|
Post by MV7 on Sept 18, 2006 18:15:17 GMT 1
Håll på med era petitions hur mycket ni vill, men då hoppas jag att ni förstår att ni aldrig kommer få se NFL i någon annan svensk kanal än Viasat Sport.
Visst var det tråkigt att Pats-matchen dog igår, det var tillochmed genomuselt. Men samtidigt har Viasat oväntat snabbt löst rättighetsstrulet med Danmark, och ett par timmar senare genomförde kanalen en fläckfri sändning av Cowboys-Redskins.
Och ikväll kommer ni kunna se MNF igen.
Nej, vissa verkar bara bli nöjda när de får klaga...
|
|
|
Post by Conehead on Sept 18, 2006 19:47:50 GMT 1
Håll på med era petitions hur mycket ni vill, men då hoppas jag att ni förstår att ni aldrig kommer få se NFL i någon annan svensk kanal än Viasat Sport. Visst var det tråkigt att Pats-matchen dog igår, det var tillochmed genomuselt. Men samtidigt har Viasat oväntat snabbt löst rättighetsstrulet med Danmark, och ett par timmar senare genomförde kanalen en fläckfri sändning av Cowboys-Redskins. Och ikväll kommer ni kunna se MNF igen. Nej, vissa verkar bara bli nöjda när de får klaga... Visst är det kul att klaga... Varför måste det visas i en svensk kanal? När det gäller "rättighetsstrulet", så skulle det aldrig ha inträffat om man hade koll på avtalen/grejorna från början. Varför kan man inte sköta NFL precis som man gör med t ex Champions League och andra sporter som man visar, dvs professionellt. Jag ÄR glad att jag kan se några matcher/delar av dem varje vecka, men Viasat borde kunna så mycket bättre. Hälsa han sportchefen det.... ;D
|
|
|
Post by AndersRockets on Sept 18, 2006 23:55:10 GMT 1
älskar att klaga!! brukar sitta på torget me 70+ gänget och tycka illa om allt som är uppfunnit efter -77 .. och då är jag ändå -81a ! men det är kazz att en så pass stor kanal som Viasat lyckas strula så mycket, hållt på Patriots sen finalen mot Green bay, -97 om inte minnet sviker helt!! så för mig var det total katastrof att matchen bara försvann tog grym tid att först starta, sen bara dog det! man blev lagom kokt! hoppas bara att fortsättningen blir bra och att det inte strular nått mer! , Patriots - Broncos nästa helg! .. peace!
|
|
|
Post by Lenny on Sept 19, 2006 8:03:29 GMT 1
Det är väl klart att man ska klaga om något är dåligt? Man ska inte vara nöjd bara för att nån sänder överhuvudtaget. Som jag skrev tidigare hade det varit bättre om NASN fått rättigheterna till NFL i Sverige. NASN är på gång hit (det går till exempel att välja Sverige i listan över länder på hemsidan http://www.nasn.com) och de förhandlar med kabelbolagen (NASN har rättigheterna till NHL i Sverige). Nu får vi istället dras med Viasat till 2012. Med NASN hade vi fått se alla möjliga extraprogram om NFL, fyra till fem matcher live varje helg plus eftersända matcher.
|
|
|
Post by Garry N on Sept 19, 2006 9:48:28 GMT 1
Bara som jämförelse... För att visa att det kanske inte är så uselt i alla fall. Det var en gång i forntiden, när jag och min långhårige kamrat Hostlund, varje söndagkväll åkte ut till mina föräldrars sommarstuga, för att kolla in NFL, via tyska DSF sport. (Vi bodde bägge i lägenhet och kände få andra som hade parabol som tog in den kanalen, vilken var den enda som sände NFL över Europa då). De sände den sena söndagsmatchen med en halvtimmes fördröjning varje vecka. Vi var faktiskt ruskigt nöjda med det när vi satt där ute, trots att temperaturen i stugan pendlade mellan +8 och -3, beroende på hur vintern var. (Och trots att Östlund stal med sig fantastiska snacks från sitt jobb... hur gammal jag än blir så kommer jag aldrig att glömma smaken av de friterade fläsksvålarna ) Vi fick dessutom tysk kommentator, samt en rejäl dos med reklam för tysk telefonsex. "Ahh die housefrauen, rof mir zu house an, jaa jaaaa" och "Das gaypunkt, Ich spritze jaa" samt annan intressant reklam. Så jag är faktiskt rätt nöjd nu, även om ViaSpratt haltar ibland. Men då kopplar jag glatt över till StreamTV, där jag har en annan match rullande mvh Garry (gammal och inte så gnällig )
|
|
|
Post by Annan DSFare on Sept 19, 2006 11:21:42 GMT 1
DSF det är grejer det:
Ein unvollständiges pass.
