|
Post by guest on Feb 19, 2006 20:05:32 GMT 1
På grund av att det Thore gjorde tog ett tag att bygga upp är jag övertygad om att vi kommer få se i princip samma stab som under coach Thores ledning. Det enda som kommer ändras är att någon annan i staben kommer ta över rodret som HC. Det är mitt Tips!
|
|
|
Post by Zipper on Feb 19, 2006 21:45:25 GMT 1
Inte så säker på detta. Den offensiva staben innehöll många starka viljor och det var nog Thore som fick dem att jobba ihop. Utan honom lär de inte hålla samman. Tror att vi får se en på många vis ny stab.
|
|
|
Post by Anders Hansen on Feb 20, 2006 13:42:59 GMT 1
Till tips. Jag är 22
//Hansen
|
|
|
Post by So Leifi on Feb 20, 2006 21:34:52 GMT 1
Lägg detta namn på minnet när det gäller OL och framtiden: Robin Lindgren 19 år 197 cm och 120 kg. Klubb: JR. Fattar inte var denna besatthet av vikt kommer. Om man nu väger 135 och är relativt klen, låt säga att man maxar en 120 i bänk och drar 200 i mark/110 i frivändning. Fet med andra ord. Som flåsar efter två spel. Vs. 110 rippad, 50 klubbor till armar en trea på 250 i mark och maxar 200 i bänken. Fri vänder 150. Kondition som en häst. Snabb i fötterna. Resultatet kommer obenhörligen vara förlust för fettot. Det kommer bli en fruktansvärt lång dag för Mr kagge medans Gladiatorn triumferar och går hem med flickorna. Så ta vikten med en smula salt, det enda som är viktigt är resultaten på gymmet, resultatet på löparbanan. Visst vikt kan spela in en del men i långa loppet så vinner man på att ha en bra genomtränad fysik och inte ett vältuggat tuggummi som springer runt. OBS: Det är inte ett påhopp på Robin Lindgren 19 år 197 cm och 120 kgMenat till personen som skrev inlägget och alla andra som mäter framgång på vågen. Har sett det bevisas så många gånger så att alla som säger emot borde sätta sig och börja om från början och sluta försvara sina Mcdonaldsbesök. De som ska åka till Japan 2007...De som i år bevisar att dom har där att göra. Man kan inte leva på gamla meriter. Prestationer under seriespel 2006 borde ligga till grund för första utagningen. So... Leifi
|
|
|
Post by Undrar on Feb 20, 2006 21:59:41 GMT 1
När under 2007 kommer VM att spelas?
|
|
|
Post by jesus on Feb 20, 2006 22:46:40 GMT 1
Lägg detta namn på minnet när det gäller OL och framtiden: Robin Lindgren 19 år 197 cm och 120 kg. Klubb: JR. Fattar inte var denna besatthet av vikt kommer. Om man nu väger 135 och är relativt klen, låt säga att man maxar en 120 i bänk och drar 200 i mark/110 i frivändning. Fet med andra ord. Som flåsar efter två spel. Vs. 110 rippad, 50 klubbor till armar en trea på 250 i mark och maxar 200 i bänken. Fri vänder 150. Kondition som en häst. Snabb i fötterna. Resultatet kommer obenhörligen vara förlust för fettot. Det kommer bli en fruktansvärt lång dag för Mr kagge medans Gladiatorn triumferar och går hem med flickorna. Så ta vikten med en smula salt, det enda som är viktigt är resultaten på gymmet, resultatet på löparbanan. Visst vikt kan spela in en del men i långa loppet så vinner man på att ha en bra genomtränad fysik och inte ett vältuggat tuggummi som springer runt. OBS: Det är inte ett påhopp på Robin Lindgren 19 år 197 cm och 120 kgMenat till personen som skrev inlägget och alla andra som mäter framgång på vågen. Har sett det bevisas så många gånger så att alla som säger emot borde sätta sig och börja om från början och sluta försvara sina Mcdonaldsbesök. De som ska åka till Japan 2007...De som i år bevisar att dom har där att göra. Man kan inte leva på gamla meriter. Prestationer under seriespel 2006 borde ligga till grund för första utagningen. So... Leifi WORD! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen! så typsikt sverige det du beskrev! vi är stora så vi puttar bort dom, så kommer det nån skillad snubbe som springer över, under, runt och rakt igenom dom, o då hade dom "en dålig dag"
|
|
|
Post by Felbert on Feb 21, 2006 0:51:19 GMT 1
[glow=red,2,300]Så ta vikten med en smula salt, det enda som är viktigt är resultaten på gymmet, resultatet på löparbanan[/glow] Helt fel faktiskt! Det enda som spelar roll är vad man presterar på planen. Sen är det sant att man lättare gör ett bra jobb om man har en bra fysik men det finns ändlöst med exempel på snubbar som ser grymma ut på gymet men som suger på plan. För att citera en vis man angående denna spelartyp:
"He's got a body like Tarzan but he plays like Jane"
|
|
|
Post by ratt on Feb 21, 2006 3:35:45 GMT 1
helt ratt av Felbert.. om 120 kg Mr. kagge ar en battre fotbollspelare an mr gladiator sa spelar det noll roll om han ar snabbare, starkare, eller snabbare i fotterna. Hur bra man e pa planen mats inte me bankresultat, tid pa loparbanan eller vikten pa vagen. Vad vi i fotbollsverige maste bli battre pa ar att utveckla fotbollspelarens hela paket. Fysiken, huvudet, spelfortstaelsen etc.. Jag sager inte att gymmet eller loparbanan ar viktigt for denna utveckling, tvartom mycket viktigt, men ibland kan man tro att det ar ett bodybuilder eller styrkelyftsforum vi sitter o skriver i.
