|
Post by olle on Oct 13, 2005 8:11:49 GMT 1
Tänk om det är så här. CL tog ut sina ass.coacher och SAFF hade redan då invändningar men valde att vänta och se vad dom kunde. Nu ser man att det inte fans den kompitens man ville och tar ett möte med CL och vill säga upp kontrakten med dom ass. coacherna, något som CL sätter sig emot och SAFF har inget annat val än att säga upp kontraktet med honom. Jag vet inte men det kan ju va så. En annan sak att tänka på är ju att jag tror att vi har 5 svenska coacher i det Danska seniorlandslaget kanske det vore något.
|
|
|
Post by JL spelare on Oct 13, 2005 14:07:37 GMT 1
Kommer alla andra possitions coacher bli kickade nu eller kommer dem få vara kvar för jag tycker att dem var hur bra som hellst, iaf dem på defense för jag spelade defense, så jag kan inte säga något om offense. Men defense var mycket bra.
|
|
|
Post by coach on Oct 13, 2005 14:25:40 GMT 1
det beror väl på vilka coacher saff tycker har gjort bort sig eller hur?
|
|
|
Post by Coach 2 on Oct 13, 2005 15:36:17 GMT 1
De flesta, om inte alla, coacherna var handplockade av CL så det är väl upp till den nya förbundskaptenen att rekrytera de han vill ha.
Men med tanke på de skäl som angetts, så tror jag knappast att någon av den gamla staben vill vara med. Skulle vara att spotta CL i ansiktet om du frågar mig...
|
|
|
Post by missnjd on Oct 13, 2005 15:51:19 GMT 1
Vilka skäl har angetts? inga, det är bara spekulationer. Enligt mig är det oerhört nonchalant av FS att inte ge någon officiell anledning till beslutet, utom att de saknar förtroende. Hela "skandalen", som jag väljer att kalla den innan FS kommit med en förklaring, stinker lång väg. Jag tror inte FS kommer vinna något på att inte gå ut med mer info om detta. Det kommer långsiktigt bara leda till att FS skjuter sig själva i foten. Vem skulle vilja ställa upp för förbundet om man vet att det är kicken som gäller, vid sitt första misstag. Om det nu är ett misstag som begåtts, vad vet jag. Nej, en förklaring är ett måste annars kommer FS få väldigt svårt att verka trovärdiga i framtiden. Det är ändå oss (fotbollssverige) de jobbar för. Jag har ingen lust att betala massa licenspengar till dom i framtiden om inte en rimlig anledning från deras sida kommer snarast.
|
|
|
Post by player on Oct 13, 2005 22:31:06 GMT 1
Kommer alla andra possitions coacher bli kickade nu eller kommer dem få vara kvar för jag tycker att dem var hur bra som hellst, iaf dem på defense för jag spelade defense, så jag kan inte säga något om offense. Men defense var mycket bra. Det är möjligt att de defensiva cocherna kunde sin sak. Dock (bortsett från en av dom) var de offensiva cocherna förskräckliga! Det förbundet gjorde var helt rätt enligt min mening.
|
|
|
Post by nyfiken on Oct 13, 2005 22:46:17 GMT 1
Vem av offense coacherna var o.k. enligt dig? Spelade du i laget? Vad var felet med dom andra enligt dig?
|
|
|
Post by anonym4 on Oct 14, 2005 7:39:16 GMT 1
Ok, om vi någon kunde titta på hur det ser ut i den stora världen utanför vår ankdamm och se hur mycket förklaringen som brukar bli officiella när någon får sparken. Nä, just det inte mycket. På mitt jobb har (som så många andra) rätt många fått gå och inte har någon officiell förklaring lagts upp på vårt intranät. Inte det minsta konstigt att förbundet valt att inte gå ut med något officiell förklaring. Jag hade snarare blivit förbannad om de hade hängt ut Christian för att vi forumnördar skall få vår nyfikenhet stillad. just my 10 cents
|
|
|
Post by Milt on Oct 14, 2005 8:21:54 GMT 1
Tack anonym4! Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Tror knappast att förbundet var så kortfattade när de gav CL beskedet.
Finns ingen anledning att vara offentlig med alla detaljer.
|
|
|
Post by Skepptisk on Oct 14, 2005 9:23:51 GMT 1
Kan bara gissa att dom nya Coacherna lär få det ganska förspännt med träningsläger , pengar , hjäp med bokningar även träningsoveraller och anat snyggt. Det kommer nog inte sparas på ressurserna nu. Skulle sätta FS i en mycket pinsam situation i s f , om Sverige får stryk av Danmark igen med 3st TD´s Får dom också sparken ?
|
|
|
Post by Svenne on Oct 14, 2005 9:44:12 GMT 1
Ganska kul läsning det här. Måste bara säga att efter NM skrev folk att det var bedrövligt att man hade rullat qb`s som engångsmuggar, men nu så är det hela glömt. Tycker själv kanske att det verkar lite skumt , Men att gå så långt som till personangrepp mot vissa i Fs tycker jag är riktigt lågt, jag hoppas att detta är något som administratören kommer att hålla koll på. Och med tanke på stavningen på den här sidan så undrar jag hur gamla dom som skriver här är och vad dom vet om livet utanför dörren. Det är ju liksom inte unikt att ett förbund sparkar en förbundskapten.
|
|
|
Post by sluta hacka on Oct 14, 2005 14:30:29 GMT 1
på wiking han gör ett bra jobb om CL är så bra , så undrar jag varför Carlstad hade sånna problem inom laget i år? ?? kanske inte bara är hans fel, men han är ju trodds allt headcoach eller var det i allafall i Carlstad så ytterst är det han som har annsvaret för hur stämningen är i laget. tror att vi bara kan få det bättre med en ny tänkande coach:D i J-landslaget Full fart framåt
|
|
|
Post by anti on Oct 14, 2005 14:43:26 GMT 1
CL tog Carlstad till Sm final trots förlust på 15 starters från fjolåret...
varför känns det som att fotbollssverige var så mycket bättre innan Wiking?
|
|
|
Post by anti anti on Oct 14, 2005 17:04:54 GMT 1
Va? Wiking blev ordförande 2000. Åren 97-00 var ju åren då vi tappade som mest..... Visst det var mycket bättre...
|
|
|
Post by Zev Baharav on Oct 14, 2005 23:07:21 GMT 1
Va? Wiking blev ordförande 2000. Åren 97-00 var ju åren då vi tappade som mest..... Visst det var mycket bättre... Wiking ingick i FS som kassör innan han blev Ordf. TW + 2 till som sitter i FS fortfarande nu ingick i styrelsen även 1998. (Enligt en lista ur ett Extra Point-nummer) sluta hacka på wiking han gör ett bra jobb Citera gärna ur tråden innan ditt inlägg var ngn skulle ha "hackat på wiking", dvs på personen wiking... Om människor här kommenterar SAFF´s agerande i det här ärendet så är det ju legitimt att diskutera det... Men om du som skrev det där samt eventuellt andra reflexmässigt drar likhetstecken SAFF=Tommy Wiking... Så är det kanske inte ett gott tecken för SAFF... Zev
|
|