|
Post by Adam Rundh on Dec 25, 2006 9:47:49 GMT 1
Thanks X, feels good that someone got my back at home... but it's okay, haha's coment is incuragement to me too, he makes me wanna show people wrong, just as when I my first year playing football, played against ÖBK and they told me to stop playing the sport because our team played so bad (13 vs 45 players) and lost 7-65 or something.. look where I'm at now.. The world is full of haters, and I know that there will always be haters when others dare to set high goals, but just the fact that he read the article from DIF tells me that he wish to be in my shoes, and wanna know how it is, and I hope for him that he someday too will get a chance to go oversea and play ball... To everybody else merry christmas...
"Exelence" Doesn't come by itself.... It's a decission you make every day!
|
|
|
Post by AAA on Dec 25, 2006 15:19:41 GMT 1
Hoppas du klarar ditt mål att gå till NFL. Vore kul för DANMARK. Trodde ämnet var svenska spelare i USA?
F ö blir du knappast academic all american att döma av din stavning och meningsbyggnad ovan.
|
|
|
Post by 91 on Dec 25, 2006 19:35:13 GMT 1
That game in Örebro is one to remember... the longest game with "running clock" in history ... the rain didn´t make it better either... luckily we had that guy adam that could run the whole game without getting tired the score... think it was 67-0 but i know you really wanted that TD ;D
|
|
|
Post by blaha on Dec 26, 2006 12:50:53 GMT 1
Den dagen jag ser adam rundh i nfl ska jag bjuda hela fotbolls Sverige på LCD-tvs och säsongsbiljetter till Green Bay Packers.. Ta det som ett löfte. nuts, vem pissade i dina frukostflingor? Kändes det bättre att få skriva det där inlägget och äntligen komma ur garderoben och visa vilken bitter missunsam person du är som avskyr när folk siktar högre än dig? Det gäller "aaa" också. Supporta våra svenskar som tar steget över och satsar på fotbollen. Det är precis vad den här sporten behöver! Bara för att du inte klarar (men du är JÄTTEDUKTIG på meningsbyggnad, verkligen) det behöver du inte hålla tillbaks andra.
|
|
|
Post by wwehd on Dec 26, 2006 17:39:14 GMT 1
Dec 23, 2006, 8:14pm, haha wrote:Den dagen jag ser adam rundh i nfl ska jag bjuda hela fotbolls Sverige på LCD-tvs och säsongsbiljetter till Green Bay Packers..
Ta det som ett löfte.
Lovely. Jag ska verkligen komma ihåg det. Och som det cheese-head jag är så hade säsongsbiljetter inte suttit helt fel.
Go Adam!
|
|
|
Post by Adam Rundh on Dec 26, 2006 20:34:49 GMT 1
AAA: Yes I'm a Danish citizen, but I've only been playing football in Sweden, so I'm a product of Swedish football..! I might not be the best one to spell or write.. I'm not trying to make fun of others and neither should you! I'm just going hard on the field and working harder in practice than you have ever done, that's why I'm at a 1AA NS school and you're sitting behind your keyboard hating... btw I have a 3.92GPA after my first year, so I think I will get that title sooner or later.... It's all a matter of how hard you work for it... I would love to see you on the field in the US, and preferably on the other side of the ball than I am...
|
|
|
Post by men snalla on Dec 26, 2006 21:49:26 GMT 1
AAA: Yes I'm a Danish citizen, but I've only been playing football in Sweden, so I'm a product of Swedish football..! I might not be the best one to spell or write.. I'm not trying to make fun of others and neither should you! I'm just going hard on the field and working harder in practice than you have ever done, that's why I'm at a 1AA NS school and you're sitting behind your keyboard hating... btw I have a 3.92GPA after my first year, so I think I will get that title sooner or later.... It's all a matter of how hard you work for it... I would love to see you on the field in the US, and preferably on the other side of the ball than I am... Men snälla Adam, du kom till en div 1 AA skola för att du betalar för det.. skolan eller fotbollen betaler ingenting utav det. visst så får du några scholarships här och där men du står inte på fotbollsplanen för att tränarna vill ha dig så jävla mycket. utan för att du betalar för det själv så kna du få vara där ute och träna. Du är en Rudy.
