|
Post by August Eriksson on Nov 23, 2005 9:36:15 GMT 1
|
|
|
Post by Allan i dalen on Nov 23, 2005 11:51:45 GMT 1
Jag trodde inte det var möjligt men Per Bjurman har faktiskt för första gången faktiskt gjort något bra! Efter att ha thrashat Led Zeppelin så hade jag inte mycket hopp i honom men det här..!
|
|
|
Post by Allan i Brallan on Nov 23, 2005 15:52:48 GMT 1
Gött att läsa. Ska skicka ett uppmuntrande mail till honom nu så kanske vi får se mer av samma vara.
|
|
|
Post by Knute Rockne on Nov 23, 2005 18:19:33 GMT 1
After 15 years, finally a honest story about American Football.
|
|
|
Post by Wisserbesser on Nov 24, 2005 0:32:36 GMT 1
Kul att de skriver om vår sport, men det hade varit ännu roligare om han haft lite bättre koll på vad han skriver om! Bara ett exempel:
"Laget består, om jag hunnit uppfatta saker och ting helt korrekt, av en samling unga talanger som lyckats bygga ett riktigt homogent lag tillsammans. Det finns konkurrenter med större stjärnor. New England Patriots Tom Brady är till exempel fortfarande en vassare quarterback än colten Peyton Manning."
Till att börja med är de tre största stjärnorna i laget, Peyton Manning, Marvin Harrison och Edgerrin James, 29, 33 resp. 27 år. Jag skulle inte direkt vilja kalla de unga talanger längre... Sedan är väl de flesta överens om att Peyton Manning är den bästa QB:n i NFL just nu.
|
|
|
Post by Kingen on Nov 24, 2005 8:30:46 GMT 1
Suveränt med en positiv artikel om vår sport!
Sen bryr jag mig inte om ifall han har sakfel som att Brady är bättre än Peyton.
|
|
|
Post by rr on Nov 24, 2005 11:38:12 GMT 1
Peyton har fortfarande inte vunnit någonting.... Brady har tre ringar. Där har du svaret på vem som är bäst.
|
|
|
Post by Wisserbesser on Nov 24, 2005 13:22:45 GMT 1
Peyton har fortfarande inte vunnit någonting.... Brady har tre ringar. Där har du svaret på vem som är bäst. "Offense wins games, defense wins championships." Det är först i år Colts har ett Defense som är värt namnet, vilket förklarar varför Colts inte vunnit tidigare. Sedan finns det ett antal spelare som har vunnit ett rätt stort antal Superbowls utan att knappt vara på plan. Det gäller att lyckas vara second eller third string i rätt lag bara....
|
|
|
Post by Kingen on Nov 24, 2005 13:49:53 GMT 1
rr - Isåfall menar måste du också tycka att Ingmar Stenmark fortfarande är bäst i slalom.....
|
|
|
Post by rr on Nov 24, 2005 16:30:59 GMT 1
Är ni på riktigt Wisserbesser och Kingen???
"Det är först i år Colts har ett Defense som är värt namnet, vilket förklarar varför Colts inte vunnit tidigare. Sedan finns det ett antal spelare som har vunnit ett rätt stort antal Superbowls utan att knappt vara på plan. Det gäller att lyckas vara second eller third string i rätt lag bara.... "
Nu var väl frågan vem som var bäst av Peyton och Brady?? Inte vilket defence som var bäst??? Eller menar du att Peyton blir bättre av att hans defence är bättre?? Tjenare.....
Din sista kommentar är bara för rolig "gäller att lyckas vara second eller third string i rätt lag bara". Jomen visst.... Brady var second och lite third string i de tre super bowl han vunnit. När jag tänker på det så är han faktiskt den första killen som suttit på bänken hela matchen och ändå blivit MVP......ridå.
Ingemar Stenmark?? Tja du, Brady är regerande mästare och sist jag kollade var inte Stenis regerande mästare i slalom..... Stenis är iofs fortfarande bäst men det är en helt annan historia:)
Återigen, Peyton eller Brees eller McNabb eller Johnson eller Vick eller gamle Warner kan vinna hur många matcher de vill under säsongen och stacka upp hur mycket fina stats de vill men tills de vinner Super Bowl är det Brady som regerar.
Peace
|
|
|
Post by hmm on Nov 25, 2005 11:49:03 GMT 1
grymt kul med en så positv artikel om am fotboll. som sagts tidigare skicka ett mail o tacka o säg att vi gärna läser flera artiklar som han nu lovat
|
|
|
Post by Wisserbesser on Nov 25, 2005 13:45:43 GMT 1
rr, tänk lite innan du skriver...
Det jag svarade på var ditt inlägg där du skrev: "Peyton har fortfarande inte vunnit någonting.... Brady har tre ringar. Där har du svaret på vem som är bäst."
Det är alltså rätt tydligt att du tycker att vem som är bäst avgörs av vilket lag man spelar i, eller påstår du att Brady ensam legat bakom Patriots segrar, att de alltså hade vunnit oavsett hur bra deras defense spelat? Det är ungefär som att påstå att alla spelarna i Grekiska landslaget i rundboll är de bästa spelarna i Europa eftersom de vann EM.
Försök att förstå att när ett lag vinner, särskilt i NFL, beror det aldrig på enbart en spelare.
|
|
|
Post by rr on Nov 25, 2005 16:03:10 GMT 1
....och efter lite eftertanke.... så tycker jag fortfarande att Brady är bäst. Brady "spelar" inte bara i Patriots och han är inte högerback i Grekiska rundbollslaget han är QB!!! Det är han som leder laget till vinst eller förlust. Vad är viktigast för en QB? passyards? tds? eller är det att vinna?
Finns ingen coach i hela NFL som skulle välja bort en QB som får sitt lag till vinst skit samma vilka stats QBn har.
Peyton har fortfarande inte visat någon vinnarskalle när det gäller, varken i College eller i NFL.
Försök förstå att när ett lag vinner i amerikansk fotboll, särskilt i NFL , så beror det nästan alltid på QBn.....
|
|
|
Post by bryan cox on Nov 25, 2005 17:23:49 GMT 1
"gäller" det inte varje match i nfl? varje match kan ju avgöra slutspel eller ej, jag tycker då peyton skött sig ganska bra
|
|
|
Post by hostetler v marino on Nov 25, 2005 17:50:43 GMT 1
rr, enligt ditt sätt att tänka så är jeff hostetler och trent dilfer och brad johnson och doug williams alla bättre qb's än dan marino. tycker du verkligen det?
sen tänker jag också på jim kelly. om norwood hade satt sparken i buffalo's första SB, skulle det betyda att jim kelly är en bättre qb? han hade ju absolut inget med sparken att göra, men flyger bollen bara en meter mer till vänster och så är plöstligt jim kelly en SB vinnande qb. det är så klart det kan nånsin vara att en qb inte kan vinna en match själv, än mindre en SB. är det inte intressant att elway vann sina två SB:s först när de fick terrell davis?
jag tycker att qb är den absolut viktigaste positionen, det är det inget snack om, det är inte ens nära till den näst viktigaste positionen, MEN... det är fortfarande bara EN position i ett lag som består av 22 startande positioner (och 45 ombytta)
|
|