|
Post by Mikael Roos on Apr 12, 2007 19:39:11 GMT 1
LandskampSverige-DanmarkHästhagens IP, Malmö 22 april kl. 13.00 Entré: 100 kr Undomar under 18 år, gratis entré
Läs mer på www.amerikanskfotboll.com
|
|
Please login or register
Guest
|
Post by Please login or register on Apr 12, 2007 23:38:55 GMT 1
Tråkigt att det kostar 100kr Hade lätt kunnat dra med ett rätt stort gäng kompisar om det varit lite billigare. 100 är nog lite för mycket för de flesta (jag kommer dock!)
|
|
|
Post by publik till ll on Apr 12, 2007 23:49:26 GMT 1
100 kr?!! tror saff att dem ska tjäna pengar på denna match eller? Hade det inte varit bättre att inte ta så mkt för biljetterna och locka dit mer publik än att det bara är närmst sörjande som kommer? Tycker i alla fall det borde vara någon form av studentrabatt (60 kr är ett förslag från mig)!
|
|
|
Post by suck on Apr 13, 2007 6:30:23 GMT 1
100:- för en landskamp kan väl ändå knappast anses som dyrt? Skräp er!
|
|
|
Post by Mannen on Apr 13, 2007 8:25:53 GMT 1
Tråkigt, kunde givit rabatt till spelare som köper biljett genom föreningar, men det är ju inget att göra åt det. Såg att danskarna lagt ut sin trupp till matchen: www.landshold.daff.dkKommer Sverige att göra det samma eller väljer man att mörka ?
|
|
|
Post by Verkligheten on Apr 13, 2007 17:27:04 GMT 1
Suck: Tro mig, om man inte är involverad i amerikansk fotboll men har en kompis som är det (vilket är enda chansen att få reda på någonting om landskampen) och han frågar om man vill följa med så följer 99% inte med om det kostar en hundring. Så enkelt är det oavsett vad du tycker om det!
En av de största vittserna med landslaget måste väl vara att sprida intresset för sporten och det gör man inte med 100 spämmi inträde.
|
|
|
Post by ITK on Apr 13, 2007 23:43:44 GMT 1
Strunta i priset nu, 100:- är OK för en landskamp.
Fokus på Dansk-matchen på plan istället! Lite kul att Danskarna tycker vårt secondary är dåligt... Tror Haraldsson, Ehrnvall, Rachid, Minja och Thorén är sugna på att bevisa att röd-pölsen (Danmarks OC) nedan har fel:
Det danske offense er blevet kendt som et kasteoffense, men i virkeligheden bliver spillene kaldt, så de passer til det modstanderen gør. Derfor har Danmark kun kastet bolden, hvis defense gav dem plads til det. ”Hvis vi kan løbe bolden imod svenskerne, så skal vi gøre det hele dagen,” fortalte Anders Rasmussen.
Det er dog næppe sandsynligt, at Danmark får mulighed for det. ”Svenskernes secondary er deres største svaghed, samt at de står meget fast i en stilren cover 2,” fortalte Anders Rasmussen, og lagde dermed op til, at bolden skal i luften imod svenskerne.
|
|
|
Post by Riddaren on Apr 14, 2007 10:13:07 GMT 1
Kan man inte tänka sig att man kan få ta med sig sin fru/tjej/vän av kvinnligt kön gratis. Det skulle liksom bli lite lättare att komma loss själv för en e.m
|
|
Allt ska vara gratis
Guest
|
Post by Allt ska vara gratis on Apr 14, 2007 20:49:36 GMT 1
Förstår inte varför alla ska ha allting gratis. Misstänker att SAFF har kostnader för att driva ett sådant här evenemang och att de måste dra in pengar på något sätt och med den obefintliga massmediala uppmärksamhet vi får lär de ju knappast få in några sponsorintäkter.
100 kr tycker jag är en rimlig summa för en landskamp med tanke att man får se de bästa spelarna i Sverige på ett och samma ställe. Att ha studentrabatt känns också onödigt då alla under 18 år går in gratis. Om du är äldre än så och fortfarande studerar kan du ju alltid skippa de sista ölen på kåren, som ändå tar dig till apstadiet, vilket leder till att du än en gång gick tomhänt därifrån, och lägga dessa på att se bra amerikansk fotboll. Eller stanna hemma!!!
|
|
|
Post by Verkligheten on Apr 15, 2007 13:08:57 GMT 1
"Eller stanna hemma!!! "
Jag tror du blit nöjd, studenter kommer stanna hemma, visst är det bra när världen är precis som man vill ha den!
Vi kanske skulle passa på att höja till 500 så blir det verkligen bara hardcorefans (de enda som egentligen förtjänar att vara där) som kommer.
|
|
|
Post by Harald on Apr 15, 2007 17:47:52 GMT 1
Men snälla nån! Hur går det ens att klaga på 100 kr som inträde? Alla större evenemang kostar pengar!
Det har så länge sagts att det måste bevisas att amerikansk fotboll i Sverige inte bara är en hop med korplag som inte kan något alls utan spelar bara för att få ut alla förtryckta känslor från allas långa och misserabla liv.
Om vi nu ska lyckas med det är det kanske dags att sätta en gräns någonstans? Ja vi är inte lika häftiga som svenska hockeylandslaget och kan därför inte ta lika mycket betalt för en landskamp.
Det jag nu försöker säga är att vårat landslag inte är i samma PR-klass som hockeylandslaget men samtidigt ANINGEN högre än peewee, som är gratis.
Kom inte och säg att vi får mera respekt om vi inte tar betalt för våran landskamp, "Hey alla kom och titta på vårat landslag, vi är inte så bra så ni behöver inte betala men hallå, vi är ju bara massa korpspelare".
Ta betalt, så tas det mera seriöst! Så enkelt är det.
Om ni nu inte vill gå på landskampen för att det är för dyrt så har jag en liten lista här på saker ni kan göra istället:
Bjud mamma på resturang. Ät mat på pizzahut me poolarna. Köp en reseremsa till stockholmsbussarna. Köp ett par nya kalsonger. Hyr en film och käka chips. Fyll på telefonen. Tvätta bilen. Parkera bilen i nån timme. Köp några rosor till nån du gillar. Spela poker. Köp snus. Köp toapapper.
Oj förlåt, alla dom sakerna kostar ju 100:- eller mera..
|
|
|
Post by haha on Apr 15, 2007 20:01:47 GMT 1
haha sen när kostar toapapper och snus 100 kr? en snusdosa koster mellan 30-40kr och toapapper liger väl på 20-30..
men ni kan ju alltid skippa att köpa snus och toapapper och kolla på matchen ist.
P.s toapapper kan ni ju alltid ta på jobbet eller i skolan..
|
|
|
Post by bulls60 on Apr 15, 2007 21:09:55 GMT 1
Tråkigt med allt tjafs om priser... Mer intressant vore att få se vilka som spelar för Sverige? Finns det någon roster utlagd någonstans?
|
|
|
Post by exdiaq on Apr 15, 2007 21:14:52 GMT 1
|
|
|
Post by Posta on Apr 15, 2007 22:29:02 GMT 1
Kan någon posta den?
har inte xls så jag kan ej se den
|
|