|
Post by ProGym on Dec 30, 2006 14:53:17 GMT 1
Och där fick vi läsa skillnaden mellan Stanford och Blablabla State :-)
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Dec 31, 2006 0:29:41 GMT 1
wow, seriöst Gurra! kan du inte skriva så man förstår! nu känner ja mig jätte dum ju HAHAHAHAHAHAA ;D ;D kämpa på där borta min stora Nalle Björn Gurra! haha Stålis #?
|
|
|
Post by Bjorkman on Jan 2, 2007 10:14:41 GMT 1
Adam, although a locale for an occasional and enjoyable read this board is an incubational cess-pool of jealousy and strict admiration and following of “jantelagen”. Captivated in the American individualism these notions can come across as both foreign and a bit peculiar. No matter the magnitude of your achievements, you will always be faced by Aksel Sandemose’s curse (jantelagen) when returning to your national “alma mater”, be it Sweden or Denmark. Adam, you have had great success and possess great work ethic; a majority of Swedes (and I), have nothing but great faith in your abilities and future. Having said that, Adam, I advise you to always operate in great modesty in these parts of the world. David Packard, very much born and raised in the heart of holism said “You shouldn't gloat about anything you've done [(nor something you will do)]; you ought to keep going and find something better to do“. That is, just keep working, like I think you are, without Nietzsche’s blond beast as your servant; and karma, a good journey and a healthy life will follow. Adam, I wish you the best of luck. - Gurra Rydstedt Gustav!! I'm not worthy!! Underbart skrivet! Björkman ;D
|
|
|
Post by Woho on Jan 5, 2007 12:39:26 GMT 1
Uj uj uj...
Man ser den svenska avundssjuka spira allt mer. Är det inte på grannens större villa eller killkompisens snygga flickvän är det tydligen på någon som är stolt över det han gjort. Varför inte bara vara glad för någon annans skull? Adam försöker ju inte trycka ner någon annan här, utan är bara stolt över det han gjort! Tydligen är det en ful sak i vissa människors hjärna. Jag tar dock av mig hatten (hjälmen) för mr Adam! Best of luck!
|
|
Takes one to know one
Guest
|
Post by Takes one to know one on Jan 5, 2007 23:01:15 GMT 1
Så löjligt att argumentet avundsjuka ska tas fram så fort man inte hyllar allt och alla. Jag har all respekt för Adams prestationer på plan både här i Sverige och i USA. Ändå förbehåller jag mig rätten att skratta när någon skriver så otroligt usel engelska efter ett år på college. Än lustigare blir det att han skriver på engelska när han talar svenska utmärkt. dessutom är det ju så att Adam knappast gjort sig känd som en ödmjuk och trevlig kille på plan här hemma, då får man räkna med att inte bli älskad av alla.
Sluta skyll på avundsjuka. Skilj på sak och person.
|
|
|
Post by Jaaox anonymhmm on Jan 5, 2007 23:56:16 GMT 1
Men snälla Adam, du kom till en div 1 AA skola för att du betalar för det.. skolan eller fotbollen betaler ingenting utav det. visst så får du några scholarships här och där men du står inte på fotbollsplanen för att tränarna vill ha dig så jävla mycket. utan för att du betalar för det själv så kna du få vara där ute och träna. Du är en Rudy.
[/quote]
Alltså den som har skrivit detta har inte en aning vad han snackar om. Jag måste bara först säga att jag inte känner Adam och tror inte jag ens sett honom spela. MEN att komma till en div. 1-AA skola och för det första få speltid är stort! Att han dessutom är, vad jag förstår walkon, gör inte saken sämre. Att han dessutom får speltid under sitt första år är helt otroligt. Jag har själv gått på en div. 1-AA skola och ett tiotal spelare som spelade på min skola hamnade i NFL så småningom. Du fattar inte hur bra man måste vara för att få spela i NFL... De flesta spelare som kommer till en div. 1-AA skola brukar behöva 1-2 år innan dom ens får komma in på planen. Och det där med att coacherna inte vill ha honom på planen...är du störd?!?!?! Varför skulle de låta honom spela när dom har ett 70 tal spelare på scholarship som dom investerat pengar i?? För att vara snälla mot den lille svensken(dansken)? Knappast...dom skiter nog fullständigt i något annat än att laget ska vinna...så enkelt är det. Så du kan väl uttrycka din avundsjuka på något bättre vis...gå till gymmet och kör djupa knäböj eller nåt...bespar oss ditt skitsnack...eller förresten...näää...vad vore det för kul med det...skriv gärna igen =)
|
|
|
Post by Helt ok on Jan 6, 2007 8:22:16 GMT 1
Ja jo det är ju kul att det går bra för Adam. Jag hoppas att det kommer o gå bra för han i framtiden.
Men handen på hjärtat så finns det säkert 10- 15 unga spelare i Sverige som skulle klara sig bra i ett div 1AA lag. Många duktiga atleter har vi i Sverige, det gäller bara att de får chansen.
