|
Post by Stanley on Oct 11, 2005 17:45:34 GMT 1
Snabb reaktion från förbundet på JNM-fiaskot:
Det blir ny förbundskapten för juniorerna 05-10-11 Förbundsstyrelsen har beslutat att säga upp Christian Larsson från sitt uppdrag som förbundskapten för juniorlandslaget.
Anledningen till beslutet är att förbundsstyrelsen inte har förtroende för att den nuvarande tränarstaben kan ge juniorlandslaget de bästa förutsättningarna inför nästa års junior EM.
Förbundsstyrelsen har för avsikt att kunna presentera en ny förbundskapten inom två veckor.
Vem blir det som tar över? Blir det ett gammalt beprövat kort eller plockar SAFF fram ett wildcard?
Själv hoppas jag att man satsar på en erfaren tränare som har varit med förr i de stora sammanhangen. Denne borde sedan omge sig med unga och hungriga tränare från landets alla hörn. Något namn på en sådan förbundskapten kan jag inte komma upp med just nu men återkommer kanske senare med det.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Oct 11, 2005 18:09:57 GMT 1
Skulle tippa å att förbundet redan har några namn på en lista där de kommer att fråga runt. Jag skulle vilja se Robban från smm. Han har grymt kunnande och är duktig med ungdomar.
|
|
|
Post by Coach on Oct 11, 2005 18:46:29 GMT 1
Men va fan... Snacka om kort tålamod... Inte ens vänta till EM, hur byxnödig får man vara?
|
|
|
Post by ny frbundskapten on Oct 11, 2005 18:51:58 GMT 1
Johan Andersson Sundsvall, Johan sa upp sitt jobb som hc för Flames för några veckor sen, lite väl bekvämt tidsmässigt nu när detta händer
|
|
|
Post by Coach on Oct 11, 2005 19:19:39 GMT 1
please... tror du att NÅGON av coacherna i den "gamla staben" kommer vilja vara med i den nya?
Troligast blir väl att Jenmert från TRC gör comeback nu när lill-ponken spelar/startar
Nä, fy fan säger jag!
|
|
|
Post by fy on Oct 11, 2005 19:25:47 GMT 1
kommer VILJA vara med? det handlar väl snarare om de blir erbjudna att stanna...
|
|
|
Post by Coach on Oct 11, 2005 19:53:19 GMT 1
Ja, naturligtvis under förutsättning att de blir erbjudna, om inte det framgick.
Men förmodligen kommer den nya HCn att rekrytera en helt egen stab, så att inget finns kvar från den gamla.
|
|
|
Post by dligtbra on Oct 11, 2005 20:00:19 GMT 1
skulle detta vara nått dåligt? det är ju inte direkt en överkvalificerad stab CL tagit fram, nej nytt blod IN!
|
|
|
Post by JR on Oct 11, 2005 20:02:54 GMT 1
Varför inte satsa på ett nytt namn... Markus Linderum från Marvels? Tror att Magnus Kullenberg också är ett bra namn fast han är nog redan borta iome att han är dc i senior landslaget. Jenmert från TRC är nog det bästa alternativet..
|
|
|
Post by Palermo 99 on Oct 11, 2005 20:15:37 GMT 1
Jenmert!? Snälla nån, är det ingen som mins hans insatts som "Förbundskapten" under VM 99. Robban & Kulla är bra.
|
|
|
Post by Svenne on Oct 11, 2005 20:50:45 GMT 1
Är det någon som vill ha jobbet? Om man sparkar en coach för att han förlorar sin första match så borde frågan vara: Vilken coach känner förtroende för SAFF?
|
|
|
Post by 12 on Oct 11, 2005 20:51:14 GMT 1
Ja, det blev ett brons då, inte så illa pinkat om du frågar mig.
|
|
|
Post by ny FS on Oct 11, 2005 20:59:39 GMT 1
Skandal av FS att ta detta beslutet. Nej, hoppas snart fotbollssverige saknar förtroende för vår sunkiga FS, så vi får en ny sådan. De måste bort nu. Wiking och resten har gjort bort sig en gång för mycket nu, bort med skiten.
|
|
|
Post by DDU on Oct 11, 2005 21:01:38 GMT 1
Jenmert... ? Tror (läs hoppas..) inte att FS är så korkade. Det vore som att hoppa ur askan, rakt in i elden igen.
Hoppas att de tillsätter en vettig person. Typ Leo Billgren eller Mathias Holmgren
|
|
|
Post by DDU on Oct 11, 2005 21:02:06 GMT 1
Jenmert... ? Tror (läs hoppas..) inte att FS är så korkade. Det vore som att hoppa ur askan, rakt in i elden igen.
Hoppas att de tillsätter en vettig person. Typ Leo Billgren eller Mathias Holmgren
|
|