|
Post by none on Nov 25, 2005 22:23:47 GMT 1
Troy Aikman är den bästa qb:n i historien, därmed basta.
|
|
|
Post by Janne on Nov 26, 2005 8:05:53 GMT 1
Troy Aikman Vem är troy Aikman.... Var det han som gav bollen till... vad var det han hette igen... ni vet han som tillsamans med den där dåliga O-line som Dallas hade, brukade få springa orörd en si så där 5 yards per cary
|
|
|
Post by rr on Nov 26, 2005 13:28:14 GMT 1
hostetler v marino....
Låt mig ställa en motfråga, tror du att Marino hellre hade haft en ring än sina 87000 passingyards? Tror du att Miamis fans hellre hade åkt till super bowl i januiari istället för att sitta hemma i tv-soffan och käka peanuts? du väljer passingyards, jag väljer ringar efter det är det som allt går ut på. " Winning isnt the only thing, its everything...."
Och, frågan var vem som var bäst nu, Brady eller Peyton. Och ja, du kan ta fram alla gamla exempel och jag kommer varje gång att hävda att den som vann super bowl är bättre än alla andra som inte vann det året. Om du som QB är nöjd med att du fått MVP priser, satt nya pass rekord fastän du inte vunnit Super Bowl så är ditt mellannamm Terrell looser Owens.
Att vara bäst är att vinna när det gäller. Du kan vara bäst på att skicka iväg stenhårda spiraler 75 yards och du kan vara bäst på att pricka en femöring med med precisionspassningar och du kan vara bäst genom hela grundserien MEN vinner du inte när det gäller så räknas ingenting av det.
När/om Peyton vinner Super Bowl är han bäst för då har han fört sitt lag till vinst. Tills dess regerar Brady eller den QB som sitter och fingrar på sin nya ring i mars-april.....
ps för att röra upp känslorna ännu mer...... Håkan Eriksson är den bästa QB som spelat i svenska landslaget.
|
|
lag vinner SB inte spelare
Guest
|
Post by lag vinner SB inte spelare on Nov 26, 2005 15:43:23 GMT 1
peyton manning kommer aldrig å vinna sb. däremot gör säkert indianapolis colts med manning som qb. spelare vinner aldrig mästerskap i nåt lagsport, det gör laget där spelaren är då en del av laget.
p.s. det är jag som var hostetler v. marino
|
|
|
Post by Larry Czonka on Nov 26, 2005 17:22:09 GMT 1
bäst genom tiderna måste väl otto graham vara?han tog cleveland till antingen division seger eller mästerskapet under alla sina 10 år i ligan, där ligger brady i lä och skall vi gå efter rr´s logik så är Martin Hejdesten bäst, hann vann ett vm brons med sverige vilket måste rankas som högre än em guld...
|
|
|
Post by Wisserbesser on Nov 26, 2005 18:03:09 GMT 1
En fråga rr:
Om ett lag vinner Superbowl med 7-0 efter att lagets defense gjort TD och QB:n inte fått en enda completion på hela matchen, är det fortfarande QB:ns förtjänst att de vunnit?
|
|
|
Post by Trga fjun on Nov 26, 2005 18:30:39 GMT 1
måste nog hjälpa till rr... Jag håller inte med exakt allt han säger om att en qb är BÄST bara för att han vinner en SB. Det är ju fånigt att jämföra Dan Marino, med en rutten QB som haft ett bra lag runt sig. Det finns faktiskt exempel med QB som ha en tur säsong och vinna SB, men de suger resten av karriären.
Men tänk på att Tom Brady och New England har vunnit tre (!) SB än så länge. (OCh det kommer fler kan jag säga).
|
|
|
Post by Hhhhhm on Nov 26, 2005 21:21:12 GMT 1
Forstar dina argument om att Brady ar battre, en marino och peyton... Visst han har ringar att bevisa det... Brady gor sallan misstag vilket gor han till en bra qb.. nog om det..
En fraga hade du tatt Dan Marino eller Peyton manning att bygga en franshice runt, eller kanske Trent Dilfer som trots allt vann en SB med ravens nar deras lag i snitt slappte in 10 poangvlket ar ett rekord... Deras offence gjorde inget det aret... Jag hade iaf tatt bade Marino och Manning framfor dom.. en annan sak att betanka ar att Manning till motsats va du sa, har vunnit i college, National championship tror jag bestammt, ar ocksa saker pa att han ar den enda i NCAA historien som har vunnit mot Georgia,Florida,Auburn,LSU under en och samma sasong, vilket ar en stor bedrift eftersom dom spelar i samma konference, och ingen annan har klarat det, sager lit om hur bra SEC ar och att Manning kan vinna..
|
|
|
Post by rr on Nov 26, 2005 22:06:23 GMT 1
Nej min vän, Peyton har inte vunnit National Championships... det var året efter att han slutat som Tennessee vann....... surfa runt lite så kommer du att se att jag har rätt;-) (jag skall inte ta tillfället i akt att prata om brist på vinnarskalle och vad som hände när Peyton lämnat....) ...men Peyton har en massa rekord som inte betyder något eftersom han inte vann något.... Och, att vinna över Georgia, Florida, Auburn och LSU under en säsong betyder i ärlighetens namn NADA. Du spelar för att vinna National champions, inte slå Vanderbilt i Red Neck bowl....
