|
Post by varfr on Sept 8, 2006 8:22:42 GMT 1
Varför ska man bjuda in alla qb:s från ss div 1 och div 2??? Alla håller inte måttet, det kan man se på film. Varför inte bjuda in ALLA spelare i hela Sverige till LL uttagningar, så missas ingen...
|
|
|
Post by hcbulls on Sept 8, 2006 10:01:40 GMT 1
Hej igen, OK, förlåt om jag var otydlig med hur jag svarade. Låt mig vara tydlig: Vi hade ett läger med exakt det [glow=red,2,300]upplägg[/glow] du efterlyste i ditt inlägg. Naturligtvis bjöd vi inte in alla QB's i Sverige. Vi bjöd in de vi trodde på + de vi tror är framtidsmän på positionen. Eventuellt finns det några vi inte bjöd in som kan bli intressanta framöver, och dessa kommer jag få film på inom kort. Så, återigen: Vi letar förutsättningslöst efter bra QB's. Vad dom heter, kommer från eller deras ålder är ointressant. Om du inte tror mig får jag väl försöka leva med det... Seså, hacka lite på coach Oud för vilka LB's som togs ut istället
|
|
|
Post by VM on Sept 8, 2006 13:28:38 GMT 1
Exakt ett sådant läger hade vi i juni. 13 inbjudna QB's (varav 7 kom). Visst, det var 13 inbjudna, men om man betänker att det inkluderar både juniorer och seniorer inser man snabbt att det inte kan ha varit särskilt många nya oprövade kort inbjudna. Säg inte att ni hade exakt ett sådant läger som jag efterfrågade, när det på sin höjd är en halvsanning! Vilka lag hade ni bjudit in qb:s ifrån? Det lär knappast ens ha varit från alla lag i ss och s1. Varför ska man ha ett sånt läger? Finns ingen andledning. Att bjuda 13 st. är mer än nog. Att spela i landslaget är ingen rättighet, inte ens att få visa upp sig. Är man bra nog så kommer man att få ögonen på sig. Större är inte sporten i Sverige. Alltid samma visa om att den och den liraren i div. 1000 är så himla bra. Det är enorm skillnad på att spela i div. 2 och SS (tro mig jag har spelat i alla divisioner). Visst finns det spelare i SS som skulle göra sig bättre i div. 2, men det är ju inte de som kommer med i landslaget. De spelarna som kommer till landslaget är de som dominerar i SS och några få riktigt duktiga från div. 1, kanske någon från div. 2. Men tro inte att det har missats en massa bra spelare. Sluta grina och träna mer. Sverige behöver absolut fler bättre QB;s.
|
|
|
Post by qbs on Sept 15, 2006 11:20:46 GMT 1
ja då var Qb´s klara
CJ Haraldsson SMM(ingen chock trots lite spel i klubblaget, den enda med SR landslags erfarenhet)
Linus Hagwall Uppsala(jlandslags QB 01-02 har alltid betraktats som en talang, startade andra halvan av säsongen)
Anders Onselius STU(atlet, har lite ss erfarenhet från solna tiden, får bra coachning och har spelat qb LÄNGE)
|
|
|
Post by tjoo on Sept 15, 2006 11:29:43 GMT 1
ja då var Qb´s klara CJ Haraldsson SMM(ingen chock trots lite spel i klubblaget, den enda med SR landslags erfarenhet) Linus Hagwall Uppsala(jlandslags QB 01-02 har alltid betraktats som en talang, startade andra halvan av säsongen) Anders Onselius STU(atlet, har lite ss erfarenhet från solna tiden, får bra coachning och har spelat qb LÄNGE) Grattis grabbar (och gubbe) lycka till och håll den svenska fanan högt!!
|
|
|
Post by gubbe on Sept 15, 2006 14:13:49 GMT 1
och gubbe??? Vem är det som är gubbe???
Haraldsson är 80:a Onselius 81:a Hagwall spelade i j-landslag 01-02
|
|
|
Post by alder on Sept 15, 2006 19:17:01 GMT 1
Linus är 83:a
|
|
|
Post by qb killah on Sept 21, 2006 21:08:35 GMT 1
nu kom förvånande nog Mattias Hyllén med som qb, spelade wR i jlandslaget för ett par år sen, han är bara 85a så han kan se och lära, talang har han iaf!
|
|
|
Post by mm on Sept 22, 2006 9:20:29 GMT 1
nu kom förvånande nog Mattias Hyllén med som qb, spelade wR i jlandslaget för ett par år sen, han är bara 85a så han kan se och lära, talang har han iaf! Det är sant men han har ju faktiskt spelat qb i limhamn i 5-6 år... ska bli kul och se om ll staben vågar behålla honom även om han ser lite skakig ut på lägret??? om han får förtroende av dom så han kan växa in i rollen. för en efterträdare till cj behövs. Lycka till mot finland och österrike grabbar..
|
|
|
Post by 55 on Sept 22, 2006 14:07:03 GMT 1
Men visst lirade Hyllén qb några matcher för farmarlaget Lugi i år?
|
|
|
Post by sven on Sept 22, 2006 14:59:45 GMT 1
Det va inte mycket han spelade, mot c4 en halv match och några spel i varje match typ. (Kollade på dom) men han är ju van och har hört att han ska satsa på qb igen och inte lira wr mer. (men bara vad jag hört, inte pratat med honom) men det ska bli kul att se en svensk qb i ll som spelat i ett bra offense och startat där i några år.
|
|
|
Post by system on Sept 26, 2006 15:18:10 GMT 1
jag har inget emot Hyllén, jättebra qb i sitt system, men i landslaget vettefan om han passar in, kan bara anta att Ola Eimre och alla de andra killarna med size/arm har tackat nej...
|
|
|
Post by Undrar on Sept 26, 2006 16:42:17 GMT 1
Jag tror det blir tufft att vinna med ett vanilla-offense mot så bra motstånd. Vi har ingen QB som kan droppa 5 steg och kasta en dig eller comeback mot riktigt bra atleter på 3e och 10. Att ställa upp i I och slaska fram för 4 yards på 3e och kort tror jag också blir tufft. Fick jag önska så skulle vi spela ett spread med run first attityd men verkligen hota fältet på både bredd och djup på alla downs. Då är det svårt att spela defense. Jag säger inte att westcoach eller SMM är dåliga offense men det är inte ett bra underdog offense om du inte har en riktigt säker QB. Bara vad jag tror, hoppas jag har fel.
|
|
|
Post by okej on Sept 26, 2006 17:48:48 GMT 1
jag har inget emot Hyllén, jättebra qb i sitt system, men i landslaget vettefan om han passar in, kan bara anta att Ola Eimre och alla de andra killarna med size/arm har tackat nej... Kan bara säga att limhamn och smm kör samma offense spelbok med lite modifieringar åt vardera håll och som jag förstått är robban oc i LL, visst hyllén är inte störst men han har en bra arm och han kan springa. tror det blir en frisk fläkt i det svenska konservativa offenset! Tror du att han blir uttagen för att en kille som eimre tackar nej?? Skulle inte tro det, han är uttagen för att han är bra och LL ledningen har väl kollat in honom vad vet jag... En skåning om håller på hampus, fredde, matte, johan, pelle och paddan lundqvist i finnkampen(vet att paddan e coach) =)
|
|
|
Post by bulls60 on Sept 26, 2006 18:29:10 GMT 1
Om Eimre ska spela i LL så bör han väl spela i sitt KL (klubblag) först? Eller det kanske han har gjort? Har för mig att Bulldogs spelat med andra QBs än honom i år...?
|
|