|
Post by StefanOud on Oct 13, 2006 11:49:19 GMT 1
Bilder.....buhu.. Sitt och gnäll som en liten barnunge. Eller så tar du själv ledigt från jobbet och pröjsar några tusen ur egen ficka för att åka ner till Österrike och ta lite bilder som du sedan på några dagar ser till att publicera gratis här på forumet. Det är lätt att sitta framför datorn och förvänta sig en massa saker från andra. Gör något själv istället som vi andra kan ha glädje av. Cillas bilder kommer säkert när hon är färdig med dem. WORD!
|
|
|
Post by Cecilia on Oct 13, 2006 15:55:08 GMT 1
OK..så var de äntligen färdiga...summasummarum 202 bilder...finns en hel del till i sekvens...men antar att man måste sålla lite... Liten förklaring på varför det tar sån tid med bilderna...jag tar alltså inte bilderna direkt från kameran och laddar upp på webben...det skulle typ ta 5 min. Utan varje bild öppnas i Photo Shop...jag klipper ut den del av bilden som är intressant...kör ett macro som ändrar ljus, färg och kontrast...skalar ner bilden till 800 pixlars bredd och lägger dit min email. Är bilderna mörka måste även varje bild efterjusteras så att ljus/skugg kurvan blir bra. Är det dessutom många bilder i sekvens försöker man välja ut typ de bästa 3 av 10 bilder... Sedan ska bilden sparas och namnges. Har ganska bra koll på mina killars handskar, skor, shinstraps, tapening osv...vilket ibland behövs för att kunna identifiera dem...men bortalag och även i landslaget så får man sitta och jämföra med andra bilder....ah det är calle som har svarta nike och neddragna strumpor....eller det är pelle som har blå-vita underarmour handskar osv osv. Ta detta gånger 550 så förstår ni att det kan ta liite tid att få upp bilderna. Spec. när jag jobbar heltid, coachar och tränar själv. Men..hey..jag klagar inte..det finns det så många andra som gör Så håll till godo: cillen.com/football/SMM-06/AUS-SWE//C -Brevis esse laboro, obscurus fio!
|
|
|
Post by StefanOud on Oct 13, 2006 17:06:07 GMT 1
Cecilia - du är The Champ!
|
|
|
Post by krayzie on Oct 13, 2006 19:53:57 GMT 1
finns det någon highlights på matchen?
|
|
|
Post by Da Perl on Oct 19, 2006 22:13:55 GMT 1
Bra jobbat hela laget att komma igen. Kul för Ingeman att få göra lite av ett avgörande med tanke på att hans Td mot finnarna i EM blev underkänd, du e grym:-)
|
|
|
Post by Latinare on Oct 20, 2006 9:47:47 GMT 1
"Brevis esse laboro, obscurus fio" - Jag försöker vara kortfattad, och blir obegriplig. Gott Cilla, du är bäst
|
|
|
Post by Fredde on Nov 8, 2006 11:10:59 GMT 1
|
|
|
Post by Publik on Nov 9, 2006 9:32:25 GMT 1
#57 på Österikes d-line såg ut att ha en bra dag. Vart var passprotection ?
|
|
|
Post by slaff on Nov 9, 2006 9:59:33 GMT 1
57 var deras Lb. dom blitza hela tiden med 1 mer än vi kunde blocka. Alltså skulle det vara ett hot read. Alltså ett snabbt pass så dom inte hinner fram till qb.
|
|
|
Post by carl66smm on Nov 9, 2006 19:24:46 GMT 1
Nr 57 är en helt ok spelare men har en hjärna som en myra . Är säkert han själv som lagt in den för att få upp sitt ego igen För han bara gick av när matchen var slut utan att tacka Riktig jävla nolla är vad han är , sena taklingar och annat skit är hans specialitet tror han fick 4 personliga på 15 yards. Micha totalt förnedrade honom i fjärde kvarten. När vi struntade i den andra LB och tog honom i stället kom han ingen stans.
Carl66smm
Psycho by birth
|
|
|
Post by Bra on Nov 10, 2006 3:23:41 GMT 1
Bra att det kommer ut lite film om matcher iaf. Lite klantigt att, i filmen, dra på sig 4 sacks och fumbla bort bollen alla 4 gångerna. Får ni träna mer på. Bra jobbat annars!
|
|
|
Post by Teori on Nov 10, 2006 3:57:18 GMT 1
Kan det kanske vara så att det är Österrike som lagt ut filmen, och av detta skäl tagit med allt bra de presterade, samt valde bort alla stora spel Sverige gjorde?
Bara en teoti. *ironi*
|
|
|
Post by xsc on Nov 10, 2006 8:47:27 GMT 1
Ska man inte bli utvisad efter 2 personliga regelbrott??
|
|
|
Post by StefanOud on Nov 10, 2006 8:57:37 GMT 1
Ska man inte bli utvisad efter 2 personliga regelbrott?? Två osportsliga uppträdanden renderar i utvisning. Om jag inte minns fel...
|
|
|
Post by XXX2 on Nov 10, 2006 10:01:39 GMT 1
Ja det var ju 57an och falk som skulle varit utvisade:)
|
|