|
Post by ngot on Jan 6, 2007 14:19:09 GMT 1
björn och christofer dra inte dit förens i sommar.
|
|
|
Post by guest on Jan 6, 2007 16:27:22 GMT 1
Varför skulle inte Stu tillhöra toppen i år för? Dom tappar lite folk, men de kommer dessutom hem folk från Usa!
Det där var nog inte direkt några stjärnspelare direkt, det finns ännu bättre spelare som är kvar i STU!
Tror på STU detta år.
GO BULLS!!
|
|
|
Post by tippar on Jan 6, 2007 21:46:00 GMT 1
1.Göteborg Marvels 2.DIF 3.Uppsala 4.STU 5.Örebro 6.Norrköping 7.Gefle
|
|
|
Post by sermanpa on Jan 6, 2007 23:17:53 GMT 1
Mitt tips:
1.Göteborg Marvels Om det kommer tillbaks spelare som lämnade inför 2006, vilket det ryktas om, så kommer GBG bli bra. Det finns underlag för ett vasst lag om allt faller på plats. Samtidigt bäst att säga att Göteborg har ett struligt förflutet och kan lika gärna bli ett mittenlag om inte en strukturerad coach och tunga återvändare finns på plats i maj.
2. STU Tror inte på snacket att de tappar så mycket slagstyrka. Tror de blir bättre med de som kommer hem från USA och de som ryktas vara på ingång till truppen. Ett par amerikanska coacher och en 1-A OL ser bra ut. Och sannolikt mer samspelta nu.
3.Uppsala Var lite upp och ner 2006 och levde på att de spelade i sunkiga norra delen av serien. Utan 4 gratisvinster tror jag de kommer få tufft. Uselt defense förra året, trots seriens kanske bästa försvarare Jakob Söderström.
4. Örebro Stabilt gäng som jobbar sig mot toppen så sakterliga. Lär tappa några bra till Carlstad men har en bra grund att stå på. Några fler med spetskompetens i truppen och Örebro kan sikta uppåt. 5. DIF Tror det blir svårt för DIF att ta sig högre i tabellen. De såg trötta och sargade ut i slutet av 2006, undantaget en uppryckning i finalen. Ryktesvis försvinner deras enda två som skapar stora spel, Hansén och Gustavsson och då blir det inte mycket till offense eller returer. Många andra är också åldersstigna och harsin bästa fotboll i backspegeln.
6.Gefle Tungt 2006 som skulle bli en succé, troligen mer rimliga mål 2007. Får troligen kämpa för att undvika sistaplatsen och jag tror rutinen gör att de klarar det.
7.Norrköping Mycket kommer kretsa kring Hyllén i NKP. Han är en stjärna med en bra omgivning, frågan är om det kommer finnas playmakers att avlasta? Om inte tror jag på en del frustration och turnovers. Truppen ser tunn och lite gammal ut.
|
|
|
Post by olle on Jan 30, 2007 15:53:51 GMT 1
|
|
|
Post by yes on Jan 30, 2007 17:42:10 GMT 1
|
|
|
Post by Anselmo on Feb 3, 2007 0:06:38 GMT 1
k... serien enligt mej i knepig ordning o korta meningar: Uppsala...Om Scott inte kör o gamla WR-rävar inte kör kan det bli svårt trots bra inside-run Defence. Jyrgården..Gungho-#85 avgör..annars svårt... STU..Bra QB..bra D...trots tacklings-inferno ibland.... GBG..Ni som e från göteborg..--åker alltid hem med sorg.ALLTID!! Nrkpng..bra jämhet..ingen matchavgörande.. Gevle...hoppas hoppas..pojkar tillbaka.. o coach som inte bailar.kan bli bra.. Öbk..Rachid kom o mangla folk...
"let freedom ring with a shotgun blast!!!"
Machine head Burn my eyes
|
|
|
Post by guest on Feb 3, 2007 0:42:15 GMT 1
Roligt inlägg av Anselmo men jag tror lite annorlunda........serien slutar:
Göteborg 7-1 STU 7-2 Örebro 5-3 Dif 5-4 Uppsala 3-6 Norrköping 2-6 Gävle 1-8
Tror på många jämna matcher och kul fotboll. Göteborg vinner serien tack vare många klasspelare med rutin från superserien. STU har bäst djup och bäst offense men kommer slarva bort nån match i onödan. Örebro är på uppgång och vinner ett par jämna matcher som ger en 3:e plats. Dif är svagare än förr med båda #9 och #85 ute ur truppen och gammalt defense. Uppsala är för dåliga på dfense och har dåligt djup. Norrköping kan slå till tidigt när alla är med och har kul, sen blir det mindre inspirerat på bortaplan och liten trupp. Gävle bygger för framtiden men har inte några playmakers som kan vinna jämna matcher åt dom.
