|
Post by drulle on Sept 7, 2006 21:35:35 GMT 1
där fick man för att man skaffade viasat 1 i förra veckan... undrar om jag kan säga upp det?
|
|
|
Post by Garry N on Sept 8, 2006 7:16:15 GMT 1
Säg inte upp den. Enligt sportchef Dahlborn (visserligen basketnisse, men trevlig i alla fall) så kommer man att sända NFL både i ViaSat Sport 1 och 3.
mvh Garry
|
|
|
Post by Inte lika surt on Sept 8, 2006 12:01:26 GMT 1
Garry, stämmer det du säger??? kommer det att sändas NFL på viasat sport 1 också!!! Jag ser en strimma ljus i tunneln... må hända att man får se matcher ändå. /Marcus
|
|
|
Post by fredrikj on Sept 8, 2006 12:06:10 GMT 1
|
|
|
Post by Fredde W on Sept 9, 2006 11:36:46 GMT 1
viasat sport kommer att sända ca 5 matcher i veckan... Matcher från 1:a omgången: Torsdagnatt kl 02.30 på Viasat Sport 3 Pittsburgh-Miami Söndag kl 22.15 på Viasat Sport 3 Jacksonville-Dallas Söndagnatt kl 02.15 på Viasat Sport 3 NY Giants-Indianapolis Måndagnatt kl 01.00 på Viasat Sport 3 Washington-Minnesota med reservation för ändringar www.viasatsport.se/
|
|
|
Post by MV7 on Sept 9, 2006 21:02:51 GMT 1
Ja det är ju en härlig första weekend detta. Synd bara på första omgångens verkliga höjdare, Falcons@Panthers.
|
|
|
Post by Turbo on Sept 10, 2006 0:46:07 GMT 1
Japp, hoppas att de visar lite falcons-matcher så ni får se det laget som vinner superbowl den här säsongen... Go Falcons...!
|
|
|
Post by furvirring on Sept 10, 2006 11:03:30 GMT 1
Det verkar vara ev viss förvirring på viasats sida angående vilka matcher som faktiskt ska visas och när. Enligt tv-guiden på deras hemsida så ska de visa falcons matchen i repris kl. 12 på måndag. (Grattis till de två föregående skrivarna om detta visar sig vara sant.) Men det står inte på hemsidan. Sen hade det också stått att man skulle visa bägge MNF matcherna, men nu står det inte att SD-OAK matchen ska visas. För min del ingen stor förlust just den matchen, men det skapar ju funderingar. Jag är så glad jag kan nånsin vara att jag får se mina älskade Dallas Cowboys iallafall.
Viasat Sport 3 Måndag 11 september
Tablå1200 Amerikansk fotboll: Atlanta-Carolina NFL. 1430 Amerikansk fotboll: Dallas-Jacksonville NFL. Repris från 10/9. 1700 Amerikansk fotboll: Indianapolis-N.Y. Giants NFL. Repris från 10/9. 1930 Boxning: Chris Eubank-Gary Stretch Fantastic fights. 2100 Motorsport (Motorsport: Nascar: 29. Chevy Rock & Roll 400) Nascar: Chevy Rock & Roll 400. Motorsport: Nascar: Chevy Rock & Roll 400 (9/9-06). 0100 Amerikansk fotboll: Minnesota-Washington (Fotboll: NFL: Minnesota-Washington) NFL. Direkt. NFL: Minnesota-Washington (11/9-06).
|
|
|
Post by daehenoC on Sept 10, 2006 21:57:10 GMT 1
Väntar på att få min aktiveringskod, men jag postar ändå... Viasat har rättigheterna till 2012? Det låter bra på sätt och vis men har ni inte märkt hur dåliga de är när de väl sänder.... I fredags så var det bildstörningar ca 15 minuter in i matchen. Starten av kvällens match mellan JAX och DAL missades med ca 3 minuter. Viasats egna reklamavbrott är nästan alltid för långa så de kommer oftast in mitt serierna, så de första spelen har redan varid och så vidare. Så har det varit i ett par år nu och det ska NFL's kontor få reda på, dvs att Viasat inte representerar deras - NFL's produkt - på ett bra sätt. Kanske kan kontraktet brytas om det finns sådana klausuler. Som sagt, glad att man kan se liga-matcher, men sändningskvaliteten är under all kritik. Conehead
|
|
|
Post by kingen on Sept 11, 2006 10:48:45 GMT 1
Så här ofta har väl aldrig amerikansk fotboll sänts??? Lite driftstörningar får väl vara ok så länge de visar 5 matcher per helg. streamtvnow sög iallefall igår. Dock lyckades jag få in KC matchen innan servern kraschade.
|
|
|
Post by Cecilia on Sept 11, 2006 11:34:14 GMT 1
Jaha då hade man bänkat sig framför nyinköpta viasat 3 o väntade på att klockan skulle slå 12 för tre matcher i rad...perfekt för en baksmälle måndag.
Men nej då...trots den rullande tablån innan programmet börjar och tv tablån på hemsidan säger NFL, så visas nascar...NASCAR...skräp!!
Fattade telefonen och försökte få en förklaring...viasat hänvisade till tv3 som kopplade vidare till viasatsport 1 som var otrevliga och hänvisade till ett papper med viasat sport3's som de fått och där stod det minsann nascar...sedan boxning...sedan ingen NFL alls. Inte ens MNF matchen i kväll....
Har fortfarande inte lyckats få tag på nån kontakt info till viasat sport 3...
/C
|
|
|
Post by jba on Sept 11, 2006 12:15:49 GMT 1
Jo men $250 är ju lite mycket för en hel säsong....
|
|
|
Post by Bennu on Sept 11, 2006 12:50:16 GMT 1
Jaha då hade man bänkat sig framför nyinköpta viasat 3 o väntade på att klockan skulle slå 12 för tre matcher i rad...perfekt för en baksmälle måndag. Men nej då...trots den rullande tablån innan programmet börjar och tv tablån på hemsidan säger NFL, så visas nascar...NASCAR...skräp!! Fattade telefonen och försökte få en förklaring...viasat hänvisade till tv3 som kopplade vidare till viasatsport 1 som var otrevliga och hänvisade till ett papper med viasat sport3's som de fått och där stod det minsann nascar...sedan boxning...sedan ingen NFL alls. Inte ens MNF matchen i kväll.... Har fortfarande inte lyckats få tag på nån kontakt info till viasat sport 3... /C Vilken Kalle Anka operation... Det är för sorgligt...
|
|
|
Post by Bennu on Sept 11, 2006 12:56:22 GMT 1
Viasats hemsida nu ändrad: NFL tillbaka på Viasat Sport Viasat har förlängt de exklusiva sändningsrättigheterna till den amerikanska fotbollsligan NFL t o m 2012. Natt mellan 11-12 september 01.00 på VS1 Washington-Minnesota På grund av rättighetsproblem utgår de tablålagda NFL-sändningarna på Viasat Sport 3. Vi beklagar den sena ändringen. www.viasatsport.se/Man vill bara gråta...
|
|
|
Post by viasat ett skaemt on Sept 11, 2006 16:18:08 GMT 1
|
|