|
Post by DIF on Feb 27, 2007 15:19:57 GMT 1
hur lång tid tog det för meanmachines att få bort danderyd och bli stockholm i allas munnar?? Antagligen så länge att de inte heller brydde sig?
|
|
|
Post by Rosters on Feb 27, 2007 15:32:03 GMT 1
Har nått lag uppdaterat sin roster än? Ska bli spännande att se vart alla spelare hamnar
|
|
|
Post by Na on Mar 7, 2007 9:58:43 GMT 1
hur lång tid tog det för meanmachines att få bort danderyd och bli stockholm i allas munnar?? Antagligen så länge att de inte heller brydde sig? instämmer, alltså är DIF fortfarande KTH på samma sätt som att ingen har koll på vilka GBG mustangs var, innan man säger majorna
|
|
|
Post by DIFare2 on Mar 7, 2007 13:34:02 GMT 1
Antagligen så länge att de inte heller brydde sig? instämmer, alltså är DIF fortfarande KTH på samma sätt som att ingen har koll på vilka GBG mustangs var, innan man säger majorna Majorna KTH? What ever floats your boat... ;D
|
|
|
Post by Slobbo on Mar 7, 2007 14:17:47 GMT 1
Åter till ämnet:
Hur ser det ut i de olika lagen? Blir DIF av med sina två bästa receivers?
Vilka skall man hålla ögonen på i STU i år? Lyckas de värva från konkurrenterna i Stockholm?
Kommer Gävle bjuda upp till dans?
Hur ser det ut med träningsläger? Var, när, hur? Träningmatcher?
Även om allt inte är spikat till 100 % måste det ju finnas någon info man kan gå ut med?
|
|
|
Post by allsmaktig on Mar 7, 2007 22:13:18 GMT 1
DIF (eller KTH som vissa föredrar) kör träningsläger med Arlanda i Skövde under påsken
|
|
|
Post by Rhinos on Mar 7, 2007 22:35:18 GMT 1
Fattar inte den här grejen med KTH Visst hette dom så innan men det känns ju lite dagis att köra med det när namnbytet är gjort eller?
|
|
|
Post by Guran on Mar 8, 2007 14:12:09 GMT 1
Spelade inte DIF scrimmage mot Arlanda inför förra säsongen??? Hur gick den egentligen???
|
|
|
Post by scrimm on Mar 8, 2007 14:18:19 GMT 1
AJ pulverisade KTH och spelade reserver ganska tidigt, KTH hade även läger med CC där de i princip gav upp
|
|
|
Post by M Hammargard on Mar 8, 2007 14:23:47 GMT 1
Fattar inte den här grejen med KTH Visst hette dom så innan men det känns ju lite dagis att köra med det när namnbytet är gjort eller?
|
|
|
Post by analYs on Mar 9, 2007 2:08:54 GMT 1
Enligt Cisneros har Djurgården fem-sex spelare som är i klass med de bästa spelarna i Sverige, även om det är praktiskt taget omöjligt att jämföra olika positioner med varandra. De namn som dyker upp är exempelvis Erik Gustafsson, Daniel Wall och Ken Kacal, som alla är erfarna och mogna spelare, och som bidrar oerhört mycket till lagets framgångar.
Citat från DIF:s hemsida. Tror det blir att vänta en del med superserien för dem. Om vi är snälla och säger att det finns 5-6 spelare som håller toppklass, dvs landslagsklass, i laget så är det ändå inte många att bygga på till 2008. Ken i klar nerförsbacke i sin karriär typ 32-33 år gammal, Alberto själv 31, Wall 31-32, Chöler nästan 40 väl? De två yngsta som håller klassen är Hansén som spelar i SMM och Gustavsson i STU.
Jag tippar SE lite annorlunda än ånga faktiskt.
1: Göteborg Många bra från SS, Jansson, Nilsson, Hodossy, Dalerstedt. 2: Örebro På gång tror jag. 3: STU Ett år kvar innan dom är klara att gå upp. 4: Norrköping Bra topp, dålig bredd. 5: DIF Rivierans guldgossar eller grumpy old men? 6: Uppsala Östlund, njaaaaaaaaaaaa! 7: Gävle Minst kvalitet och smalast trupp.
|
|
|
Post by UP on Mar 9, 2007 10:47:15 GMT 1
|
|
|
Post by re on Mar 9, 2007 14:27:33 GMT 1
eller coacha??
|
|
|
Post by citysuns on Mar 9, 2007 15:58:04 GMT 1
Jo, en comeback skulle sitta skönt. Sista säsongen var ju 1997 med City Suns så det blir 10 års jubileum!!! Skulle vara för att komma i form till EM i flagg, som spelas i Italien i september. Men oddsen är dock försvinnande små, men att jag coachar 86ers är faktiskt sant. Mycket kul att vara tillbaka efter ett välbehövligt uppehåll. Jag får chansen att coacha med ett gäng coacher som är otroligt duktiga och spelare som är intresserade av att lära sig och vill utvecklas.
Jag har väl släpat med mig en och annan gammal vapendragare (även ett par yngre) till 86ers och tillsammans med den redan lovande trupp som fanns så ska det bli intressant att se hur långt det räcker. En helt ny playbook har man fått i handen, så det är bara till att plugga och hoppas på det bästa. Lovar inte så mycket men några ordentliga previews ska man väl kunna bjuda på, om man får för head coachen. Det blir väl jag och min gamla kollega Leo som skriver eller finns det fler?
Andreas Östlund Uppsala 86ers
|
|
|
Post by KO on Mar 10, 2007 13:03:35 GMT 1
Vilka då ??
|
|