Och frågan var återigen inte vem du skulle bygga ett franshice runt, frågan vem som var bäst nu... Men om du omformulerar frågan, skulle jag välja Dilfer med en ring eller en Marino utan ring?? tja, du vet nog svaret på den frågan....
Czonka, om vi ska diskutera vem som är bäst QB genom alla tider så måste jag erkänna att mina kunskaper pre Superbowl är lite dåliga men om Graham har fler national championships än Aikman, Montana eller Bradshaw så visst. Helt klart är att Marino är det inte....
Nä, enligt min logik så är inte Hejdesten den bästa QB i landslaget, jag tyckte jag skrev att det var Håkan Eriksson. Guld slår alltid Brons.
ps Det roligaste av allt är att jag inte ens håller på Patriots..
|
|
|
Post by Larry czonka on Nov 26, 2005 22:20:54 GMT 1
så guld i em slår brons i vm, där betydligt fler lag deltar, så guld i sm slår silver i eurobowl?
det var Tee Martin som tog Volunteers till nat champ, han spelar nu i CFL och är jätteframgångsrik...
|
|
Leo Billgren ej inloggad
Guest
|
Post by Leo Billgren ej inloggad on Nov 26, 2005 23:26:27 GMT 1
>Och, att vinna över Georgia, Florida, Auburn och LSU under en säsong betyder i ärlighetens namn NADA.> Noteras bör: Peyton var 0-4 mot Florida. Det hade knappast betytt NADA att vinna mot Gators, då hade ju Peytons Vols fått spela SEC Championship game...
OT: Det känns fel att utse bästa spelare efter lagets prestation. Självklart har en QB som främsta uppgift att få sitt lag att vinna. Men bäst och effektivast är inte samma sak...
|
|
|
Post by rr on Nov 26, 2005 23:52:19 GMT 1
Czonka.... VM-99 Japan, Mexiko, Italien, Sverige, Australien samt ett Porvo Butchers förklätt till Finland, brons...... eller EM 2003-2005 Hollan, Danmark, Tjeckien, Italien, Ryssland, Spanien, Frankrike, England, Finland (riktiga), Tyskland samt Sverige, guld... you do the math...
Vad Tee Martin gör nu var väl inte frågan?? men han lyckades ordna ett national championships till Vols vilket Peyton aldrig fixade.
Får väl skriva det tydligt, Jag har aldrig sagt att Peyton är dålig, bara att Brady är bättre eftersom Brady vinner när det gäller vilket Peyton hittills aldrig gjort.
Gators.....jag känner till din obsession för plånbokslaget men men men men men det är fortfarande bara championships som räknas....och alla matcher mot Gators gäller faktiskt inte championships även om du helst skulle vilja att det var så:-)
Nu tänker jag sätta punkt för denna diskussion, eller i varje fall för min medverkan.
|
|
Leo Billgren ej inloggad
Guest
|
Post by Leo Billgren ej inloggad on Nov 27, 2005 0:43:47 GMT 1
Plånbokslaget! Lite kul faktiskt...
Angående Tennessee: Om Peyton vunnit mot Florida hade dom fått spela i SEC Championship 3 av 4 år (om jag minns rätt) Peyton var i Vols. Dom hade typ 8 förluster mellan -94 och -98, hälften mot Gators...
Och nej, jag vill inte att alla matcher mot Florida ska vara finaler. Jag är allderles för dålig förlorare för det! Jag är sjuk nog att föredra att se Florida - Arkansas 45-3 före Florida - Georgia 21-20. Och jag tittar aldrig på en Pontelmatch som mitt lag förlorar, Gators och Red Raiders-matcher som är förluster åker osedda in i bokhyllan. Kapitalförstöring...
|
|
|
Post by Kingen on Nov 27, 2005 23:55:48 GMT 1
rr, såg precis matchen mellan Patriots och Chiefs. Måste säga att Brady imponerade stort med sina precisa passningar ;D
Nej Manning rules..... bäst för tillfället. Brady var bäst förra året.......
|
|
|
Post by NA on Nov 28, 2005 9:26:20 GMT 1
spelar ingen roll vad det står i artikeln.. även om Colts går obesegrade genom grundserien så torskar de ändå mot Denver i conference championship rundan, å sen vinner Denver superbowl
|
|