|
|
|
Post by calle on Dec 26, 2006 22:19:40 GMT 1
Haha ännu en Bi***ch som inte klarar av en person som är stolt för vad han har åstadkommit, grabben har ju speltid och är freschman. Han har gått från DB till D-line och konkurrerar om en plats. Egentligen borde jag inte ens kommentera ovanstoende inlägg. PS d**n vad Lind hade fina skolor att välja mellan, och han låg sjukt högt upp på scouts ranking. Kul att det är många som gör bra ifrån sig over there
|
|
|
Post by henrik on Dec 26, 2006 23:47:58 GMT 1
Lite oväntat, måste jag säga, att min artikel skulle skapa så mycket debatt - nu när det är juletid och allt. Om jag var otydlig i artikeln på difaf.se vill jag bara förtydliga att poängen var ju att Adam vågar sätta höga mål och jobba stenhårt för att komma dithän. Med det har han ju dock inte sagt att han är säker på att han kommer att spela i NFL... en viss skillnad. Vill också påpeka att oberoende av vad man tycker om Adam's insats på Valpo i år så har han ju i varje fall fått med sig ett tydligt bevis på att han imponerat på någon: ett Special Teams Player of the Year Award.
|
|
College Football ScY
Guest
|
Post by College Football ScY on Dec 27, 2006 2:04:21 GMT 1
Adam Rundh, jag ar stolt over dig! Stolt over dig for att det gar bra pa plan och universitetet. Som du vet kommer det alltid att finnas "Player Haters". Kvittar om de kritiserar dig pa din "meningsbyggnad" eller vad de nu skriver om dig.
Det ar bara tacka och buga till avundsjukan. For du ser, det finns folk som verkligen foljer om allt som skrivs runt om kring dig.
Folj din drom och ge aldrig upp.
Take care mate and a happy New YeaR!
ScY - Michigan ;D
|
|
|
Post by Frank the Tank on Dec 27, 2006 11:31:50 GMT 1
Fortsätt kämpa Adam! Strunta i alla nollor som är negativa. Du är en inspiration för många unga svenska footballspelare och det är jättekul att läsa om dina bravader.
|
|
|
Post by Kolla on Dec 27, 2006 22:05:03 GMT 1
Men snälla Adam, du kom till en div 1 AA skola för att du betalar för det.. skolan eller fotbollen betaler ingenting utav det. visst så får du några scholarships här och där men du står inte på fotbollsplanen för att tränarna vill ha dig så jävla mycket. utan för att du betalar för det själv så kna du få vara där ute och träna. Du är en Rudy. Wow, kolla på det här inlägget Adam. Tänk att du kunde ha varit en bitter kille, grön av avund som sitter och spyr galla ananymt över ett internet forum. Istället har du tagit steget över pölen och är nu Special Teams Player of the Year. Jag antar att ett fet grattis är i sin ordning...
|
|
|
Post by Fr er som vill ka on Dec 28, 2006 15:34:26 GMT 1
För er som vill åka kan Bluechip fd CIS Sport vara ett bra hjälpmedel: www.bluechip.nu
|
|
|
Post by stu on Dec 28, 2006 17:11:03 GMT 1
|
|
|
Post by Gurra Rydstedt on Dec 30, 2006 11:45:56 GMT 1
Adam, although a locale for an occasional and enjoyable read this board is an incubational cess-pool of jealousy and strict admiration and following of “jantelagen”. Captivated in the American individualism these notions can come across as both foreign and a bit peculiar. No matter the magnitude of your achievements, you will always be faced by Aksel Sandemose’s curse (jantelagen) when returning to your national “alma mater”, be it Sweden or Denmark. Adam, you have had great success and possess great work ethic; a majority of Swedes (and I), have nothing but great faith in your abilities and future. Having said that, Adam, I advise you to always operate in great modesty in these parts of the world. David Packard, very much born and raised in the heart of holism said “You shouldn't gloat about anything you've done [(nor something you will do)]; you ought to keep going and find something better to do“. That is, just keep working, like I think you are, without Nietzsche’s blond beast as your servant; and karma, a good journey and a healthy life will follow.
Adam, I wish you the best of luck.
- Gurra Rydstedt
|
|