|
Post by Nisse on Sept 11, 2006 18:23:01 GMT 1
Vill bara förtydliga att Redskins-Vikings sänds på Viasat Sport 3 och inget annat. Tyvärr
|
|
|
Post by MV7 on Sept 11, 2006 20:43:27 GMT 1
Enligt Viasat Sports hemsida sänds Vikings-matchen i Viasat Sport 1 med start 01.00.
Men den som lever får se - om några timmar...
|
|
|
Post by Garry N on Sept 11, 2006 20:49:57 GMT 1
Fick mail från herr sportchefen nu på eftermiddagen.
Problemet är just ViaSat 3, då den även sänds i Danmark. Således har TV2 Danmark klagat (som ligger bakom TV2 Zulu), då man äger rätt att sända där.
Monday Night sänds i VS 1 tills vidare enligt herr Dahlborn, som hoppas att tvisten med danskarna ska vara löst inom kort och att man därmed kan återgå till att sända som tänkt, dvs i både VS 1 och VS 3.
Så det är bara att hoppas på att det löser sig snarast.
Dessvärre har am. fotboll för usla tittarsiffror för att slå ut det som normalt sänds på VS 1 en söndagkväll. VS 3 är ju lite mer nischkanal och går att anväda till lite mer difusa program som am. fotboll.
|
|
|
Post by MV7 on Sept 11, 2006 21:11:31 GMT 1
Vet du om Oakland-San Diego sänds i VS1 inatt oxå?
|
|
|
Post by tv guide on Sept 11, 2006 22:55:34 GMT 1
|
|
|
Post by MV7 on Sept 11, 2006 23:29:21 GMT 1
Ja visst, det vore ju skitenkelt - om den stämde...
|
|
|
Post by AndersRockets on Sept 12, 2006 0:04:49 GMT 1
d fan inte sant !!
rallyprogram .. fan är det som händer och klockan är nu 01.05 .
dom är fan makalösa Viasatsport ..
|
|
|
Post by AndersRockets on Sept 12, 2006 0:07:16 GMT 1
hm.. börjar nu på Viasat sport 1 ... puh
|
|
|
Post by sunday night game on Sept 12, 2006 7:02:26 GMT 1
Hur blir det då med matcherna som går sent på söndagsnätterna då? De går ju också så sent så att de inte slår ut något annat schemalagt program. Förhoppningsvis löser det sig så att de kan visa allt, men under tiden borde det gå att visa både nattsmatcherna på VS1.
En annan fråga, retoriskt: Hur fan kan en stor sport kanal inte ha räknat ut i förväg vad de har för rättigheter i de olika områden MINST en månad innan säsongsstart och planerat ett agerande utifrån det? Det verkar som om det kommer bli bra framöver, men just nu är det bara skitfrustrerande! So close, but yet so far....
|
|
|
Post by StefanOud on Sept 12, 2006 13:52:13 GMT 1
Tur att man hann använda ångerrätten och avbeställa Viasatsport 3.
|
|
|
Post by Stefan D on Sept 12, 2006 17:22:49 GMT 1
Det var väl självaste fan vad ViaSat strular. Så kommer man hem kl. 18 idag för att se andra halvan av Redskins-Vikings så har dom helt plötsligt lagt om skiten till kl. 15.00 så att jag missat det helt!
Jag som köpte Viasat 2 och 3 IGÅR för att kunna se matchen. Fan vad jag hatar deras klåparaktiga hantering av detta och deras värdelöst informationsfattiga hemsida som suger så det skriker om det.
Nu har jag tittat på ett antal lösningar:
1. Köpa en DVD-recorder. Fördel: Kan spara matcher och titta efter jobbet. Nackdel: Alla matcher visas ej. Kostnad: Minst 3 500 SEK
2. Köpa NFL GamePass. Fördel: Alla matcher visas. Nackdel: Endast 24 timmar efter att de spelats vilket innebär att jag aldrig kommer hinna se ALLA matcher jag faktiskt betalar för. Dessutom streamas det över nätet vilket känns lite riskabelt. Funderar på att pröjsa 250 SEK för de bästa veckorna men då känns det nästan dumt att inte köpa hela säsongen.. Kostnad: 2000 SEK
3. Köpa StreamTVNow-konto eller titta på TVUPlayer. Fördel: nästan gratis. Nackdel: Alla matcher går inte, streamas över nätet, måste kolla live. Kostnad: Gratis (30 SEK i månaden)
Så vad gör man?
En fjärde lösning vilket skulle helt klart vara den ultimata gratis-lösningen som dessutom ger mig möjlighet att spara matcherna (speciellt Eagles) skulle vara att ladda ner dem som BitTorrent. Är det någon som vet några NFL BitTorrent-sajter? Jag har hittat några som har varit värdelösa. Det MÅSTE finnas ett enormt behov av detta som någon jävel måste ha tillgodosett. Eller? Snälla posta URL till NFL BitTorrent-forum eller sajt eller vadsomhelst om någon har det!
-Stefan
|
|
|
Post by August Eriksson on Sept 12, 2006 19:37:09 GMT 1
URLs till siter där du kan ladda ner NFL material hör inte hemma på detta forum då det handlar om copyrightskyddat material.
|
|
|
Post by Kingen on Sept 12, 2006 19:44:57 GMT 1
Faan vad trött jag blir på Viasat. Tänkte se Vikingsmatchen men viasat har inte ens tid att uppdatera sitt program. helt otroligt. Konstigt att de fortfarande kan hantera ett bolag när de inte ens kan göra en tv tablå.
|
|
|
Post by Danskan on Sept 15, 2006 15:59:36 GMT 1
Heja Sverige från Danmark Beklager at ni inte får NFL på Viasat Sport 3. Vår danske kanal TV2 Zulu har klagat. Viasat äger rätt att sända NFL i Danmark från nästa säsong 07/08. Vet inte om det blir avtal med TV2 Danmark. Könstigt at det inte är muligt at stänga av Viasat Sport 3 for danska Viasat kunder under NFL. Det går fint at stänga av SVT for danska Viasat kunder.
|
|
|
Post by Kingen on Sept 15, 2006 21:47:14 GMT 1
saxat från viasats hemsida.
Även Viasats exklusiva sändningsrättigheter till NFL har förlängts fram till 2012. NFL-matcherna sänds på Viasat Sport 3.
NFL tillbaka på Viasat Sport Sändningar från 2:a omgången: Söndag 17 sept. 22.30 på Viasat Sport 3 NY Jets-New England Natt mellan 17-18 sept. 02.15 på Viasat Sport 3 Dallas-Washington Natt mellan 18-19 sept. 02.30 på Viasat Sport 3 Jacksonville-Pittsburgh
Kan detta verkligen stämma???
|
|