|
|
Nra vn till Jmtland
Guest
|
Post by Nra vn till Jmtland on Feb 21, 2006 8:50:52 GMT 1
8-)Jag håller också fullständigt med Felbert. Vad som står på vågen har ingen betydelse om man inte presterar något på fältet. Så låt oss sluta att älta om detta och låt oss se vad personen/personerna i fråga visar under kommande säsong i landslag och seriespel. Jag tycker det är fantastiskt att en "liten" sport som amerikansk fotboll ändå är i Sverige, berör så många människor, att man hela tiden går in i detta forum och skriver (inkl. mig själv).
|
|
|
Post by jesus on Feb 21, 2006 12:53:53 GMT 1
men i detta fall så leker vi att båda är lika bra spelarmässigt, då kommer den oatletiska typen förlora!!! ellerhur?
|
|
|
Post by mr miyagi on Feb 21, 2006 12:58:18 GMT 1
ja självklart kommer han göra det, finns inget negativt med att gymma samt löpa, men vissa som är otroliga atleter överlag suger som fotbollsspelare, mentalt kan inte alla spela fotboll
|
|
|
Post by Leifi igen on Feb 21, 2006 13:05:52 GMT 1
Självklart så spelar rutin och spelförståelse stor roll. Det går ju inte slänga in en vältränad 5/5 och anta att han kommer att fungera bäst. Kom in i matchen nu va. Liknelsen förutsätter att båda två har ungefär samma spelförståelse och rutin. Vill bara påpeka att vikten inte är den avgörande faktorn. Ska du hålla det på en tolvårings nivå så kan vi avsluta diskussionen här.
2007:
Tror att vi kommer få en del överaskningar men i det stora hela så kommer nog grundstommen finnas kvar. Skulle som sagt vilja se på den här säsongen innan jag kommer med någon lista. Det händer allt för ofta att bra spelare dekar ner sig ovanligt fort.
Kula sidorna.... Leifi
|
|
|
Post by Lika on Feb 21, 2006 13:38:24 GMT 1
men i detta fall så leker vi att båda är lika bra spelarmässigt, då kommer den oatletiska typen förlora!!! ellerhur? Om båda är lika bra spelarmässigt bör ingen av dem förlora . Jag förstod att du menade om de är lika bra teknikmässigt men jag var tvungen att hugga ;D
|
|
|
Post by Ja du on Feb 21, 2006 15:44:07 GMT 1
För att förstöra topicen lite så säger jag följande...
De som är bäst under säsongen 2007, (innan VM), är de som åker till Japan. Grunden till laget kanske läggs under säsongen 2006, men ingen är outbytbar, så det gäller att prestera in i det sista! Annars åker man ut... Det gäller att vara bäst när det gäller och det är juli 2007! Tro mig landslagstränarna kommer hitta de som är värda att åka dit. Oavsett var/när/i vilket lag de spelar!
|
|
|
Post by nu har jag det on Feb 23, 2006 14:26:40 GMT 1
Jag tycker vi gör som curlingen och låter det lag som vinner SM representera Sverige i VM. Det är ju ändå de som är bäst! Man kanske kan ta in några "wild cards" från andra lag mest för att fylla ut truppen.
|
|