|
Post by Lobbyist on Feb 7, 2007 0:53:31 GMT 1
Har hört ett rykte om att det fylls på med folk i nkpg, det sades ngt om italienare, massa finnar, och en massa inhemska spelare. och att det verkade som att det ska spelas som panthers gjorde förr i tiden, smashmouth football. för det skulle tydligen vara storlek och styrka på grabbarna som fyllt på.
coachingsstaben skulle osso fyllas på med flera gamla landslagspelare och fotbollskunningt folk.
undrar hur tex nyförvärv som hyllén, Houssein och paunanen kommer tycka om det, de är väl inga direkta smashmout spelare vad jag har sett? Kan det vara så att panthers tar sig vatten över huvet med så mkt nytt folk?
Någon som vet mer om nått av det här?
|
|
|
Post by Hrru on Feb 7, 2007 6:23:59 GMT 1
Ok , norrköpings trupp fylls på.. - vad är det för spelare? pratar vi klass spelare menar jag ( såg inga namn ) , eller är det bara ett gäng pumpade illegala invandrare. - Jag förstar inte riktigt vad som ar dåligt med att skaffa "icke smashmouth" spelare till ett sk.smashmouth lag? tror inte jag nånsin sett natt lag som består "endast" av ett gäng grötbjörnar. - Sen om du kollar på nyrekryteringarna... Den enda nämnvärda där är "Hyllen", Liten.. Ja men han tillhor oxå sveriges elit klass spelare! speciellt i divition 1. Han kommer göra mycket för laget. Div1. MVP kaliber... Jag har ingen aning om vad dom kommer tycka om situationen , men det är väll som för alla andra spelare andra lag... inga ursäkter , klaga ej , spela bra på "Gameday" så vår vilda publik blir nöjda!! ;D
|
|
|
Post by div1 on Feb 7, 2007 16:43:08 GMT 1
Tippar lite:
1.Göteborg Marvels Riktiga klassnyförvärv förstärker en redan bra trupp, kan tappa några platser om fel QB spelar
2.DIF Lyckas alltid trots snålt med talang, är välcoachade
3.Uppsala Laget som alltid börjar bra men som faller på slutet, samma i år
4.STU Tappar lite spelare, dåliga på defense
5.Norrköping Har förstärkt, spelat i dåligt tempo dock och har en riktigt slö OL
6.Örebro Vinner kanske mot Gefle
7.Gefle Vinner ingen match
|
|
|
Post by Na on Feb 8, 2007 13:09:23 GMT 1
varför skulle norrköping ha en slö OL? med Ted som OL coach misstänker jag att det kommer bli ganska mycket teknik ochäven en hel del footdrills på träningarna...
|
|
|
Post by OL on Feb 9, 2007 11:41:19 GMT 1
Med slö menar jag ångsam , sen att de är stora och starka är en helt annan sak, men jag tror dessa linemen kommer ha svårt att justera ( iaf i början) till tempot i div1
|
|
|
Post by Mangnus on Feb 9, 2007 22:14:46 GMT 1
;D Tror gävle kommer chocka MÅNGA FETA wanna bees i fotbolls sverige.. hört att gävle har något bra på g efter en misslyckad säsong med maximal otur med sin import......
|
|
|
Post by No way on Feb 17, 2007 17:05:09 GMT 1
Tror inte att GRD kommer att chocka så många, men räkna inte bort dem helt. Har hört att de kommer att spela ett spännande offence och ett defence som Sean har inplementerat. En del spelare faller ifrån, en del kommer tillbaka, bla. Adde Tornadsson (en DB som satte skräck hos många WR´s i ettan för två år sedan)
|
|
|
Post by 12 on Feb 17, 2007 17:27:16 GMT 1
Adde lirade i fjol...
|
|
|
Post by calle on Feb 17, 2007 18:26:19 GMT 1
Adde lirade bara en match förra året och det var mot just er uffe (så ditt inlägg var inte helt fel) Syns i sommar och vi gefle har inte en chans
|
|
|
Post by Vem d on Feb 18, 2007 13:09:02 GMT 1
Skall inte Kim Blidkvist spela?... Vem är fel QB då? Någon som man känner till kanske?
|
|
|
Post by 12 on Feb 18, 2007 14:19:17 GMT 1
Adde lirade bara en match förra året och det var mot just er uffe (så ditt inlägg var inte helt fel) Syns i sommar och vi gefle har inte en chans Vad speciell jag känner mig... men lägg ner självmobbningen calle, Gefle spelar alltid tufft och det blir verkligen ingen walk in the park. Syns på studan den 12:e!
|
|
|
Post by hyllen on Feb 19, 2007 11:38:51 GMT 1
Mitt tips: 1.Göteborg Marvels Om det kommer tillbaks spelare som lämnade inför 2006, vilket det ryktas om, så kommer GBG bli bra. Det finns underlag för ett vasst lag om allt faller på plats. Samtidigt bäst att säga att Göteborg har ett struligt förflutet och kan lika gärna bli ett mittenlag om inte en strukturerad coach och tunga återvändare finns på plats i maj. 2. STU Tror inte på snacket att de tappar så mycket slagstyrka. Tror de blir bättre med de som kommer hem från USA och de som ryktas vara på ingång till truppen. Ett par amerikanska coacher och en 1-A OL ser bra ut. Och sannolikt mer samspelta nu. 3.Uppsala Var lite upp och ner 2006 och levde på att de spelade i sunkiga norra delen av serien. Utan 4 gratisvinster tror jag de kommer få tufft. Uselt defense förra året, trots seriens kanske bästa försvarare Jakob Söderström. 4. Örebro Stabilt gäng som jobbar sig mot toppen så sakterliga. Lär tappa några bra till Carlstad men har en bra grund att stå på. Några fler med spetskompetens i truppen och Örebro kan sikta uppåt. 5. DIF Tror det blir svårt för DIF att ta sig högre i tabellen. De såg trötta och sargade ut i slutet av 2006, undantaget en uppryckning i finalen. Ryktesvis försvinner deras enda två som skapar stora spel, Hansén och Gustavsson och då blir det inte mycket till offense eller returer. Många andra är också åldersstigna och harsin bästa fotboll i backspegeln. 6.Gefle Tungt 2006 som skulle bli en succé, troligen mer rimliga mål 2007. Får troligen kämpa för att undvika sistaplatsen och jag tror rutinen gör att de klarar det. 7.Norrköping Mycket kommer kretsa kring Hyllén i NKP. Han är en stjärna med en bra omgivning, frågan är om det kommer finnas playmakers att avlasta? Om inte tror jag på en del frustration och turnovers. Truppen ser tunn och lite gammal ut. Måste bara fråga, var har du fått infon om vår trupp??? Gammal? du har då inte sett vår roster, tror vår snitt ålder är runt 23-25 nånting där. hehehe..... Ska jag tolka det som att jag har dåligt temprament??? jag??? det va det dummaste jag sett.... *hihi* jag är ju hur lugn som helst. frustration *bahh* btw, jag har många playmakers runt mej, vänta bara eller läs min egen story om s1 lagen... Peace out Hyllén
|
|
|
Post by Dan Marino on Feb 19, 2007 20:17:26 GMT 1
Räkna inte bort STU's defense i år... inside information säger att det har tillkommit en rookie-corner, så passa er!
|
|
|
Post by Djurgrn on Feb 23, 2007 19:21:30 GMT 1
|
|
|
Post by L Dirbersky on Feb 23, 2007 22:14:38 GMT 1
Om vi vill läsa om spelare i kth så går vi in på deras hemsida.... För vad var det som var så coolt med denna artikel???
|
|