Sen så har vi sådana kille som 19 åriga Marcus Lind (Duke) som på enbart sitt football kunnande fick erbjudande från 8-9 div 1A lag 2006. Det har nog aldrig gjorts av en svenk tidigare. Det är Imponerande. Hoppas bara han får sin axel o bli bra igen.
|
|
|
Post by calle on Jan 6, 2007 11:09:03 GMT 1
Ja men bara för att det finns en massa andra som gör det bra så ska man inte ta cred från adams insats (om det var vad du menade med ovanstående)
|
|
|
Post by Sundsvall on Jan 9, 2007 3:56:19 GMT 1
Är det någon som vet vart Jesper Salmelin tog vägen? Han lirade ju på rocky mountain college för nått år sen sen kom han till jämtland och spelade några matcher. Efter det har han totalt försvunnit.
Är han tillbaka i USA eller är han hemma i Sundsvall eller någon annan stans?
|
|
|
Post by svar on Jan 9, 2007 16:48:41 GMT 1
han pluggar på univ of montana nu men spelar ej fotboll
|
|
|
Post by Adam Rundh on Jan 11, 2007 6:25:30 GMT 1
Til "Takes one to know one" ...Det kan godt vaere at jeg taler udmaerket svensk, men min svenske stavning er ikke den bedste, derfor valgte jeg at skrive paa englesk. Som sagt, jeg er maaske ikke den bedste til at stave engelsk heller, men jeg foeler mig mere sikker i det engelske sprog eftersom jeg har vaeret her i et aar nu. Jeg har ikke taenkt mig at laegge skjul paa mine prestationer her i USA, jeg syndes at det er vigtigt at vise at selvom man kommer fra Norden, saa kan man stadigvaek godt spille College fodbold. Derfor har jeg lidt svaert ved at forstaa at der er folk som ragger ned paa min engelske skrift, naar det i virkeligheden ikke har noget som helst med fodbold at goere, og desforuden, naar jeg skriver her paa forumet saa er det jo ikke en stil eller opgave som skal afleveres til en laere og som bestemmer om jeg skal faa et 8 eller 13 tal (efter danske maal), derfor betyder det heller ikke meget for mig om det er grammatisk korekt og uden stavefejl.! Men jeg kan jo forstaa paa dig og andre at det er utroligt vigtigt at altid skrive korekt. Saa det maa du da undskylde, at jeg ikke tilfredsstillede dine og andres krav paa hvordan jeg skal skrive. Og jeg tror altsaa heller ikke at Rydstedt til daglig skriver som han gjorde i hans inlaeg, men hvis han goer, godt for ham. Eftersom der ikke er saa mange der vaager at skrive indlaeg med deres rigtige navne saa kan jeg jo ikke forestille mig andet end at de er bange for at vise hvem de virkelig er. Men "Takes one to know one" du vil maaske hellere have at jeg skriver paa dansk, eftersom det er det sprog jeg er bedst til, jeg siger ikke jeg er perfekt, men det er jo mit modersmaal... Med hensyn til at jeg ikke var "ödmjuk och trevlig" paa banen, saa syndes jeg nu altid at jeg har givet folk haanden efter kampen, for jeg har altid laert at hvad der sker paa banen blir paa banen, og jeg syndes nu heller ikke at jeg spillede speciellt usportsligt. Jeg ved da godt at der er en del spillere der ikke kan lide mig, speciellt i Tyresoe efter vi (DIF) vandt over dem i 2005. Der vil altid vaere folk som dem i verden, men men, nok for mig... Godt nytaar iallefald...
|
|
|
Post by masse on Jan 22, 2007 9:21:11 GMT 1
"Men snälla Adam, du kom till en div 1 AA skola för att du betalar för det.. skolan eller fotbollen betaler ingenting utav det. visst så får du några scholarships här och där men du står inte på fotbollsplanen för att tränarna vill ha dig så jävla mycket. utan för att du betalar för det själv så kna du få vara där ute och träna. Du är en Rudy."
woow assa de dar e ett prakt exempel pa den svenska avundsjukan, assa till alla som tror att de e en lek att spela college football sa kan ni tanka om, att bara ta plats i en D1aa trupp ar en prestation de e inte som i sverige dar alla har en plats bara for dom betalar medlemsavgift... assa om denna adam klarat cutten sa e han sakert bra nog for att knocka den dar torsken som skrev all skitsnack om han.
P.S va e de for fel pa att vara en Rudy? att vaga veta vad man vill i livet o ta risken att satsa allt pa sin drom? om de fanns fler sanna manniskor skulle manga fler vara lyckade men men antar att de e ratt coolt att vara anonym pa touchdown forum ocksa
|
|
|
Post by trc on Feb 14, 2007 20:14:46 GMT 1
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Feb 14, 2007 21:33:03 GMT 1
"he plays nasty" ;D ;D ;D ;D ;D ;D äntligen kan oscar få leva ut ordentligt.. om det är nåt dom gillar i usa så är det oline med defense attityd...
|
|
|
Post by Wow on Feb 16, 2007 16:01:27 GMT 1
Wow, bara wow helt enkelt... Adam åker över och presterar och en människa känner sig störd över det att han måste klanka ned på honom. Till råga på allt så väljer han att hacka på meningsbyggnaden... när det handlar om att spela amerikansk fotboll... på en amerikansk footbolls-site... på fullt allvar... wow Undrar om det är samma person som den där fullblods idioten Dr. Mengele som tveklöst är det störrsta praktarsle denna site har skådat. Du snubben, här har du några stavfel att hacka på: Appelsin, bannan, anschoviz och barrbapapa. Jag bjuder på dem för att du är du så att jag slipper.
|
|