|
Post by Raiders STHLM on Apr 29, 2007 18:17:49 GMT 1
Hmmm... Undras om JaMarcus är lessen över att Raiders tradat Randy Moss till Patriots? JaMarcus borde känna stor glädje som oss andra, då grin-olle Moss är mer intresserad av att partaja en att fånga några bollar!
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 29, 2007 18:38:03 GMT 1
#150 and counting...
|
|
|
Post by hmm on Apr 29, 2007 18:59:53 GMT 1
han måste haft deceniets sämsta combine....tror du han lite bitter eller...heisman vinnare och typ vald i ..kanske vem vet...6e rundan...har det hänt?!
|
|
|
Post by Elway on Apr 29, 2007 19:24:34 GMT 1
Jag tycker att angående alla positioner på o-line FÖRUTOM tackles kan man leta i senare rundor som femte och neråt, om inte en center eller guard utan dess like dyker upp. Många av de allra bästa C och G har hittats sent. Jag tycker Raiders gjorde rätt som tog en grym TE, man brukar ju lite krasst säga att en rookie qb's bästa polare är TE, titta bara på min boy Cutler vad han och Scheffler gjrode på slutet av säsongen... Man får även applådera Browns som fick mer än det kunnat önska, även om det kostade dem. Att Denver tradade för att knyta till sig Moss var lite konstigt kan jag tycka, han hade nog varit där som du säger NA. Men kanske florerade det nåt rykte om att ett annat lag var heta på honom. Jag läste nånstans att Shanahan hade tre spelare på radarn som han gillade varav två var borta, och ville väl inte riskera att tappa ytterligare en. Däremot är jag extremt nöjd med Marcus Thomas i 4th round. Fantastisk spelare som jag tror hade varit top 20 om han inte gillade jazztobak så mycket. Han anses vara en högrisk spelare, men kan man räta ut honom är det en solklar STEAL! Bra val, bara det inte blir en Clarett... Angående Troy Smith så tror jag han är för kort. Jag brukar inte vara så fixerad vid all mätning på händer och fingrar och allt vad det nu är. Men är du inte lång nog att se pga av din o-line, då får du nog ha en jävla massa talang eller vara sjukt snabb, han är varken. Doug "Fruity Flakes" Flutie excluded of course...
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 29, 2007 19:48:30 GMT 1
Nu så! Troy Smith till Baltimore Ravens som pick nummer 174, sist i femte rundan. Kul med McNair som mentor
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Apr 29, 2007 19:55:11 GMT 1
Angående Troy Smiths längd, så är hans Height 6-1 enligt Buckeyes hemsida, och det borde inte vara något problem egentligen, Drew Brees till exempel är 6-0 och han har det ju gått ganska hyffsat för. Herr Troy måste ha gjort en riktig usel combine som det skrevs om i ett tidigare inlägg.
|
|
|
Post by D Sandberg on Apr 29, 2007 19:55:59 GMT 1
han måste haft deceniets sämsta combine....tror du han lite bitter eller...heisman vinnare och typ vald i ..kanske vem vet...6e rundan...har det hänt?! Värre saker har hänt. Jason White till exempel, Heisman vinnare 2003 som junior och trea efter Matt Leinart och Adrian Peterson 2004 som senior blev inte vald alls och slutade med fotboll efter draften.
|
|
|
Post by linus d on Apr 29, 2007 21:44:05 GMT 1
Hmm undrar om detta kan stämma. Kolla dolphins kille de drafta Reagan Mauia
Height: 6-0 Weight: 348 Position: Fullback College: Hawaii Pick:181 Ganska tung FB?
skall undersöka lite mer om honom.
|
|
|
Post by Linus on Apr 29, 2007 21:46:38 GMT 1
|
|
|
Post by wwehd on Apr 30, 2007 6:10:01 GMT 1
157 kilo fullback. d**n Lär ju kunna göra varjefall lite ont på linebackers.
|
|
|
Post by kul fr CB on Apr 30, 2007 10:38:32 GMT 1
Stackars den DB som råkar stå ivägen för ett sweep med den bjässen komma dånandes...
|
|
|
Post by superstar on Apr 30, 2007 13:15:34 GMT 1
Ganska roligt att varked Jared nåttpolskliknandenamn från Boise och Chris Leak från florida inte ens blev draftade :S
|
|
|
Post by Frank the Tank on Apr 30, 2007 17:28:07 GMT 1
Appropå Jason White: Han la inte av för att han var dålig, utan pga skador i knäna. Också därför han inte blev draftad. "Despite his strong college career, White was not selected in the 2005 NFL Draft and did not receive a tryout from any NFL team in the first several weeks of post-draft free agency. He did eventually receive a tryout from the Kansas City Chiefs who opted not to sign him. Eventually the Tennessee Titans signed him as an undrafted free agent in 2005, but White decided to quit professional football, citing weak knees. White has expressed a possible interest in coaching sometime in the future."
Alltså om ni ska verka vara lite kunniga, googla eller iaf läs wikipedia innan för att kolla upp det ni skriver.
|
|
|
Post by Kingen on Apr 30, 2007 22:12:23 GMT 1
Som Chiefs fan måste jag säga att jag är något besviken på deras draft. Största behovet nu är en stabil oline. Det blir tufft för Damon Huard nu när Willie Roaf, Will shields, Turley och Jordan Black lämnat stan. Typiskt Edwards att förstärka defense och inte fortsätta med ett underhållande offense.
Raider gjorde förövrigt den bästa draften av lagen i AFC west.....
|
|
|
Post by D Sandberg on May 1, 2007 15:22:01 GMT 1
Frank, jag läste det ju på just wikipedia. Jag sa aldrig heller att han var dålig utan svarade bara på inlägget "han måste haft deceniets sämsta combine....tror du han lite bitter eller...heisman vinnare och typ vald i ..kanske vem vet...6e rundan...har det hänt?!"
Signaturen hmm undrade om något liknande hänt en Heismanvinnare tidigare och det vara bara det som var relevant, inte orsaken till varför han inte blev vald.
|
|