|
Post by Probability on Feb 24, 2006 12:41:54 GMT 1
Smart att jämföra amerikansk fotboll med curling? Inte... Men det är ju ett sätt som fungerar i teorin, eftersom det laget är mer samspelat. Men det har inte lika stor betydelse i fotboll som i curling. Det skulle ändå i så fall fyllas ut på många positioner med spelare från andra lag som faktiskt är bättre. Och då skulle det i princip se ut som det landslag vi har idag. Så då skulle hela grejen med att SM-vinnarlaget=landslaget bara bli symboliskt. Sen att inte tala om importerna som kanske fyller ut nyckelpositioner i SM-laget. Eftersom det bästa klubblaget i Sverige är ju inte det absolut bästa man kan få ut av svenska spelare. Eller har jag fel?
|
|
|
Post by Kingen on Feb 24, 2006 13:58:04 GMT 1
lol ja hur faan gör vi med importerna? Ska vi ta en Qb som inte spelat en match på hela året vara starter i VM?? :-)
Nej det är stor skillnad mellan topp spelarna och de mediåkra spelarna (som finns i varje lag). Självklart måste vi plocka de bästa från varje lag.
Kul tänkt, men det skulle bli en katastrof :-)
|
|
|
Post by Important on Feb 25, 2006 1:15:31 GMT 1
Både HC och läger borde vara klart smart. Skit samma vilka som spelar bara de är de bästa.
|
|
|
Post by haha on Mar 3, 2006 12:15:01 GMT 1
;DOj vad tyst det blev här sen HC blev klar.
|
|
|
Post by Kingen on Mar 3, 2006 15:07:32 GMT 1
Nej förresten jag anser att spelarna själva ska rösta fram laget. Vi tar dit de 100 bästa spelarna och sedan får de själva rösta ut varandra, en efter en. Tillslut får vi de mest socialt kompetenta i laget (de som har möjlighet till paktbildning).
Jag ser inga bieffekter av detta.
|
|
|
Post by Start on Mar 3, 2006 16:02:27 GMT 1
LT: Thomas Löhr LG: Carl Bäckström C: CJ Blomvall RG: David Krystalowic RT: Micha Löhr WR (1): Christian Malm WR (2): Oskar Dahlman WR (2): Johan Stål FB: Christian Forsman HB: Björnhammar, David Jonson QB: CJ Haraldsson
Anledning: O-line för mig är svårt för jag har inte så stor koll, men dom som jag har på listan är dom som enligt mig skulle fortfarande vara bra 2007. WR's, Malm är klar redan, Dahlman och Stål passar bra som #2, många tvivlar på Stål, men han är starkare och mer fysisk än Dahlman, Dahlman är lite snabbare och kvickare, men dom kompleterar varandra bra. Jag tror på Forsman som FB för han är STOR, Björnhammar och Jonson ska dela på RB positionen, och CJ är klar som QB redan.
DE: Carl Carlsson DT: Mike Anderson DT: Ola Schöön DE: Asker WLB: Calle Ingerman MLB: CJ Björk SLB: Ola Rugeland SS: Magnus Lundqvist FS: Ronald Biro CB: Andreas Johnson CB: Henrik Hegart
Ingen D-spelare, men detta är solklart enligt mig. Jag tycker CB Andreas från TRC ska få en chans, han är fysisk och extremt bra på att täcka. Asker måste ställa upp i VM, tycker jag.
Kommentera gärna!
|
|
|
Post by hmm on Mar 3, 2006 17:58:03 GMT 1
T : Calle B, Krystalowic G: Erik A, Martin Falk C: Blomman WR: Malm,Stål och Dahlman RB: David J, Björnhammar, Forsman FB: Roger N, Bravo QB: Finns väll bara en, om han byter lag.
DL: Asker, Carl C, Ola S, Mike A LB: Micro, Ola R, Calle I
sen har jag inge koll på småfolket bakom på def.
|
|
|
Post by tyckare on Mar 3, 2006 19:23:33 GMT 1
Trodde Roger Nilsson var HB och inte Fullback- tror mer på N. Lindström eller M. Jägernäs
annars är jag på din sida ;D
|
|
|
Post by college on Mar 3, 2006 23:26:44 GMT 1
Varför ta med bara en college-spelare om man nu ska ta med någon alls?
Gustav Rydstedt är given som DT. Sveriges mest meriterade spelare hands down. Starta i Pac10 skola slår NFLE och annat punkt slut.
Asker är given som DE. Speltid på 1AA-skola är starkt.
Bondesson är given som DT om han utvecklas som han borde fram till juli 2007.
Falkelind är given som DE om allt går som det ska i crackville (Blinn CC).
Självklart bara fantasier, ingen av dem äventyrar sitt stipendium för ett VM.
|
|
|
Post by guest on Mar 5, 2006 10:17:40 GMT 1
Jag kan inte säga att Asker och Falkelind är givna som DE. Jag vill se dom spela innan jag tar bort Carl Carlsson. Carl är den överlägset bästa D-line spelaren vi har på hemmaplan just nu. Jag är mycket tveksam till att Falkelind är där än.
|
|
|
Post by ll on Mar 5, 2006 15:59:56 GMT 1
forsman är väl ändå extremt liten för att vara FB? TRc andreas är väldigt odisciplinerad och kan inte hålla koll på sina känslor i tid o otid
|
|
|
Post by 31 on Mar 5, 2006 17:27:59 GMT 1
måste saga att jag fortfarande rankar Totte Blanck högre än calle ingerman även fast totte tror att han är störst,bäst och vackrast
|
|
|
Post by INfo on Mar 5, 2006 18:30:11 GMT 1
Asker spelar DT i college....och Gurra spelar DE.
|
|
|
Post by Koll on Mar 5, 2006 22:56:50 GMT 1
Gurra spelar DE i ett 3-4 scheme. Om landslaget fortsätter spela 4-3 är det som Tackle Rydstedt ska spela.
Asker spelar kanske DT i college, men jag tror han funkar bättre som End än Falkelind och Bondesson eftersom båda är lite långsammare än Asker.
Calle Carlsson är definitivt med och slåss om speltid även om collegespelarna är med.
|
|
|
Post by qb killah on Mar 5, 2006 23:01:27 GMT 1
QB´s:
1.CJ Haraldsson SMM 2.Linus Hagwall Uppsala 3.Tommie Andersson Borås/Jens Unosson Jamtland
|
|