inte SSAFF/Limhamn är villiga att ställa upp med så mycket folk som det krävs om de inte får ut något av det hela? Men som sagt, jag gissar bara. Och nej jag vet inte om Limhamn är involverade eller ej. Det är ok att gissa, det gör jag också. Just därför tog jag en titt på SAFFs budget för 2007. (Ni ser den i helhet på www.amerikanskfotboll.com/forbinfo/budget2007.xls ) Från det kan vi utläsa två intressant saker: 1. Budgeterad vinst är 205 000 SEK - Dvs, så bör nog SAFF kunna ha råd att ställa upp som garant för ett matcharrangemang i Malmö med landslaget. Så många tillfällen att marknadsföra sporten finns ju ej. 2. Från budgeten ang landslaget: Landslagskommittén Material 80,000 -65,205 -65,000 Resor 390,000 580,000 -97,597 -85,000 Avgifter 15,000 -46,511 -35,000 Coacher & stab 95,000 -42,815 -50,000 Flaggfotbollslandslagen 40,000 -39,526 -30,000 Träningsläger, seniorer 220,000 -176,003 -180,000 Träningsläger, juniorer 120,000 -206,075 -270,000 390,000 1,150,000 -760,000 -673,732 -715,000 - Alltså finns det redan post i budget som bekostar alla resor och andra omkostnader för landslaget. Utöver detta kommer självklart kostnader som spelarna själva för stå för (resor, viss del av maten, etc). - MEN det står INGET i SAFFs budget om att intäkter ska tas från landslagsmatcher. Alltså ska 100kr ENDAST bekosta SJÄLVA matcharrangemanget. Och DEN BUDGETEN är inte att finna på SAFFs hemsida, tyvärr.
|
|
|
Post by Old fox med bidrag on Apr 19, 2007 14:07:36 GMT 1
Jag står vid mitt ord! Heja Sverige i Japan! - och faktum är att jag tycker det vore en bra och rolig idé ifall fler gjorde det, men det finns andra sätt att stötta grabbarna på. Kvittens Skriv ut Bra att veta Vi har tagit emot dina uppdrag och kommer att utföra dem. Betalningsuppdrag från kontonummer: XXXX XX XXX XX Mottagare Till konto Datum OCR/Meddelande Belopp Summa Sveriges amerikanska fot 4853671-8 2007-04-20 Resebidrag 100kr till vm 100,00 100,00 Tyvärr betyder detta att jag inte kommer på matchen, men jag ser fram emot bra referat här på forumet(!). Vore det gratis då tittar jag förbi och hjälper till att bekosta domare och matcharrangör genom att ta en fet burgare med läsk. Kanske även tar med några kompisar som gör detsamma... Men just det, sista hundringen är spenderad och matchen spelas bakom stängda grindar.
|
|
|
Post by folk on Apr 19, 2007 18:29:58 GMT 1
[/quote] mycket bra förslag!
jag håller med dig till hundra procent, innan sporten blivit tillräckligt stor bör vi fokusera på att sprida den, dvs gratis inträde.
skaffa bra organisation och matcharr. försäljning av mat, korv, burgare, mackor, läsk, kaffe, bira (som om det nu skulle gå i sverige..) ha även försäljning av lotter (många som e speltokiga) dela ut lite billiga (men ändå sånt man kan tänkas vilja ha) priser som vinster, gå runt på läktaren sälj mera kaffe läsk popcorn whatever...
sen football grejjer, om det går o lösa, perfekt, sälj bollar o tröjor vimplar o skit, kanske lite hejaklacks-grejjer oxå, skramlor o skit
ha nån liten låda med bidrag till klubb bla bla i stan..
o lägg pengar på lokala annonser, affischera i närheten av planen, dela ut reklam..
helt enkelt skapa ett bra arrangemang kring arenan, när vi lyckas lura dit folk få dem att trivas.. nästa gång kanske dom tar med sig sin kompis
jaja.. orkar inte skriva mera.. när vi snittar 2.000 per match ska vi väl kanske börja tänka på att ta betalt..
hej hopp.. _______________________________________________________ med en dröm om framtida sm-finaler på stlhms stadion inför fullsatta läktare..[/quote]
Och vem ska göra allt detta då ? Får du ihop tillräckligt med folk som frivilligt gör detta ? Det är alltid lätt att säga att t.ex. Limhamn har x st. medlemmar - dom kan väl ställa upp... men när det kommer till kritan så är det svårt att få ihop folk. Prata med dom som försökte få frivilliga till Junior-EM i somras, så får du nog se att det inte är så enkelt...
