|
Post by Nae men on Oct 25, 2005 16:45:21 GMT 1
Nu får du väl ändå ge dig bernie!! Du säger att "Det finns inga coacher som klarar av att leda j-landslaget utan..." Går du på droger? Det finns en elit av coacher i Sverige, som kan få lag/spelare att göra det lilla extra. Jag är ledsen men ingen av de coacher som fanns i J-landslaget har visat att de har det! Inte ens CL! Att rida på vågen av det BD skapade räknas inte och inga djävla u19 meriter i klubblag. Om du skall coacha ett landslag skall du ha coachat ett superserie lag med framgång. Annars vet du inte vad som krävs! Visst, coacha på college i USA är väl ball men de skolor som våra svenska coacher hitills varit på är inte speciell meriterande. Sorry, Benedictine, Bethany, Ottawa och andra men... Man kan lära sig mer här med våra bästa coacher. Framför allt kan du inte coacha en svensk spelare som en barnslig college student. Inte ens en U19. Våra tonåringar fungerar på ett helt annat sätt än de. Det blir pannkaka!
Det är dags att ta fram en j-landslags HC med både fotbollskunskap och utbildning. Någon som kan hjälpa fotbollen som helhet. Denne skall med hjälp av sin stab kunna utbilda u-19 coacher runt om i sverige. Det lös i igenom så väl på NM, våra spelare har inte de "fundementals" som behövs! Då spelar det ingen roll vilka X & O du ritar eller vilken bra spelbok du har. Om ingen kan utföra det. Nä, det är dags för en ordentlig HC, ingen djälva bilmeck från Bondmåla som tror sig kunna fotboll.
Tack för ordet!
|
|
|
Post by Mack on Oct 25, 2005 17:37:29 GMT 1
Kände tydligt igen jargongen och argumenten i föregående post. Är det inte en av pretendeterna till tronen som postar på forumet?
|
|
|
Post by Lol on Oct 25, 2005 21:54:57 GMT 1
Patetiskt att påstå att det inte är en stor merit att coacha på college i tex DIII. Säger man det visar man att man har noll koll. Och att ingen i förra staben har var som krävs är ett skämt!
|
|
|
Post by haha on Oct 25, 2005 22:37:09 GMT 1
bara man vill kan man bli hc i ett svenskt lag, de har anställningsintervjuer på college, do the math...
|
|
|
Post by Roger on Oct 25, 2005 23:59:37 GMT 1
Har man sagt A får man säga B. "Nae men", du säger att det finns en elit av svenska tränare som står redo att ta jobbet. Du nämner att det krävs att ha coachat ett Superserielag med framgång. Jag citerar vidare "...någon med fotbollskunskap och utblidning." Någon som kan "...hjälpa fotbollen som helhet...kunna utbilda u-19coacher runt om i Sverige."
Nå, Nae men, kom med ett namn om du har så klart för dig!
|
|
|
Post by hmm on Oct 26, 2005 15:01:02 GMT 1
Nu har det gått över 2veckor så nåt borde saff iaf kunna klämma fram
|
|
|
Post by Guest on Oct 26, 2005 15:12:12 GMT 1
Det är nog svårt att få någon att ställa upp efter de förutsättningarna den förra staben fick. Så vi kanske får vänta ett tag till innan de hittar någon som är tillräckligt dum att ställa upp.
|
|
|
Post by vem on Oct 27, 2005 12:09:03 GMT 1
så vem blev det nu då? CL blev väl inte sparkad utan att nån var förberedd att ta över?
|
|
|
Post by Guest on Oct 27, 2005 13:43:32 GMT 1
Jo, det tror jag. Annars skulle de väl kunnat ha presenterat den nya direkt.
