|
Post by fysmannen on Sept 8, 2006 10:43:21 GMT 1
i usa har man 10 på en high school säsong, 10-12 på en collegesäsong, men vi starka vikingar kan säkert spela fler, trots urusel fys
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 8, 2006 11:14:46 GMT 1
Hur klarar dom av abstinnensproblemmen under resten av året? Bara träning? Sovjet-systemet släng er i väggen altså ( okey har ni redan klarat av). Men kanske skulle vi då pröva en liten Svensk syntes på det hela?
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Sept 8, 2006 11:19:49 GMT 1
hur många matcher spelar man inte i rundboll varje år. visst våran sport är mera kontakt i men vi borde kunna få ihop runt 15 matcher i alla fall varje år.
|
|
|
Post by nej on Sept 8, 2006 15:02:33 GMT 1
Nej det behövs inga fler matcher per år. 10-12 matcher per lag och år räcker. Inse fakta: vi kan inte genomföra säsonger som är längre här i Sverige. Lag och spelare kommer att droppa av och det kommer i gengäld att generera ännu färre lag.
Att jämföra med vanlig rundboll är en väldigt dålig jämförelse, det går inte riktigt. Att jämföra dessa två sporter visar bara hur lite man igentligen kan om am. fotboll.
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 8, 2006 16:45:13 GMT 1
Jag kan nästan inget om amerikanskfootball. Gillar bara väldigt mycket dom fantastiska prestationer som uttförs på plan. Jag kan förstå för att kunna uttföra något sådant krävs hyfsat mycket förberedelser av samtliga som håller på med sporten. Men kan utifrån min begränsade åskådarplats vare sig benämnas korpidrott eller proffsliga ( dock inte så långt som vissa tror från det sistnämda). Sammtliga innblandade verkar offra allt för en idrott som dom älskar . Vad jag skulle vilja få se inom snar framtid är att sporten får en ekonomisk situation som något lyfter ätminstone det oket av dom aktivas skuldror. Blod, svett evt tårar för något man älskar är en baggis! Frustrationen att inte få göra det är ohyggligt destruktivt.
|
|
|
Post by Peewee on Sept 12, 2006 7:07:07 GMT 1
Vi i roedeers peewee har spelat mycket, mycket mer än 10-12 matcher ;D , och vi pallar det ju? & kom inte och säg att det är peewee fotboll, för vi tar också i allt vad vi har och spelar. Och det är väl därför vi är sveriges bästa peewee lag och obesegrade 06!
|
|
|
Post by Sm knattar on Sept 12, 2006 10:19:16 GMT 1
mmm...Små knattar är alltid som roligast när de ska verka tuffa. Jag dissar inte pee-wee, tvärtom, det är toppen att det finns. Men det smäller inte som i vuxen fotboll grabben...All heder till dig dock,för nu fick jag ett sådant skrattanfall att resten av dagen kommer gå i glädjens tecken.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Sept 12, 2006 16:08:22 GMT 1
jaja det smäller hårt för peewee i förhållande till deras storlek. men men vi kommer aldrig att få en längre säsong här i sverige så länge som vi har världens onödigaste sommaruppehåll. vi kan börja säsongen tidigare och sluta den senare så att vi kan få en längre säsong men det går inte för vi orkar väl inte helt enkelt.
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 12, 2006 17:36:08 GMT 1
Kolla bakåt i vuxen-football om ni törs. Många klubbar har en rent fantastisk ungdoms- vreksamhet, släpp fram dom till seniorspel när kraftena trytter för di gamle, så löser det sig rent automatiskt med fler matcher. PLus dito neråt i åldrarna där media från, specielt över pöllen Löser det mesta!
|
|
|
Post by lurefiix on Sept 14, 2006 16:19:02 GMT 1
Kan man inte fixa ett störe och mer öppet forum för scrims? Så de lag som vill spela mer och få mer speltid kör scrims. Och de som har spelar brist eller redan nu svårt att få ihop tiden slipper. De kommer kanske drabba dem hårdare senare i sesongen när de inte kommer vara lika ihop spelta som resten av lagen. Men man får medge att de blir en del små skador och sår som behöver en välförkänt vila efter en sesong. Och ang sommar uppehållet: De finns de som faktist har ett liv uttanför fotbollen, tex familje, vänner osv. De vore ju skönt att kunna lägga ner lite tid på dem, ev åka på semster.