|
|
|
Post by hr on Apr 19, 2007 20:48:18 GMT 1
QB's 3 Tröjnr DL 7 Tröjnr Carl Johan Haraldson Stockholm Mean Machine 12 Per Rindberg Carlstad Crusaders 9 Sean Cotten Stockholm Mean Machine 6 Carl Carlsson Carlstad Crusaders 81 Anders Onselius STU Northside Bulls 4 Fredrik Vikberg Carlstad Crusaders 79 Johan Lindkvist Stockholm Mean Machine 78 WR's 6 Mikael Andersson Stockholm Mean Machine 90 Johan Ingerman Limhamn Griffins 1 Erik Håkansson Eidsvoll 1814s 56 Oscar Dahlman Stockholm Mean Machine 87 Ola Schön Limhamn Griffins 57 Hampus Persson Limhamn Griffins 84 Johan Stål Carlstad Crusaders 86 LB's 7 Fredrik Eklund Limhamn Griffins 88 Ola Rugeland Stockholm Mean Machine 99 Anders Hansén Stockholm Mean Machine 8 Martin Kwarnmark Stockholm Mean Machine 44 Kristoffer Blanck Arlanda Jets 42 RB 5 Carl-Henrik Ingerman Carlstad Crusaders 2 Joakim Holm Carlstad Crusaders 32 Erik Fröstad Stockholm Mean Machine 45 David Jonsson Carlstad Crusaders 20 Marcus Hegbo Stockholm Mean Machine 22 Mikael Öhman Arlanda Jets 21 Martin Ullbrandt Carlstad Crusaders 14 Nicklas Lindström Stockholm Mean Machine 34 Per Björnhammar Limhamn Griffins 37 DB's 7 Fredrik Haraldson Stockholm Mean Machine 7 OL 8 Magnus Torén Stockholm Mean Machine 31 Carl Bäckström Stockholm Mean Machine 66 Rachid Belkacem Stockholm Mean Machine 24 Magnus Dahlin Karlskoga Wolwes 55 Philip Minja Tyresö Royal Crowns 25 Michael Löhr Stockholm Mean Machine 61 Petter Ehrnvall Stockholm Mean Machine 33 Thomas Falkelind Carlstad Crusaders 70 Olof Bjurström Carlstad Crusaders 27 Thomas Löhr Stockholm Mean Machine 60 Victor Hilleström Arlanda Jets 39 Jesper Johansson Stockholm Mean Machine 77 Martin Falk Carlstad Crusaders 71 K/P 2 Erik Ahlberg Stockholm Mean Machine 75 Jens Alnervik, SMM Stockholm Mean Machine 10 Ola Kimrin Limhamn Griffins 5 Staff B.D. Kennedy HC Carl Haglind LB Robert Johansson OC/WR Stefan Björkman DL Patrik Lundqvist DC/DB Hans Cullberg EQ Stefan Oud ST Fredrik Pilbäck EQ Leo Billgren QB Thomas Hill Film Magnus Ericksson RB Daniel Lagerborn Naprapat Jon Clark OL John-Åke Palm TM
|
|
|
Post by Nytt fran lagret on Apr 21, 2007 10:29:26 GMT 1
FINNS DET NÅGOT ATT RAPPORTERA FRÅN LÄGRET I HALMSTAD?
|
|
|
Post by Vad tror du on Apr 21, 2007 11:17:53 GMT 1
Hur mycket förväntar du att de sitter framför datorn och skriver på forum en dag innan match???!!! Skulle nästan bli förbannad om de gjorde det istället för att koncentrera sig på morgondagens uppdrag!!!
|
|
|
Post by calle on Apr 21, 2007 15:18:08 GMT 1
hur gick det?
|
|
|
Post by wwehd on Apr 21, 2007 17:55:02 GMT 1
Med vad? Uppladdingen för morgondagens match? Ja du, det kan jag inte svara på. Men jag har hört rykten om att spelarna har fått några instruktioner från sina coacher.
|
|
|
Post by calle on Apr 21, 2007 19:09:42 GMT 1
tack för sarkasmen wwehd. mogen kommentar....... idiot
|
|
|
Post by wwehd on Apr 21, 2007 20:02:44 GMT 1
Jaja Calle. Nu lugnar vi ner oss lite.
Lite sarkasmisk humor borde det väl finnas plats för eller?
Har jag förolämpat dig med min sarkasmiska kommentar ber jag om ursäkt.
Men jag tycker att du borde ha koll på att matchen går imorgon.
|
|
|
Post by De sgs on Apr 21, 2007 21:49:26 GMT 1
Obekräftade rykten säger att laget har avnjutit NFL europe matcherna på Viasat sport 3. Perfekt uppladdning.
|
|
|
Post by bulls60 on Apr 22, 2007 13:43:24 GMT 1
Vad står det i matchen? Någon som vet? Kanske är på plats?
|
|
|
Post by Pelle on Apr 22, 2007 14:25:19 GMT 1
Sverige ledde stort i halvtid. Tror det var 48-0
|
|
|
Post by resultat on Apr 22, 2007 15:10:19 GMT 1
vad blev slutresultatet?
|
|
|
Post by jag vet on Apr 22, 2007 15:20:38 GMT 1
71-6.
Nu är det stor skillnad på Danmark och Frankrike eller Japan.. så tro inte att guldet är klart.
Danmark var ruskigt dåliga.
|
|