Ein Super Lauf von Toormann Tååmas.
Bruce Smith den kraftman aus Baffalååå.
och givetvis så snart klockan slagit tolv:
"ohh ahhh.....Rufe an 666 849....ich habe dich så gerne"
|
|
|
Post by mittimellan on Sept 19, 2006 14:34:29 GMT 1
Tycker också att viasat sköter sig otroligt dåligt med sändningarna just nu, men samtidigt så var det inte ens nåt att tänka på förra året på söndagar då de inte visade nåt förrän sent på säsongen. Helt klart är de på rätt väg alltså. Jag är amerikan som har bott i detta land i drygt sju år och det är helt klart den bästa hösten som kommer. Men visst har man rätt att klaga, däremot att försöka få NFL bortifrån viasat är en riktig dålig ide tycker jag. De visar ju att de ska satsa iallafall, iår. Imponerande att de faktiskt löste problemet med Danmark så snabbt. Och om de driver på så här hårt så här tidigt under säsongen, tänk hur mycket det kanske blir senare när nascar är slut och golf är slut och det finns mer tid att sända mer NFL.
|
|
|
Post by wwehd on Sept 19, 2006 16:17:45 GMT 1
Jag för min del hoppas bara på att matcherna kommer sändas på Viasat Sport 1 nångång. Just nu känns det som jag varit nöjd med en match som dör efter 2 quartern.....
|
|
|
Post by Sponsor on Sept 21, 2006 10:14:47 GMT 1
Har följt denna tråd med intresse, men jag tycker fortfarande inte jag kan lita på deras tv-guide - så jag ringde Viasat Sport igår. De var väldigt tillmötesgående och ödmjuka angående strulet med sändningarna. Tydligen var jag inte den förste som ringde om detta . Bra jobbat ni andra som klagat på att ett ingående (och dyrt) avtal inte följs på ett bra sätt! Ingen tror ju att de strulat med flit - men jag tycker det är rätt att de får veta att det märks. Hur som helst, de sa bl.a. följande... - De har ju en egen hemsida www.visatsport.se (ni andra kanske visste detta - själv har jag frustrerat vandrat runt på viasat.se utan att hitta något) där de på huvudsidan kommer att lista kommande NFL-matcher löpande när de får klart från NFL om vilka matcher som levereras internationellt. - Repriserna kommer garanterat att stämma i Tv-guiden. - Målet är att matcherna kommer att sändas på VS3 där de får loss mer sändningstid. - Alla slutspelsmatcher kommer att sändas. - DSF kommer inte sändas på någon Viasat-kanal .
|
|
|
Post by Broncoman on Sept 2, 2007 9:32:30 GMT 1
Tjena alla nfl fans! Jag har också legat på viasat angående 07/08 säsongen, dom har sagt att den ska sändas. Frustrerande att dom inte kan skriva vilka matcher, och när dom ska sändas bara. Jag har även önskat att dom ska visa college säsongen samt draften(som ju är en riktig nagelbitare)men där gick jag bet. Jag är ingen kung på datorer direkt, men jag har lyckats se åtminstone en preseason match via sopcast. På Denver Broncos hemsida/fansida har dom bra tips på hur man gratis kan se matcherna. Champ Bailey 4 president
|
|
|
Post by Cutler on Sept 2, 2007 13:18:36 GMT 1
Senaste draften kunde man ju se på nfl.com direktsänd, och om du vill se college så kostar NASN 29 kr/mån.
|
|
|
Post by 85 on Sept 2, 2007 14:03:58 GMT 1
Jag tycker det är synd att NASN inte har köpt NFL-rättigheterna från Viasat för om dom hade gjort hade vi fått se NFL network shows som bl.a. America´s Game,NFL Films Presents,Game Of The Week plus mycket annat
ingen som håller med?
|
|
|
Post by wwehd on Sept 4, 2007 9:00:44 GMT 1
Jag tycker det är synd att inte ESPN lägger ut sina amerikanska sändningar över Europa.
Ingen som håller med?
|
|
|
Post by AndersRockets on Sept 5, 2007 15:14:03 GMT 1
wwhed ...
absolut !! synd bara som sagt att Viasat har rättigheterna .. dom visar bara matcherna och inget mer, på NASN kan man iaf se allt runtomkring College Football matcherna med ..
nej tacka vet jag när man såg det på DSF .. den tyska man kan kommer därifrån ;D
|
|
|
Post by Garry N on Sept 5, 2007 18:30:51 GMT 1
Jaa... die hausefrauen!! Rouf mir zu hause ann. 800-008. Det var tider det, med tysk telefonsex reklam i pausarna!!
Det var bättre förr... eller.. ;D
|
|