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 14, 2006 22:27:50 GMT 1
Bra ide, men kan inte den nämda postseason lösa problemet och att man skulle kunna på dom flesta plattser starta i april behålla sommaruppehållet ( som sagts semmester är ett måste ifall man har exviss barn, familj etz) och köra hösten med slutspel. Natuligtvis kommer detta gynna lag med större trupper men vitsen måste ju vara att mindre -ll- motiveras bli större än tvärtemot. SS-FINALEN måste ha gett blodad tand.
|
|
|
Post by NA on Sept 17, 2006 11:57:38 GMT 1
ang sommar uppehållet: De finns de som faktist har ett liv uttanför fotbollen, tex familje, vänner osv. De vore ju skönt att kunna lägga ner lite tid på dem, ev åka på semster. det är möjligt att det finns de som vill lägga ned tid på familj och sådant, men om man vill elitsatsa inom idrott så gäller det att prestera på topp hela tiden. dessutom finns ju hela 8 månader som man kan t.ex. resa utomlands på. jag tycker att man behöver solresor mer i februari, när det är kallt i sverige än mitt under sommaren, har man barn finns det ju diverse höst, jul och sportlov som man kan åka bort under. jag tycker att sommaruppehållet förstör mer för amerikansk fotboll i sverige(prestationsmässigt sett) än vad det tillför. dessutom vet jag av egen erfarenhet att det är många som har problem att hålla formen på topp efter sommaruppehållet
|
|
|
Post by calle on Sept 17, 2006 12:26:03 GMT 1
De senaste åren så har vi haft en trupp på runt 30 spelare före uppehållet, efter uppehållet så har den siffran halverats att köra vettiga träningar under augusti är omöjligt för att så många är borta på semestrar etc. Skrota uppehållet så kommer vi att få vettigare säsonger. peace
|
|
|
Post by Tjalle on Sept 18, 2006 10:57:20 GMT 1
phu, kunde man ge sig den på. Tycker man sig ha en bra lösning så tvingas man acceptera att andra har det också och mest troligtvis bättre baserat på egna faktika upplevelser av denna underbara sport. Hur få och behålla större trupper? Specielt på orter som ligger utanför stor- stadsområdena, Gör som dom gjort over there. Starta högskolelag, gymnasie och grundskole dito, kopplat till serielaget alt svensk-amerikanskaff på plats plus medialt med klubblokaler , storbilsskärmar där spelare, familjer , supporter och sponnsorer kan träffas. Som motiv kan nämnas nästan alltid det ekonomiska. Relativt sett till övriga sporter, Bättre medialt och moraliskt etiskt representativt. Va ni än gör tappa aldrig det. Föresten medan skrivklådan håller i sig? Finns det supportklubbar i Sverige?
|
|
|
Post by idrott on Sept 20, 2006 20:57:54 GMT 1
hur många matcher spelar man inte i rundboll varje år. visst våran sport är mera kontakt i men vi borde kunna få ihop runt 15 matcher i alla fall varje år. Allsvenskan har 26 Omgångar Superettan har 30 Omgångar Där i kommer landskamper och Cup matcher ishockey kör 55 omgångar som är ju heltidsproffs där jag vet inte vad Allsvenskan kör i Hockey Jag vet att dom allsvenska lagen har 2-3 veckors uppehåll på sommarn förutom när det är VM och EM Sen har dom 1 månad på hösten innan försäsongsträningen börjar. Det som jag ser som ett stort problem är att inte lagen är tillräkligt seriösa. Fysiskt sätt så anser jag att många spelare tror att det är gymet som föder framgång. Skitsnack enligt mig. Jag hoppas att jag inom en snar framtid ser lag som verkligen är sådana som tar en blanding av styrka o kondition. Sen så klagar man på dåliga träningstider. Skogen är alltid öppen. Ut och spring tillsammans. Det finns mycket du kan göra ute i skogen. eller på löparbana eller vad som helst.. Vi måste visa upp att vi är en sport med seriösa människor. Inte en grupp Wannabe människor som tycker det är tufft med fotboll.
|
|