|
Post by AFC on Aug 5, 2007 22:36:46 GMT 1
AFC> Nu ska man inte döma i förväg, raiders HAR förbättrat sin oline inför årets säsong och har du sett något ifrån dem i camp osv? Skulle inte tro det. Så innan matcherna börjar ska man nog inte räkna ut någon! Och draften handlar väl inte alltid om säkra kort? Alltid några busts och några oväntade som kommer ut ur draften varje år. Russel har potential, och innan jag har sett han på planen kan jag inte ens uttala mig om hur bra han igentligen är i NFL! Russell har stor potential, men det jag menar är att jag har svårt att tro att Calvin Johnson skulle bli ett bust, oavsett lag. Han har grym fysik och är en så gott som fulländad WR redan. Samtidigt tycker jag inte man ska dömma ut en QB som Walther än med tanke på hans dåliga förutsättningar. Jag hade nog hellre sett en förbättrad O-line + Calvin Johnson för att sedan se hur deras nuvarande QBs kan utvecklas. Oavsett QB så behövs det bättre föruttsättningar för att ta sig till slutspel. Hur bra tror ni att Peyton Manning skulle klara sig i Raiders? Troligtvis inte lika bra som i Colts. Hur som helst så är det nog deras O-line som är det största problemet för tillfället. Nu har dom som sagt fått in lite rutin, vilket kan göra stor skillnad. Jag skulle inte bli förvånad om vi får se en markant förbättring här. Det har hänt förr.
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Aug 6, 2007 0:00:37 GMT 1
AFC> Nu ska man inte döma i förväg, raiders HAR förbättrat sin oline inför årets säsong och har du sett något ifrån dem i camp osv? Skulle inte tro det. Så innan matcherna börjar ska man nog inte räkna ut någon! Och draften handlar väl inte alltid om säkra kort? Alltid några busts och några oväntade som kommer ut ur draften varje år. Russel har potential, och innan jag har sett han på planen kan jag inte ens uttala mig om hur bra han igentligen är i NFL! Russell har stor potential, men det jag menar är att jag har svårt att tro att Calvin Johnson skulle bli ett bust, oavsett lag. Han har grym fysik och är en så gott som fulländad WR redan. Samtidigt tycker jag inte man ska dömma ut en QB som Walther än med tanke på hans dåliga förutsättningar. Jag hade nog hellre sett en förbättrad O-line + Calvin Johnson för att sedan se hur deras nuvarande QBs kan utvecklas. Oavsett QB så behövs det bättre föruttsättningar för att ta sig till slutspel. Hur bra tror ni att Peyton Manning skulle klara sig i Raiders? Troligtvis inte lika bra som i Colts. Hur som helst så är det nog deras O-line som är det största problemet för tillfället. Nu har dom som sagt fått in lite rutin, vilket kan göra stor skillnad. Jag skulle inte bli förvånad om vi får se en markant förbättring här. Det har hänt förr. Rapporterna från Raiders camp säger att Walter fortsätter med att kasta bort boll efter boll. Han rankas nog som fjärde val för tillfället, och blir nog cuttad eller bortbytt (om någon vill ha han) inom en snar framtid. Tycker att det var bra att man ej tog Johnson som första val, då vi redan har skapliga WR som duger gott och väl. Bättre att bygga laget runt en QB då det är en mycket viktigare position en WR platsen i mina ögon.
|
|
|
Post by Raider on Aug 7, 2007 11:51:45 GMT 1
Sant, men tänk ifall vi visste innan draften att Culpepper skulle signa som en Raider. Eller om vi hade haft han då. Hade inte Johnson vart ett intressantare val då? Man kanske hade avtalat en längre framtid för Daunte. Tror det är vad han behöver för att komma tillbaka till vart han var 2004 då han hade Moss. Skulle vart intressant med Calvin och Daunte i samma lag.
Men, men, would have could have should have!
|
|
|
Post by superstar on Aug 7, 2007 14:32:58 GMT 1
Som sagt, det är lätt att vara efterklok!
|
|
|
Post by djones on Aug 7, 2007 16:12:54 GMT 1
Sant, men tänk ifall vi visste innan draften att Culpepper skulle signa som en Raider. Eller om vi hade haft han då. Hade inte Johnson vart ett intressantare val då? Man kanske hade avtalat en längre framtid för Daunte. Tror det är vad han behöver för att komma tillbaka till vart han var 2004 då han hade Moss. Skulle vart intressant med Calvin och Daunte i samma lag. Men, men, would have could have should have! hehe jepp hade de haft Daunte innan draften hade de sannorlikt inte tagit Calvin..... :-) Efter Moss och Daunte skiljdes har ingen av dem varit framgångsrika. Mitt tips hade varit att de låtit Moss stanna kvar hos Raiders. och kanske hade Raiders tagit en Oline kille i första rundan + bytt ner sig till 3-4 plats i draften.....
