Allt utanfr stockholm
Guest
|
Post by Allt utanfr stockholm on Apr 15, 2007 22:37:09 GMT 1
Men snälla nån! Hur går det ens att klaga på 100 kr som inträde? Alla större evenemang kostar pengar! Det har så länge sagts att det måste bevisas att amerikansk fotboll i Sverige inte bara är en hop med korplag som inte kan något alls utan spelar bara för att få ut alla förtryckta känslor från allas långa och misserabla liv. Om vi nu ska lyckas med det är det kanske dags att sätta en gräns någonstans? Ja vi är inte lika häftiga som svenska hockeylandslaget och kan därför inte ta lika mycket betalt för en landskamp. Det jag nu försöker säga är att vårat landslag inte är i samma PR-klass som hockeylandslaget men samtidigt ANINGEN högre än peewee, som är gratis. Kom inte och säg att vi får mera respekt om vi inte tar betalt för våran landskamp, "Hey alla kom och titta på vårat landslag, vi är inte så bra så ni behöver inte betala men hallå, vi är ju bara massa korpspelare". Ta betalt, så tas det mera seriöst! Så enkelt är det. Om ni nu inte vill gå på landskampen för att det är för dyrt så har jag en liten lista här på saker ni kan göra istället: Bjud mamma på resturang. Ät mat på pizzahut me poolarna. Köp en reseremsa till stockholmsbussarna. Köp ett par nya kalsonger. Hyr en film och käka chips. Fyll på telefonen. Tvätta bilen. Parkera bilen i nån timme. Köp några rosor till nån du gillar. Spela poker. Köp snus. Köp toapapper. Oj förlåt, alla dom sakerna kostar ju 100:- eller mera.. ey, varken snus eller att parkera bilen kostar sådär mycket:P
|
|
|
Post by Harald on Apr 16, 2007 7:59:59 GMT 1
Det handlar om mängden =)
|
|
|
Post by roster on Apr 16, 2007 9:22:01 GMT 1
QB's 3 CJ Haraldson SMM Sean Cotton CC Anders Onseleus NSB WR's 6 Oskar Dahlman SMM Hampus Persson LG Johan Ingerman LG Johan Stål CC Fredrik Eklund LG Anders Hansén SMM RB's 5 David Jonsson SMM Micke Öhman AJ Pelle Björnehammar LG Joakim Holm CC Nicklas Lindström SMM OL 8 Thomas Löhr SMM Michal Löhr SMM Eric Ahlberg SMM Magnus Dahlin KW Thomas Falkilind CC Jesper Johansson SMM Martin Falk CC Calle Bäckström SMM Total O 22 DL 7 Per Rindberg CC Carl Carlsson CC Fredrik Vickberg CC Erik Håkansson ED Johan Lindkvist SMM Ola Schön LG Mike Andersson LG LB's 7 Ola Rugland SMM Erik Frosted SMM Calle Ingerman LG Kristoffer Blanc AJ Martin Kwanmark SMM Martin Ullbrandt CC Marcus Hegbo SMM DB's 6 Magnus Torén SMM Rachid Belkacem SMM Philip Minja TRC Petter Ehrnvall SMM Fredrik Haraldsson SMM Olof Bjurström CC Total D 20 Kicker 2 Jens Alnervik SMM Ola Kimrin LG Total 44 Coaches 8 B.D. Kennedy Robert Johansson Leo Billgren John Clark Patrik Lundqvist Calle Haglind Stefan Oud Stefan Björkman Lag Ledare 1 John-Åke Palmenator Support 4 Hasse Cullberg will be at the game not the camp due to work schdule Thomas Hill Daniel Lagerborn Fredrik Pilbäck Official LL reporter Gary Nilsson not at camp but should be noted Kennedy's #1 fan my mom not at camp but should be noted
|
|
|
Post by frdelning on Apr 16, 2007 9:25:35 GMT 1
fördelning på spelare
SMM 20 ;D ;D ;D CC 10 LG 8 AJ 2 ED 1 KW 1 NSB 1 TRC 1
|
|
|
Post by Okunnig on Apr 16, 2007 10:32:19 GMT 1
Uschäkta en okunnig.
