|
Post by Thomas 44 marvels on Jun 27, 2005 2:17:31 GMT 1
tommie e bra.. borde vart med... men men.. han kan blivit kallad å tackat nej.. oh well kommer gå bra ändå.. verkar som folk tar för givet att våran qb kommer bli skadad:p *bra stöd*
|
|
|
Post by afa on Jun 27, 2005 11:36:04 GMT 1
snälla ta ut johan L som qb, han o haraldsson är de enda svenska QB´s som startat i ss i år som håller någorlunda klass, sen ta ut unosson eller jenmert som se o lär qb
|
|
|
Post by Ej med on Jun 27, 2005 12:11:23 GMT 1
Ståhl kommer inte vara med i landslaget har jag fått höra nu!
|
|
|
Post by Blomvall on Jun 28, 2005 5:39:39 GMT 1
Angående Carl Johan Blomvall som står på listan under NFLE, någon som vet hur det har gått för herrn efter draften. Drar han till NFL europe eller något annat stort europalag? Jo jag skall till NFLE nasta var som det ar planerat nu, skall stanna kvar har i host och jobba haltid och coacha pa Temple. Under tiden skall jag ocksa kora gym och snabbhets traning med varan styrke coach. Blomvall
|
|
|
Post by en som vet on Jun 30, 2005 13:39:32 GMT 1
Precis! johan stål kommer inte spela i landslaget iår
|
|
|
Post by Landslaget on Jul 4, 2005 10:02:57 GMT 1
Hur kommer landslagslägret se ut nästa vecka? Är det ett uttagningsläger för World Games eller för EM?
Det verkar vara en roster inskickad till World Games redan, stämmer den?
Frågor, frågor...
|
|
|
Post by justin on Jul 4, 2005 13:22:09 GMT 1
Alla som är kallade till lägret har fått info
|
|
|
Post by Landslaget on Jul 4, 2005 13:25:51 GMT 1
Tack justin, för din insiktsfulla analys.
|
|
|
Post by info on Jul 4, 2005 21:13:49 GMT 1
Så här står det i informationen som man kan läsa på SAFFs hemsida: "Uttagna spelare till World Games meddelas under onsdag eftermiddag och dessa spelare stannar kvar. "
Om man sedermera blir uttagen till EM så är det väl en merit att vara med på WorldGames. Antar att laget som tas ut mot WorldGames är det lag som spelar i EM med undantag ev skador/besvikelser/annat... Det vore mest logiskt.
Hur ett landslagsläger (coach Thores) brukar se ut som följande: Väckning kl 0630 (Frukost serveras kl 0700) Möte O/D någon timme Träning. Fullpads förmodligen (första dagen) annars bara hjälm. 12-13 Lunch. Möte och/eller träning med endast hjälm. Första dagen kan vara med mer fullpads. Middag. Specialteams träning och/eller filmmöte. 2130 Kvällsmacka och/eller åka ut och äta på någon pizzeria. 2300 Sova/Släckt på rum (rekommenderas).
Karaktär på träningarna: Lite indies och mycket spel. 1,5-2 timmars träning.
Tips: Ta med öronproppar. Och egen kosttillskott om man nu behöver sånt. Egen kudde till bussfärd.
Givetvis så kan det se annorlunda ut men så har det sett ut de senaste gångerna.
Ang rosters så om man tittar på de andra lagens rosters så har de bara anmält 45 spelare. Detta har givietvis ändrat på sig. Vissa vet jag att de kommer inte vara med. Så jag tror att rostern inte är fast. Men jag kan ha fel... Meddelas förmodligen på lägret
Men Coach Thore kanske har helt andra planer...
|
|
|
Post by en som siktar on Jul 5, 2005 15:38:22 GMT 1
undrar bar lite hur ''utvecklings laget'' funkar. någon som vet något? svar hade uppskattats
|
|
|
Post by info on Jul 5, 2005 22:04:44 GMT 1
utvecklings laget fungerar som scout till ordinarie lagdel. är man bra där så blir man ordinarie... Man testas för spelförståelse, fysik, anpassningsförmåga. Behöver inte betyda att du är automatiskt cuttad om du inte flyttas upp till ordinarie lagdel.
|
|
|
Post by en som satsar on Jul 6, 2005 19:59:51 GMT 1
e det separata tryout's till utveklingslaget, eller de har folk där som e på allmäna utagningen? så man vet inte om man e kallad till utvecklings laget eller LL?
|
|
|
Post by engbergfan on Jul 12, 2005 14:08:01 GMT 1
snälla kalla Daniel Engberg V-rås som qb, skulle han få den coachningen som finns i landslaget skulle han lätt bli en av sveriges bästa
|
|
|
Post by Nisse on Jul 12, 2005 14:22:35 GMT 1
Är det ingen som har något skaller från det pågående lägret??? Några som gjort framsteg? Hur många deltar? Kläm fram lite nu.....
|
|
|
Post by svartillNisse on Jul 13, 2005 21:25:20 GMT 1
Svar ti Re: Landslagstruppen « Reply #88 on Yesterday at 3:22pm »
--------------------------------------------------------------------------------
Enligt vad jag hört, kom de 6 LimhamnGriffins spelare som dök upp på lägret alla med i landslagstruppen.
|
|