|
Post by qbs on Sept 6, 2006 16:12:54 GMT 1
vemfan ska vi åka med om vi inte tar en div1 qb, vakna upp och inse att inget ss lag spelar svensk qb, inte ens som backup
|
|
|
Post by fel on Sept 6, 2006 19:36:42 GMT 1
men smm och limhamn vad jag vet spelar med svenska backups erik weige(??) har speltid,, och vad jag såg i helgen hade även hyllen speltid i matchen mot cc......
Har inte mer koll än så...
|
|
|
Post by ratt on Sept 6, 2006 19:40:51 GMT 1
Weige är född 88, han må vara talangfull, men knappast ett namn för VM 07
Hyllén har även spelat QB med Lund och jag är lite förvånad varför han inte blivit kallad till camps, landslaget kanske vill använda honom som WR...
|
|
|
Post by sant on Sept 6, 2006 21:03:29 GMT 1
Hyllen har ju faktiskt spelat i div 1 bästa offence i 2-3 år... nu har ju limhamn dominerat div 1 på alla positioner, men ändå. han har ju vad jag vet inte blivit kallad som wr till landslaget iår heller. tycker personligen inte att cj är självskriven som många menar, han spelar ju wr iår och är inte ens bra på det. man kanske ska våga satsa på dom som gör bra ifårn sej i sina klubblag inte på gamla meriter =)
|
|
|
Post by skriven on Sept 6, 2006 21:11:30 GMT 1
landslaget tyckte inte han var självskriven heller, då han varken var på qb campet eller efterföljande landslagscamp...
|
|
|
Post by hmmm on Sept 7, 2006 11:57:35 GMT 1
ne sant men vad jag har hört så är han det bara att dom andra skulle få en chans att visa vad dom gick för...... fattar inte varför inte tex limhamns qb, difs qb, och stus qb blir kallade till campet.... ge så många som möjligt chansen att visa vad dom går för... men hitentills så gör man inte så,,,man går på vem folk tycker eller vem som sticker ut mest....
Tycker leo eller vem det nu är,, ska kolla på fler qb:s o ge dom som har spelat i dom bästa offensen dom 2 senatse åren få chansen,, man förlorar väl ingenting på det....
|
|
|
Post by fakta on Sept 7, 2006 12:00:57 GMT 1
men herergud kolla dina facts
TVÅ qbs från STU blev kallade då Leo coachat dem i ett par år
en av Dif´s qb är amerikan lite svårt att kalla honom, ja den andra är inte så mycket at hänga i julgran
|
|
|
Post by vad on Sept 7, 2006 12:19:26 GMT 1
Just det 2 st qb:s från stu hmmmm???
resten av sverige då..... Halmstad skickade en qb som e skadad,,,, griffins inte kallad... rockets inte kallad.... kristianstad,, ingt o hämta där,,, lund nopp.... göteborg ingen qb... borås överskattad....
|
|
|
Post by qb killah on Sept 7, 2006 12:35:12 GMT 1
Humor! Du skriver resten av Sverige men lagen du nämner är bara från södra! vissa qbs tackade nej till campet också
de som var på campet: en qb från CC(dvs Vsaff) Sean Cotten en från Halmstad(ssaff) Kristoffer Hagselius STU(staff) Anders Onselius/Hermodsson Uppsala(msaff) Linus Hagwall
riktigt bra spridning bland distrikten måste jag säga!
|
|
|
Post by aha on Sept 7, 2006 12:45:19 GMT 1
Göteborg och borås är från västra,,, men eftersom stu tillhö staff, uppsala msaff men frågan är fortfarande finns där inga andra qbs som är bra i sverige förutom dom som är kallade? det va som nån skrev,, vad förlorar man på att kalla fler???
|
|
|
Post by hcbulls on Sept 7, 2006 22:28:14 GMT 1
FYI: Jag har aldrig sagt att de som kom på QB-lägret är de enda som kommer kunna bli aktuella för landslaget framöver. Jag tittar kontinuerligt på QB's från hela landet.
Angående lägret i somras var det tyvärr ett antal som inte kunde närvara pga skador/resor mm. Samtliga som var på plats gjorde ett gott jobb och kunde delta i alla drills (Hagselius hade problem med en tå/fot men var inte värre skadad än att han kunde ta alla reps).
Positivt att det engagerar många vilka QB's vi kommer ta ut. Jag kan lova att det enda som kommer påverka beslutet vilka som kommer med är spelarens kvalitet. Ålder, lagtillhörighet mm. är för mig helt oviktigt.
|
|
|
Post by Enkelt on Sept 7, 2006 23:59:02 GMT 1
Men herregud! Vore inte det enklaste att ha ett qb-camp där man bjuder in alla qb:s från ss och s1 och möjligen även div2? Sedan är det bara att köra ett antal övningar och se vilka som klarar sig bäst. Vill man ha mer matchliknande situationer får man väl även bjuda in ett antal receivers och db:s och köra lite skelly. Att göra detta skulle i alla fall ta kål på muttrandet i stil med "varför är inte vår qb med?" och alla diskussioner om att förbundskaptenerna är partiska och bara tar ut "sina" spelare.
|
|
|
Post by hcbulls on Sept 8, 2006 0:46:41 GMT 1
Exakt ett sådant läger hade vi i juni. 13 inbjudna QB's (varav 7 kom).
|
|
|
Post by StefanOud on Sept 8, 2006 7:22:04 GMT 1
Men herregud! Vore inte det enklaste att ha ett qb-camp där man bjuder in alla qb:s från ss och s1 och möjligen även div2? Sedan är det bara att köra ett antal övningar och se vilka som klarar sig bäst. Vill man ha mer matchliknande situationer får man väl även bjuda in ett antal receivers och db:s och köra lite skelly. Att göra detta skulle i alla fall ta kål på muttrandet i stil med "varför är inte vår qb med?" och alla diskussioner om att förbundskaptenerna är partiska och bara tar ut "sina" spelare. Vi har alla rätt att vara med i en fri debatt med högt i taket. Men snälla, ta reda på åtminstone lite av hur verkligheten ser ut! (Läs Coach Billgrens svar ovan...) Du kämpar i uppförsbacke med qb-uttagningarna, Leo. Tur att man har hand om en så ointressant position som linebackers...
|
|
|
Post by Enkelt on Sept 8, 2006 8:05:53 GMT 1
Exakt ett sådant läger hade vi i juni. 13 inbjudna QB's (varav 7 kom). Visst, det var 13 inbjudna, men om man betänker att det inkluderar både juniorer och seniorer inser man snabbt att det inte kan ha varit särskilt många nya oprövade kort inbjudna. Säg inte att ni hade exakt ett sådant läger som jag efterfrågade, när det på sin höjd är en halvsanning! Vilka lag hade ni bjudit in qb:s ifrån? Det lär knappast ens ha varit från alla lag i ss och s1.
|
|