|
Post by Coach on Oct 12, 2005 14:32:02 GMT 1
Stämmer alldeles utmärkt att det inte fanns några som helst order om hur laget skulle matchas. Den så omdebatterade rotationen av QBs var bestämd från början och det visste alla insatta om. Organisationen kring laget var mycket bra, med tydliga uppgifter och rollbeskrivningar för alla coacher. Det här stinker bara värre och värre...
|
|
|
Post by bara inte on Oct 12, 2005 15:01:07 GMT 1
Jan Jenmert tar över för då kommer det att se ut som det gjorde i s-landslaget innan Thore tog över. Och då räknar jag inte med armstrong. Det funkar inte med stenhårda träningar och idiotövningar innan en match eller ett mästerskap. Spelare går sönder och tröttnar på att åka på läger. När man är ut tagen till landslaget ska man vara så väl tränad att man inte ska behöva göra fysiskt ut tröttande övningar. Man ska bara träna spel och tajming så man får ihop laget. Inte någon fångläger disiplin . Hoppas att dom tar någon som inte behöver hävda sej själv som vår käre Jan Jenmert behöver. Vi behöver någon som tar efter s-landslaget så att vi får en lättare övergång där i mellan j-lanslaget och s-landslaget. Jag röstar inte på en som Jan Jenmert Funkar inte i sverige med hans metoder.
Tack och hej
|
|
|
Post by Thomas Carlstedt on Oct 12, 2005 15:39:41 GMT 1
Det verkar inte vara många här som vet hur det låg till under den tiden Jenmert var förbundskapten. Peter Lockman var som många kanske inte vet eller kommer ihåg HC för laget trots att Jan Jenmert var Förbundskapten. Hur ansvaret var fördelat mellan dessa två herrar vet nog bara Jenmert, Lockman och Wiking. Det betyder helt enkelt att dom flesta med åsikter bygger dem på rykten och antaganden och absolut inte på fakta.
|
|
|
Post by Lord on Oct 12, 2005 15:41:23 GMT 1
10kr på att det blir kulla. Om han har tid. Mycket bra val.
|
|
|
Post by guest on Oct 12, 2005 16:01:58 GMT 1
seriöst man bli riktigt FÖRBANNAD seriöst WIKING är han helt pantad han kan ju INGET om fotboll... Ska bli skönt att lämna svensk fotboll för gott sedan!
JAVLIGT SYND SVERIGE!
|
|
|
Post by javet on Oct 12, 2005 16:19:07 GMT 1
Man kan inte säga annat än att CL är en kompetent coach. Titta på mannens meritlista, hyfsat CV tycker jag. Förbundet bär det yttersta ansvaret för förlusten, och jag kan inte förstå hur förbundet, hur jag än vrider och vänder på det, kan sparka en coach efter EN dålig match. Nej, bakom detta måste det ligga mycket mer. Fram med korten på bordet förbundet, eller ska ni mörka detta såsom ni gjort med så mycket annat genom åren? Har du verkligen ALL fakta då ? Nej, bakom detta måste det ligga mycket mer. Fram med korten på bordet förbundet, eller ska ni mörka detta såsom ni gjort med så mycket annat genom åren? Just det... det finns kanske lite skellett i cristians garderob, vi ska inte sprida skit här nu, men kan säga att det här absolut inte hans första misstag som fick förbundet att tappa förtroendet.. Förra J-EM som var så var vår käre HC Thore tvungen att lämna över ledarskapet på CL, då Thore var tvungen att vara med seniorerna... Vad som hände under J-EM var väl allt annat än proffsigt om man säger så... Så det här med det som har hänt nu under NM är nog inte bara det första som har hänt... Jag tycker det är bra att dom byter!! Jag hoppas det blir nån "LUGN&SANSAD" person som vår käre Thore var, han har väldigt bra ledaregenskaper när det kommer till att ha hand om ungdommar!
|
|
|
Post by tell me on Oct 12, 2005 16:46:58 GMT 1
om ni ändå är anonyma kan ni väl avslöja vad som hände för oss som är totalt ovetande, kanske går upp för fler då VARFÖR detta har skett ifrån Saffs sida, för det man vet nu är det väldigt svårt att förstå saffs motivering.
|
|
|
Post by mer info on Oct 12, 2005 16:48:24 GMT 1
nu skall vi inte glorifiera thore heller, när CL tog över under J-EM så var Robban Johansson Hc över senioerna uppe i jamtland, ingen thore var där den matchen...
|
|
|
Post by Roland Rasmusson on Oct 12, 2005 18:01:36 GMT 1
Jag Kommer inte lägga några åsikter om förbundet ,juniorlandslagscoachingstaffen eller vem som skall efterträda som juniorlandslagscoach eftersom jag inte sett några av juniorlandslagsmatcherna med Christian Larsson som som HC.Många i Sverige blev chockade i Sverige att vi inte kan slå Danmark med vårat juniorlandslag längre, som vi tidigare utklassade .Själv blev jag inte så förvånad.Jag vet ganska bra var standarn ligger på dansk amerikansk fotboll eftersom Ystad Rockets spelat många träningsmatcher mot danska lag både på senior och ungdomslag de senaste åren. 2003 spelade Ystad Rockets mot Tyresö en SM final i U-16 .Finalen var mycket jämn ,där Tyresö i slutminuterna lyckades göra en TD och blev svenska U-16 mästare .2 månader senare åkte Ystad Rockets med exaxt samma U-16 lag över till Köpenhamn och skulle möta de danska U-16 mästarna det året Copenhagen Towers.Ystad Rockets blev totalt utspelade .Towers gjorde TD på var enda drive och Ystad lyckades knappt en få en + yard före paus.Det stod 30-0 till Towers i paus ,och i andra halvlek luftade Towers andra upställning så att slutsiffrorna stannade vid 38-0 Det var det året -87orna var sista års spelare i U-16 lagen. 87orna är de äldsta spelarna i juniorlandslaget i år . Copenhagen Towers var även med i Rockets Cup året efter då 88orna var äldsta U-16 spelare ,även där utklassade de de andra lagen i sydsvenska lagen i Rockets Cup och vann finalen lätt över Ystad Rocket med stora siffror.Jag ville bara lägga det till debatten att det finns en hel mycket duktiga juniorspelare i Danmark så det behöver inte betyda att Sverige har blivit sämre utan Danmark har blivit bättre.
