|
Post by Faithful on Aug 1, 2007 21:18:42 GMT 1
Att tippa Raiders till 6-10 eller 7-9 är nog väl optimistiskt.. att återuppbygga ett lag tar tid i NFL
Ta 49ers som ett liknande exempel..de gick 6-10 under 2006.. men det var i Alex Smith's andra år, han hade det rejält tugnt i första.
Niners var i en liknande situation 2005, med en ny head coach, ett skapligt defense och en lovande QB vald först overall i draften.. De slutade 4-12 de klättrade till 6-10 2006.... men då hade man förstås ligans tredje mest framgångsfulla RB bakom sin påläggs QB
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 2, 2007 21:08:17 GMT 1
2005: new orleans 3-13 NY jets 4-12 2006: new orleans 10-6 NY jets 10-6 Jag orkar inte kolla längre bak, men jag lovar att det är fullt möjligt, och han överdriver inte Jag blir tokig på folk som tror att bara för ett lag var bra/dåligt 2006, så kommer dom fortsätta dominera/bli svepta 2007? bullnuts, lagen hoppar runt som gaseller i divisionerna. jag medger att lag som New england och colts har hållit en bra standard i några år nu. men vart var dom innan det? längst NER. (därimot som en riktig homer måste jag bara tillägga att de senaste 20 åren har broncos haft endast 2 losing seasons )
|
|
|
Post by Faithful on Aug 2, 2007 21:28:17 GMT 1
OK Wesley, du har en poäng...men du har inte rätt.
Varken Saints eller Jets var i samma situation som Raiders.
Saints hade ett skapligt lag som fick '05 säsongen förstörd i stor mån av Katrina katastrofen.
Jets var också ett lag som hade goda förutsättningar inför '05, men tappade mest på grund av skador.
Saints hade en bättre chans att förbereda sig inför '06 än '05, och deras nye QB var inte rookie utan en etablerad och erfaren starter i NFL.
Jets kom tillbaka mycket tack vare att man fick tillbaka sin veteran QB från hans axelskada.
Därför kommer inte Raiders att göra samma vändning som Saints eller Jets.....Undrar om inte Wesley spelar D-line.......
|
|
|
Post by superstar on Aug 3, 2007 0:29:29 GMT 1
Så du menar att Culpepper inte är en erfaren qb? McCown då?...Det finns potential inom laget, allt som igentligen behövs är en stabil oline. Om raiders oline presterar bra så kommer de få ett galet mycket bättre år, om inte, kommer det gå åt helvete som förra året, trust me!
|
|
|
Post by Raider on Aug 3, 2007 0:30:55 GMT 1
Okej, Brees kommer in med en skadad axel eller vad det nu var. Han gör en grym säsong. Nu kommer Culpepper in med ett skadad knä, hur kommer det gå? Tror det är bättre att vänta och se än att spekulera för mycket. Säger dock inte att Daunte kommer att starta , men kom igen sannolikheten är stor.
Peace
|
|
|
Post by na on Aug 3, 2007 9:08:14 GMT 1
Culpeppers knä har haft mer än ett år på sig att läka, och han visade redan förra säsongen att han inte är samma QB som fick spela probowl när han kunde passa till Randy moss på djupa mönster, eller oxå var det bara att han saknade Randy när han hade dragit till oakland, kanske dags att informera om att Randy inte spelar där längre
|
|
|
Post by AFC on Aug 3, 2007 15:08:12 GMT 1
Jag tror att Culpepper skulle kunna vara ett bra alternativ för Raiders. Han kanske inte i samma form som han en gån var, men jag tror fortfarande han kan lyckas i rätt offense. Om inte annat så skulle han kunna bli en bra mentor åt Russell. Jag tror personligen att det kommer ta flera år innan Russell utvecklas till den QB som AL Davis tror han är. Om han någonsin gör det? Det är en sak att lyckas bra på College när man har två top WRs och 5 sekunder i pocket. Men att gå direkt från det till att stå bakom NFLs sämsta O-line utan några som helst offensiva vapen. Då krävs det nog lite mer än en stark arm för att lyckas. Jag kan bara föreställa mig hur slaktad Russell skulle bli av spelare som Shawne Merriman och resten av Chargers Defense. Raiders skulle nog valt Calvin Johnson trots allt Han hade i alla fall varit ett säkert kort inför framtiden.
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 3, 2007 17:17:25 GMT 1
OK Wesley, du har en poäng...men du har inte rätt. Varken Saints eller Jets var i samma situation som Raiders. Saints hade ett skapligt lag som fick '05 säsongen förstörd i stor mån av Katrina katastrofen. Jets var också ett lag som hade goda förutsättningar inför '05, men tappade mest på grund av skador. Saints hade en bättre chans att förbereda sig inför '06 än '05, och deras nye QB var inte rookie utan en etablerad och erfaren starter i NFL. Jets kom tillbaka mycket tack vare att man fick tillbaka sin veteran QB från hans axelskada. Därför kommer inte Raiders att göra samma vändning som Saints eller Jets.....Undrar om inte Wesley spelar D-line....... jag vet allt det där, och jag visste att någon skulle påpeka det, men jag säger bara att mirakel händer, och kan med lätthet se raiders över chiefs i afc west efter denna season. och vad har dline med dett och göra? o.O jag spelar allt.
|
|
|
Post by na on Aug 5, 2007 9:23:21 GMT 1
Chiefs har ju problem med Larry Johnson, som vill ha ett nytt kontrakt, samtidigt har Priest Holmes dragit sig ur sin pensionering, men om ingen av dem kommer till spel är nog Michael Bennett #1 på depth charten, och det börjar bli ett tag sedan han var det senast.
|
|
|
Post by djones on Aug 5, 2007 11:46:31 GMT 1
och kan med lätthet se raiders över chiefs i afc west efter denna season. Kan inte riktigt förstå varför Raiders skulle vinna över Chiefs iår....? Raiders offense är marginellt förbättrat - förra året hade var de välförtjänt sist... medans Chiefs kom till playoffs. Chiefs defense har stärkts ytterligare iår....
|
|
|
Post by Raider on Aug 5, 2007 12:48:59 GMT 1
...medan offense har försämrats.
|
|
|
Post by djones on Aug 5, 2007 13:05:17 GMT 1
...medan offense har försämrats. Kan jag iochförsig hålla med om......
|
|
|
Post by superstar on Aug 5, 2007 13:11:37 GMT 1
AFC> Nu ska man inte döma i förväg, raiders HAR förbättrat sin oline inför årets säsong och har du sett något ifrån dem i camp osv? Skulle inte tro det. Så innan matcherna börjar ska man nog inte räkna ut någon! Och draften handlar väl inte alltid om säkra kort? Alltid några busts och några oväntade som kommer ut ur draften varje år. Russel har potential, och innan jag har sett han på planen kan jag inte ens uttala mig om hur bra han igentligen är i NFL!
|
|
|
Post by djones on Aug 5, 2007 14:50:43 GMT 1
ok.... Enligt Ladbrokers så har Raiders följande odds som vinnare av Superbowl Oakland Raiders 201.00 Houston Texas är rankade näst sist med 126 i odds....... men men lite roligt för Raiders känns endå något starkare än Houston....
|
|
|
Post by wesley86ers on Aug 5, 2007 21:02:31 GMT 1
heh, skulle vara kul att se kubiak dra upp houston lite ^^ jag undrar hur långt dom kommer gå innan dom snor en playoff spot. 60s broncos kanske? ;D tog 13 år ^^
|
|