|
Post by slo on Oct 2, 2006 22:38:58 GMT 1
|
|
|
Post by carl66smm on Oct 3, 2006 8:16:50 GMT 1
Nu blir jag riktigt förbannad Av deras halvtyska blekfeta jävla arrogans Om dom bara vet vad dom kommer drabbas av nu på söndag Den här matchen är inte en match längre det är personligt Efter eurobowl så har jag sett fram emot den här matchen men nu....... Fan jag kommer slita huvudet av dom, dom har inte nog med spelare för att möta oss Det är ingen vänskapsmatch längre det är en hat match Att dom bara vågar stå och håna OSS!!! SVERIGE Europa mästare SVERIGE Jag har inte slitit i flera år för att ta i mot skit från nollor som dom För det är vad dom är, lever på sina pass spelare i klubb lagen Trångsinta jävla smygnassar Nu jävlar har dom skitit i det blå skåpet. Det är personligt nu, dom har tagit bort det sportsliga Dom ska lära sej respektera oss och det kommer kosta dom mycket ont och lidande På söndag kommer inga fångar tas Det kommer bli ett hemskt uppvaknande för dom Som kommer eka över fotbolls världen Den dagen Europa mästarna SVERIGE banka skiten ur ett jäng alpnollor Vi ses på lördag Carl66smm Psycho by birth
|
|
|
Post by Bjrkman on Oct 3, 2006 9:06:46 GMT 1
Österrikisk arrogans.. intressant.. mycket intressant.... Jag ´hör tonerna av filmtemat "gudfadern" i bakgrunden... MVH DL-coach Björkman
|
|
|
Post by Roost on Oct 3, 2006 10:29:55 GMT 1
Jag personligen tycker det är otroligt kul med lite psykning så här före en stor match som denna=)
Tänk om det faktiskt blir en stenhård våldsam o skön fotbolls drabbning? Det är väl nästan tanken med fotboll? Hehe jag kanske är jäkligt fel ute men att trissa upp känslorna bådar väl för en känslofylld match utan massa onödig respekt för varandra.. Missförstå mig rätt respekt ska man ha, men inte överflödigt;)
Sparka skiten ur negerbolls mulande Kvartstyskarna nu!
|
|
|
Post by LLFan on Oct 3, 2006 10:44:35 GMT 1
Dulce et decorum est pro consortes mori
Det är ljuvligt och ärofyllt att dö för kamrater
Ta dom nu för F-N.
|
|
|
Post by Besserwiesser on Oct 8, 2006 16:56:47 GMT 1
7-0 Till Ö-rike i halvtid
|
|
|
Post by Thomas Palmgren on Oct 8, 2006 17:13:29 GMT 1
19-14 till Sverige.
Grattis.
|
|
|
Post by Kulla on Oct 8, 2006 17:35:52 GMT 1
Fan va bra!!!!
Grattis allihopa, man blir sa glad!!
Saknar er allihopa och onskar att jag kunde fatt vara med.
Jobba nu hart i vinter och sla varlden med hapnad nasta ar!!!
Magnus Kullenberg
|
|
|
Post by MrTiddles on Oct 8, 2006 19:57:08 GMT 1
Efter att ha sett matchen live maste jag säga att Österike ser väldigt starka ut. Deras defens hall emot Sverige hart fram till sista kvarten, tror nervositeten tog över där. Eftersom offens spelar sin första match tillsammans under dagens match sa finns det mer att ge. Österike kommer bli en stark motstandare i kommande EM är min misstanke.
Det sag mest ut som att Sveriges offens trodde det skulle promenera hem dagens seger medans defens var mkt starka! Jag tror det gick 3 st 3 and out innan sverige tog sin första first down... 4 fumbles fran CJ kan nog vara en stor del till den tighta matchen med...
Sista driven var dock imponerande att se, startades upp med en fumble fran Österike, fin passningsdrive, avslutades med en TD. Österikes nervositet visade sedan klart upp sig i form av en safety pa förljande kick off....
Bra uppryckning av Sverige och lovande start för Österike!
|
|
|
Post by snabb on Oct 8, 2006 20:35:50 GMT 1
en match rapport snarast tack!
|
|
|
Post by 72 on Oct 8, 2006 21:34:43 GMT 1
Härligt jobbat grabbar... Skönt att höra att ni bet ihop och kämpade er tillbaka. Nu ska vi träna mot VM, iaf jag... Erik #72
|
|
|
Post by Birger on Oct 9, 2006 8:14:03 GMT 1
Dramatiskt slut när Sverige vann
Österrike dominerade i tre kvartar, men Sverige svarade för en dramatisk vändning i den fjärde kvarten i landskampen mot Österrike i Wien.
Hemmanationen ledde med 7-0 i halvtid och Sverige hade slarvat bort de möjligheter man haft. Det såg ut att gå mot förlust och Österrike ledde med 14-3 efter tre quarters. Ett fieldgoal av Jens Alnervik hade satt Sverige på resultattavlan.
Men den fjärde kvarten blev dramatisk. En QB sneak av C-J Haraldsson gav 9-14. Österrike svarade dock med en bra drive och såg ut att avgöra. Men när klockan visade 1.27 kvar fixade Philip Minja en österrikisk fumble och Martin Kwarnmark plockade upp bollen.
Sverige avancerade snabbt över planen och Johan Ingerman fångade till slut bollen för en 12 yards TD. Två extra poäng blev det också, genom Hampus Persson. 17-14 i svensk favör därmed.
När Österrike sedan skulle returnera den långa svenska kickoffen sjabblades det rejält och Minja kunde tackla den österrikiske bollbäraren för en safety och utökad ledning, 19-14.
Med bara sekunder kvar försökte Österrike en onside kick, men bollen stannade i Fredrik Haraldssons trygga famn och den svenska segern var ett faktum.
|
|
|
Post by HEJA SVERIGE on Oct 9, 2006 8:15:32 GMT 1
GRATTIS GRABBAR, HÖG LAGMORAL
|
|
|
Post by Pierre on Oct 9, 2006 10:08:27 GMT 1
Grattis till segern!!!!!!!!!
Finns det stats och matchrapport någonstans?
|
|
|
Post by Sweden Rules on Oct 9, 2006 12:29:46 GMT 1
|
|