|
|
|
Post by Fritiof on Oct 12, 2005 21:37:11 GMT 1
Ovanstående stämmer. Att dessutom Sverige hade problem med Danmark i EM, har det inte sagts något om. Det Danmark som placerade sig före Finland, som ligger på ungefär samma standard som oss. Nej, jag är säker (läs hoppas) på att det inte är resultatet i NM som ligger till grund för det tagna beslutet. Det skulle vara mycket spännande att få höra den riktiga anledningen till beslutet. Jag hoppas och tror att FS (läs Tommy Wiking, för det är vad det är) kan gå ut med en förklaring till alla som jag, som inte kan förstå vad som ligger bakom.
|
|
|
Post by Faktsamlaren on Oct 12, 2005 23:15:25 GMT 1
Om man summerar allt som hänt och sagts blir bilden mycket märklig.
Tex. påstås det att staben under CL är svag och med begränsade meriter. Jag håller inte med, se själva: Larsson: 5 U19 Guld, SM-final med seniorerna. Landslagscoach i minst 5 år. Holmgren: Positionscoach på college. Billgren: SS-HC, SM guld i år i U16. Andersson: SS-HC, U19 guld mer Arlanda. Wennberg: U19 DC, SMguld med Carlstad. SM final med seniorlaget. Mindre meriterade är: Pilbäck: Extremt meriterad som spelare, ej som coach ännu. Axelsson: Har bara coachat i Falun mig veterligen. Fridberg: Aldrig coachat, dock meriterad som spelare.
Det påstås att SAFF inte gillar vissa av namnen i staben. Varför godkände då SAFF dessa?
Det påstås att SAFF ville bli av med Larsson. Varför anställdes han då för bara ett halvår sedan? Vad har hänt sedan dess?
Vissa skriver att träningarna var dåliga inför NM och i Göteborg. Vilka tycker det? Vad jämför man med? Är det Wiking och Ahlberg som bedömmer det? Det är väl upp till staben att bestämma vad som är bäst för laget?
Det klagas på att ingen träningsmatch spelades. När skulle man spela den? Första lägret hade man en scrimmage inom laget, knappast möjligt att göra annat på ett uttagningsläger. Inför NM fick man 4 träningar där special teams skulle läggas in och lite annat än base i O/D-spelböckerna. Tycker ni man skulle haft en scrimmage dagen innan Danmarksmatchen?
Folk blir galna för att vi förlorar mot Danmark. Förlust suger alltid men Danskarna är bra nu och gav finland med 86 or i laget stora problem. Varför har folk svårt att förstå att det är svårt att slå ett bra lag om man har 1/4 av motståndarens träningstid? Det är ingen bortförklaring utan fakta.
Det är bara några av de konstiga turerna i denna soppa. Det finns mer men jag tror sanningen är väldigt enkel. SAFF har hittat detaljer dom inte gillar samtidigt som dom fått storhetsvansinne efter EM och tror att allt ska gå som på räls oavsett förutsättningarna. Sen tror jag dom inte var nöjda med flera av namnen i staben och fick ett perfekt läge att ändra "tack vare" förlusten mot Danmark.
Självklart blir det lättare att sparka Larsson när forumet är fyllt av läktarvärldsmästare som skriker AVGÅ som den värste AIK:are efter första motgång.
|
|
|
Post by micke on Oct 12, 2005 23:30:32 GMT 1
Är ju tydligt att du som nyss skrev är Daniel Gustafsson´från Seahawks... Riktigt fjantigt att ni coacher försöker försvara er anonymt på ett internet forum!
|
|
|
Post by synpunkt on Oct 13, 2005 0:40:30 GMT 1
Rättning: Pilbäck har jag sett i många år som coach i stockholms ungdomsserier.
|
|
|
Post by Rttelse on Oct 13, 2005 7:30:34 GMT 1
Till mer info.
Thore var visst på NM i Östersund förra året, åtminstonde pratade jag med honom...
|
|
|
Post by danielgustafsson on Oct 13, 2005 7:51:48 GMT 1
Hej Micke!
Jag har inte skrivit ett inlägg i denna diskussion, om jag vill ha något sagt så skriver jag alltid under med mitt namn. Och framför allt i den här frågan så vägrar jag bli smutskastad av dig eller någon annan! Varför mitt namn inte nämns i inlägget kan inte jag svara för utan det får du fråga den person som skrev det.
Av respekt mot Christian Larsson och den övriga staben så kan jag /får jag inte skriva mer. En officiell förklaring till varför vi inte får fortsätta hoppas jag förbundet släpper snarast. Vi skulle också vilja veta varför!?
/Daniel Gustafsson Carlskrona Seahawks
|
|