GBG - Dif och STU - ÖBK i semifinalerna, GBG - STU i final. GBG vinner.
|
|
|
Post by VVega on Feb 3, 2007 22:08:02 GMT 1
Anselmo--> Jyrgården.....eeehhh? Driver du med mig, med den stavningen eller?
|
|
|
Post by madam inga on Feb 3, 2007 22:55:03 GMT 1
tror... gbg blir vassa md nygamla spelare och sånt
|
|
|
Post by LeoBillgren on Feb 3, 2007 23:08:06 GMT 1
Ang. "Jyrgården"
AjK:are brukar stava DIF på det viset...
|
|
|
Post by Klar sak on Feb 5, 2007 8:09:32 GMT 1
Ang. "Jyrgården" AjK:are brukar stava DIF på det viset... Så var det bevisat att både Ajk:are och Jyrgårdare är outbildade drägg som inte kan stava. En liten brasklapp: Jag ber hemskt mycket om ursäkt om det skulle visa sig att ni är dyslektiker allihop. Serien slutar så här: 1.Göteborg Marvels 2.STU 3.DIF 4. Norrköping 5.Örebro 6.Uppsala 7.Gefle
|
|
|
Post by GDFIJZG on Feb 5, 2007 10:59:12 GMT 1
Så var det bevisat att både Ajk:are och Jyrgårdare är outbildade drägg som inte kan stava. En liten brasklapp: Jag ber hemskt mycket om ursäkt om det skulle visa sig att ni är dyslektiker allihop. Serien slutar så här: 1.Göteborg Marvels 2.STU 3.DIF 4. Norrköping 5.Örebro 6.Uppsala 7.Gefle Du spelar i Marbles, inte sant?
|
|
|
Post by hyllen on Feb 5, 2007 12:02:06 GMT 1
Tja!
Tänker inte sitta här och tippa vem som kommer var, även om jag har mina tankar =) Men kände att jag skulle dela med mej vad jag tror om lagen i superettan iår (utan ngn inbördes ordning):
STU: Mycket kompetent coachingstab, många bra spelare vad jag hört tappar tyvär några till staterna, men får även tillbaka folk som redan vatt där. Tror att om Anders leder sitt offense med samma pondus som förra året kommer STU bli farliga.
Marvels: Massa nya namn, Nilsson, Jansson mm. Ingen tvekan om att det är ett gäng atleter som ansluter till truppen, största frågan i Marvels iår från alla som inte är på deras träningar är väl vem som ska axla Qb rollen, Blidqvist sugen igen??? vilka fler namn finns det?? vem startar som Rb Rönnberg eller Nilsson? Alla vet vi att Marvels har ett kompetent lag, men vem ska steppa upp och vara ledare bland alla dessa rutinerade pojkar? Blir förvånad om inte marvels drar till slutspel iår.
Norrköping: En relativt ung och oprövad trupp, men några nya namn bla. undertecknad, Mohamed Houssin med flera. nu även med vad som nog kan vara en av superettans bättre cochingstaber. Ett offense med många playmakers om man kan få det att klicka, Vänt, Hellman, Markkulla, Paunanen som är wr´s som är hot var dom än på planen är. Wanselow, Källvik och Jussi är alla kompetenta rb´s. Defense kommer att bli intresant att se me "Fulli" på d-line. Bra secondery, och med cochningen av Janzon blir detta ännu vassare. Om allt klickar kommer Panthers att spela slutspel.
Uppsala: Mycket iår i 86:ers kommer väl att handla om Hagvall till Sigvardsson? Har tyvärr inte så stor koll på uppsala som helhet, men vet att dom har ett bra lag, men som jag skrev ovan kommer den duon nog bli matchavgörande iår. Deras defense har alltid spelat hårt och snabbt, men får väl se vem som startar som cb´s, tyvärr nog upsalas svargare punkt. Kan bära till slutspel om den magiska duon hittar varandra.
Dif: Mycket bra lag, 2 år i rad till final, men iår tror jag det brister. tappar Hansén vad jag hört, deras bästa vapen offensivt. Men med deras cochingstab tror jag dom löser det problemet bra. Dif´s defense är stort och hårt i boxen, men kommer du utanför där så är det inte lika bra. Nog därför inte Dif tar sig till slutspel iår.
Gefle: Med nya coacher, nya och gamla spelare i truppen ser det bra ut för gefle, men efter allt tumult tror jag att det kommer att spegla av sej på resultaten, Djurhed är vass var han än spelar, wr eller qb spelar ingen roll. kan man stoppa honom så kan man nog hålla kontroll på deras offense. Nu vet jag inte om lejon är kvar men i så fall hjärtat på deras D. grymt bra spelare. Annars kommer Gefle ha det svårt defensivt iår.
Öbk: Ingen Hegbo, ingen stål, vem kommer att bli nästa stora öbk namn??? jag tror att någon kommer sticka ut hakan och visa var skåpet ska stå, men öbk får det svårt iår.
Detta är va jag tror och har hört om säsongen, kan innehålla vissa fel som jag ej tar ansvar för då jag inte pratat med alla lag utan hört info på annat håll. ngn som tycker att jag har fel, helt ok, berätta gärna varför då =)
Ses på plan i vår!!!
|
|
|
Post by Spurtin on Feb 6, 2007 20:16:00 GMT 1
Dom har ju dig med nu Hyllen, expectactions could not be higher!
|
|