|
Post by varfr on Nov 24, 2006 8:03:36 GMT 1
Daniel Engberg i västerås? Han är helt klart tillräckligt bra för att få CHANSEN åtminstonde..
|
|
|
Post by K89RDGN on Nov 24, 2006 15:54:10 GMT 1
Vilka spelar H Ericsson för?
|
|
|
Post by Daniel Engberg on Nov 24, 2006 17:28:17 GMT 1
Ser mitt namn dyka upp lite här och där på det här forumet när det börjar spekuleras i Quarterback frågan. Det är roligt att några ser mig som en eventuell kandidat.
Men för att svara på varför jag inte fått "chansen", så var det faktiskt så att jag var inbjuden till det QB läger som hölls tidigare i år. Vilket jag tackade Ja till, och planerade att närvara. Jag fick dock en olycklig smäll över axeln i matchen mot Sundsvall förra säsongen, 1 vecka innan träningslägret tog plats. När jag fortfarande hade ont i armen 2 dagar innan lägret så kontaktade jag Coach Billgren och tackade nej till platsen. För att jag kände att jag ändå inte skulle kunna ge en korrekt bild av min kapacitet, utan skulle bara ta tid och reps från övriga kandidater. Så jag sa tack, men nej tack och förklarade att jag hoppades att möjligheten skulle presentera sig igen vid ett senare tillfälle.
Och för att återvända lite till ämnet så tycker jag att det är jättebra att C-J får en full säsong med SMM under bältet inför kommande landslagsuppdrag!
|
|
|
Post by Moi on Nov 25, 2006 20:30:23 GMT 1
Daniel.
Spelade inte du med Tyresö förra säsongen ? Spelade du QB ? Och vart/Vad kommer du spela nästa år ?
|
|
|
Post by Daniel on Nov 26, 2006 15:08:23 GMT 1
Stämmer bra. Spelade för TRC säsongen 2006. Jag spelade främst Slotback men agerade backup QB. Inför nästa säsong så är inget klart, jag har blivit kontaktad av flera klubbar. Men TRC har tagit väl hand om mig under 2006 års säsong, så jag ser gärna mig själv i en Tyresötröja även nästa år.
Vad jag kommer spela är till stor del upp till HC. Jag är i grund och botten Qb/Receiver. Men jag spelar för att vinna och ser min kommande Coach att jag kan göra som mest nytta på en viss position, så tänker jag satsa fullt ut på att bli som bäst just där.
|
|
|
Post by JR on Nov 28, 2006 22:55:25 GMT 1
Har hört att Jens Unosson (JR) gör comeback, bra size och erfarenhet
|
|
|
Post by Mississippi on Dec 6, 2006 0:58:13 GMT 1
jens unosson har bra size for typ u-16 fotboll i sodra dirstriktet:P
|
|
|
Post by Skillnad on Dec 6, 2006 2:13:12 GMT 1
Riktigt mycket trams som skrivs om div 1. Undrar hur mycket fotboll från ettan stekarna från superserien ser på ett år? Vad vet ni om kvaliteten som finns där. Sluta rekrytera talangerna där och ni är plötsligt inte så jäkla vassa själva. Sen är det ju lustigt att påstå att vi ska åka utan d1 qbs till japan, svara på detta: Vilka ska dom då ta med? CJ är väl den enda svenska QB som finns i superserien?
|
|
|
Post by haha on Dec 6, 2006 10:59:49 GMT 1
Just det akta er för värvarmonstret! Själv ser jag en hel del div1 fotboll som dommare, och det är faktiskt rejäl klasskillnad, även om div1 spelarna inte tror det. Och när man möter dopade tyskar vill man ha en QB som spelat mot bra motstånd, inte en DL spelare med stamkort på Sibylla...
|
|
|
Post by NA on Dec 6, 2006 14:53:49 GMT 1
Just det akta er för värvarmonstret! Själv ser jag en hel del div1 fotboll som dommare, och det är faktiskt rejäl klasskillnad, även om div1 spelarna inte tror det. Och när man möter dopade tyskar vill man ha en QB som spelat mot bra motstånd, inte en DL spelare med stamkort på Sibylla... ska man tolka ditt inlägg som att ALLA division 1-lag i sverige låter en av deras DL-spelare (som dessutom har stamkort på Sibylla) dubbla som QB? då kanske det kan bli svårt att hitta någon div1 QB att plocka med till japan över huvudtaget, speciellt eftersom det vad jag vet inte finns någon sibylla resturang i japan ;D
|
|
|
Post by Mississippi on Dec 17, 2006 6:26:12 GMT 1
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNDDDDDDDDDDDDDDDEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRSSSSSSSSSSSSSS Hermodson??? basta detta landet skadat pa typ for alltid, skulle ha bankan spindels arm jenmert med vilken hc somhelt forutom pappa ; P
|
|
|
Post by hihihi on Dec 17, 2006 11:14:04 GMT 1
ojojoj har lille Jarrod varit med om första fyllan månne?
|
|
|
Post by qb killah on Dec 17, 2006 17:53:31 GMT 1
OM alla rykten stämmer så blir det mågna qb´s som får spela på "elitnivå"
SS
SMM:CJ"OA" Haraldsson JR:Jens Unosson LG:Rykte att de kör svenskt men vem?
div1:
NP:Mattias Hyllén STU:Anders Onselius UP:Linus Hagwall Örebro:Kör väl svenskt men vem?
så det finns för första gången på länge lite att plocka av till landslaget
|
|
|
Post by David R Marvels on Dec 25, 2006 6:10:18 GMT 1
Fan kan inte nån tjata på att Kim Blidkvist ska göra comeback!! Han är lätt den bästa Qb'n jag sett med mina egna ögonen.... jag minns en träning när jag stod helt stum och tittade på när han kastade på WRs, den kraften den säkerheten. Alla bollar satt sten hårt i bröstet!! Det må dock vara träning men han spelade grymt då han lirade lite iår och det med knapp träning!Få med Kim så kommer han leda Sverige långt i VM!
PS: detta är min uppfattning!
|
|
|
Post by tjata inte on Dec 26, 2006 0:08:49 GMT 1
Har du sett nån av de andra med egna ögon? Kanske inte behövs tjat på Kim, de vi har kanske duger...
|
|