|
|
|
Post by Thomas L on Oct 27, 2005 16:10:46 GMT 1
Jag håller med Cilla om hennes argument bra.Sen är det några som verkar prata inatt mössan som tex zev suck nisse insatt ddu kan man bara säga väx upp.Annars är det bra att ventilera sådana saker som vi gör nu. Tack för mig
|
|
|
Post by Zev Baharav on Oct 27, 2005 20:19:25 GMT 1
Jag hade egentligen inte tänkt ta upp tråden igen, men... Min post här på sidan 7 var bara ett info-tillägg(som även innehöll att jag nämnde vilket del av info jag inte kände till) TROLL som Jada Jada/Suck (samma person?) kan man ignorera, tråkigt är när intellektuellt slöa personer tycks föredra deras korta sammanfattning(med personangrepp) av vad jag skriver. Istället för att faktiskt läsa VAD man skriver. Det finns fler Troll här än Jada Jada/Suck, eller några enstaka personer som med nytt namn för varje post använder personangrepp... Inte heller ovanligt att de anklagar personer för att skriva anonymt också... Se signaturen "Trams"(Jada Jada kanske?) i den här tråden, ett exempel jag kom på på rak arm och kunde leta fram snabbt; swedishfootball.proboards44.com/index.cgi?board=talk&action=display&thread=1106521920&page=3...Sen är det några som verkar prata inatt mössan som tex zev suck nisse insatt ddu kan man bara säga väx upp... Använd is till den där bulan i huvudet Thomas, du behöver det. Huruvuda det jag skrev förut var "prat i nattmössan" eller inte tvivlar jag på att du kan bedöma. Hade du faktiskt haft ARGUMENT mot VAD jag skrev hade du(samt Jada Jada/Suck) ju inte behövt använda personangrepp, eller hur. Vad jag skrev var INTE dialektalt motsatt Cs post... Stycket jag skrev i LILA var de frågeställningar jag bollade tillbaks till Cecilia att fundera ett ögonblick på. Anekdot FÖRE samt EFTER min text i LILA var tillägg som ger bakgrund till varför frågorna är legitima. Min frågeställning var; Är allt "Ideellt" arbete ngt som människor s a s "borde ställa upp på"? Även ifall Incitamenten FÖR är bristfälliga? (Eller t o m är negativa, dvs den Incitamentstruktur som finns egentligen är mer EMOT än för.)(på sid 7) Min Anekdot före LILA TEXT syftade på att Svensk Idrott tydligen utvecklats IFRÅN sitt "Folkrörelse"-ursprung. (Min bekants iakttagande) Det där ligger närmre kärnan av problemet... Att inte fler engagerar sig, det är däremot symptom på problemet. Personerna jag nämnde som LÄSER Sports Management, var inte vilka studenter som helst... Det är personer som haft långt engagemang i Svensk Am Fotboll men som i princip vänt sporten ryggen. Zev PS Vi vet ingenting om enskilda personer på Forumet, hurdant enskilds möjligheter/engagemang kommer se ut, ser ut, har sett ut. Kanske lite dumt då att antaga att personer bara kan vara engagerad på ett sätt DS LÄNK till OFF TOPIC-Forum;swedishfootball.proboards44.com/index.cgi?action=display&board=off&thread=1130444443&page=1
|
|
|
Post by Troll on Oct 28, 2005 15:35:14 GMT 1
Zev du pratar alltid i nattmössan, ordvänder och slingrar dig, sen släpper du några "gliringar" med uppenbara fakta fel som du sedan slätar över som oviktiga när du överbevisats.
Puh! jag blev nästa lika långrandig som dig Zev;->
Håller mig till ämnet i fortsättningen.
|
|
|
Post by 2 veckor on Oct 28, 2005 17:15:42 GMT 1
bara jag som tycket att det är riktigt kasst gjort att skriva att man kommer med nya namn om 2 veckor ifall man inte har en aning om hur lång tid det egentligen kommer att ta?
|
|
|
Post by klart on Oct 29, 2005 3:20:18 GMT 1
Klart det är klart. Det gäller bara att få ihop assistenterna.
|
|
|
Post by En som vet on Oct 29, 2005 10:12:23 GMT 1
Det är klart. Några av de gamla blir kvar och de nya är rutinerade
|
|