ED = ?
|
|
|
Post by Bjrkman on Apr 16, 2007 10:44:01 GMT 1
Uschäkta en okunnig. ED = ? ED= Eidsvoll i norska ligan då Håkansson bor och verkar i Oslo mvh Björkman
|
|
|
Post by Fraga on Apr 16, 2007 14:16:04 GMT 1
Ingen RB-coach? Nån ny på G, eller?
|
|
|
Post by StefanOud on Apr 16, 2007 14:22:36 GMT 1
Ingen RB-coach? Nån ny på G, eller? Nope, bara en miss någonstans... Magnus Eriksson coachar fortfarande RBs.
|
|
|
Post by listan on Apr 17, 2007 16:30:59 GMT 1
så ser den senaste listan ut
|
|
|
Post by Old fox on Apr 18, 2007 11:11:03 GMT 1
Ok, ska först kommentera rostern. Några överaskningar men överlag är det som man skulle kunna tänka sig. En hel del från SMM, men detta beror nog tyvärr på att de är de bättre spelarna och framförallt när de får spela tillsammans. Dock ett tydligt tecken på bredden i vår land - men en verklighet man har vant sig vid efter X-antal guld till SMM.
Däremot undrar jag var Hegardt (SMM) och Biro (SMM) är? Någon som har info?!
Det ändrar väl sig säkert till VM.
Nu åter till arrangemanget och kostnaden. Som fd spelare som haft ynnesten att spelat för landslaget anser jag att det är skam och åter skam att SAFF väljer att ta 100kr för en träningslandskamp mellan Sverige och Danmark. Jag undar om inte det kommer bli en match på läktaren som kommer domineras av danskarna (dvs de 50st danskar som reser med deras landslag). För de är 100 SEK = peanuts.
Men för oss andra som älskar sporten och som gärna velat ta med polare, flickvänner, familj, osv. Vi/jag hade velat se detta som en rolig utflykt nu på söndag och verkligen heja på mina gamla lagkompisar på plan, men tyvärr det kommer ej att ske. Sporten är FÖR LITEN för att försöka ta ett sådant inträde. Vill SAFF bekosta arrangemanget med inträde? Då skulle jag vilja se budgeten, för mer än 300-400pers kommer ABSOLUT INTE att komma.
För att summera, som spelare i landslaget tykte jag att de ROLIGASTE matcherna att spela var när läktaren var full och hejaropen hördes tydligt ner på plan (detta har skett endast 2gr - och då betydde matcherna mer än äran att vara bäst i Öresundsregionen).
Sorry SAFF, men ni har missat ännu en chans att marknadsföra idrotten på gräsrotsnivå. Och vid EM misslyckades ni med att få inslag i TV - TROTS att Sverige vann.
Lycka till grabbar på söndag - och se till att spela in publikljud i MP3-spelaren!
/Bitter gammal räv som drömmer om en korpserie i amerikansk fotboll
|
|
|
Post by Cecilia on Apr 18, 2007 12:23:38 GMT 1
Seriöst...finns det verkligen folk därute i landet som hade planerat att resa till malmö för att se matchen men som nu bangar för att priset är 100:- istället för normala 50:-?
Känns som resan dit och tillbaka är den stora kostnaden....
Har man dessutom spelat i landslaget och vet hur mkt tid och pengar varje spelare lägger ner för att kunna erbjuda oss glada entusiaster en rolig match, så känns det ju som om det är helt ok att lägga en 50-lapp extra. Om inte annat för att vara där och ge killarna det som de flesta av oss är överrens om...det är sjukt mkt roligare att spela match med fullt med folk på läktarna.
Men istället kan man ju bittert sitta hemma och som vanligt klanka ner på SAFF. Tänk om fler kom ner på matchen istället och la en hundring så kanske inte landslagsspelarna behövde betala hela resan till Japan själva....
/C - Qui vult dare parva non debet magna rogare
|
|
|
Post by henrik on Apr 18, 2007 12:29:30 GMT 1
Finns det nåt bra (dvs skapligt billigt, och snabbt) sätt att sticka ner till Malmö över dagen, om man reser från Stockholm? Någon som har ett bra tips?
|
|
|
Post by Reseledaren on Apr 18, 2007 12:47:53 GMT 1
Just nu är det ju lite sent att vara ute för att hitta "billiga" resor. SJ erbjuder transport i andra klass ToR över dagen lagom för ca 1300kr. Buss hinner man inte fram med innan matchen och samma gäller flyg så länge man inte åker dagen innan, vilket iofs kan vara trevligt det också. Billigaste sättet att åka fram och tillbaka mellan Stockholm och Malmö är nog faktiskt att samåka. Proppa en bil full och dela på bensinen. Det är i alla fall mitt tips
|
|
|
Post by undrar on Apr 18, 2007 12:52:51 GMT 1
Thomas Löhr Stockholm Mean Machine 60 Victor Hilleström Arlanda Jets 39 Jesper Johansson Stockholm Mean Machine 77
utdrag från rostern, vem är victor hillerstöm och vad gör han i landslaget?
|
|
|
Post by ejsmm on Apr 18, 2007 13:02:00 GMT 1
Varken Hegart eller Biro spelar i år och är därför inte aktuella för LL. Varken nu eller till VM.
|
|