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Aug 7, 2007 18:22:50 GMT 1
Är rätt säker på att Raiders hade tagit JaMarcus i draften vare sig de haft Culpepper eller ej innan draften. Culpepper är en chansning, som är tänkt att stärka upp QB situationen i Raiders, samt att ge Russell tid att utvecklas.
|
|
|
Post by Elway on Aug 9, 2007 10:38:07 GMT 1
Trots min avsky för raiders (bronco-fan ) så tror jag att Raiders har goda möjligheter att slå KC i årets AFC west. Om det är någonting som har bevisats varit uselt för en säsong är det en skakig pre-season, och jag kan inte minnas ett lag som haft så många missnöjda spelare som KC. Jared Allen, Gonzo, L.J., Green osv. Sen slutar nyckelspelare, och plötsligt har det som varit KC styrka, o-line, blivit medioker som bäst. Det som konstant räddar KC från att ha pissiga säsonger är deras fantastiska hemmapublik. KC i arrowhead är ingen lek, och kan det fortsätta tror jag än en gång raiders hittar sig själva sist. Raiders o-line verkar ju alla vara överens om är problemet, men jag tror dem kommer vara hyfsade och med ett så pass bra defense tror jag raiders kan bli farliga(re). Nu är jag personligen inte fan av Culpepper, ja sa redan ifol att dolphins va dumma i huvet som inte gick hårdare efter Brees (ännu mer korkat att signa Green!?!). Culpepper har inte bevisat ett skit enligt mig, den här ligan är en "what have you done for me lately"-liga, här kommer man inte dragandes med pro bowl biljetter från 2004. AFC West: 1. Chargers (12-4) 2. Broncos (10-6) 3. Raiders (7-9) 4. KC (6-10)
|
|
|
Post by Raider on Aug 9, 2007 22:46:13 GMT 1
Att KC vinner 6 matcher låter -enligt vad de har visat under denna lågsäsong- högst otrovärdigt. Tror mer på en 4-12 säsong. Bolts är överskattade, 12-4 kanske men superbowl kan man redan räkna bort. Tror även att vi kommer att slå San Diego en gång denna säsong, något vi egentligen gjorde förra säsongen.
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 12, 2007 21:47:04 GMT 1
Ugh.. raides everywhere..
brukar aldrig göra sånna här listor.. men jag kör på.
1. San Diego 12-4 2. Denver 11-5 3. Oakland 6-10 4. Kansas City 4-12
möjligtvis at chargers och broncos byter plats.. beror på både Norv Turner och Jay Cutler
|
|
|
Post by djones on Aug 13, 2007 6:38:18 GMT 1
1. San Diego 11-5 2. Denver 10-6 3. Kansas City 7-9 4. Oakland 3-13 Enda stället som anser Raiders är grymma måste vara här på forumet
|
|
|
Post by Faithful on Aug 13, 2007 21:28:04 GMT 1
Ja det är sjukt hur många Raiders-fans det sitter i den här tråden... Konstigt med tanke på att det finns ett så mycket (på alla sätt) bättre lag att hålla på, bara en bro bort
|
|
|
Post by Raider on Aug 18, 2007 15:21:46 GMT 1
Haha jävla whiners fan! Battle of the bay inatt!
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Aug 18, 2007 20:36:56 GMT 1
bara en bro bort Snart flera tusen miles bort! ;D
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 18, 2007 21:45:09 GMT 1
Heh hittils har jag faktiskt inte hittat nån hardcore bolts fan här i forumet.. kanske lika bra? orkar inte med nån arrogant tjockis som sitter och skryter om "the most talented team in the NFL". även om dom har mest talent, så betyder inte det att dom kommer vinna matcher. NFL är en samling av de bästa spelarna i världen och alla lag kan slå varandra. Coaching och teamwork vinner matcher.. och när det gäller NFL kan det innehålla mycket tur ;D en så kallad "ugly win"
|
|
|
Post by Faithful on Aug 18, 2007 22:09:25 GMT 1
"Battle of the bay"... nåja andra preseason veckan kommer väl inte skapa något hett derby.. ni får väl hoppas att era QB's håller reda på vad som är en framåt- respektive bakåtpass den här gången. Pre season är ju egentligen ointressant resultatsmässigt, men nästa gång vi slår i en betydelsefull match så lovar jag att göra en segerdans nerför hela Embarcadero..speciellt tillägnad alla Raider fans här på forumet
|
|