|
Post by Knute Rockne on Jun 4, 2006 18:42:32 GMT 1
I was not there in the game between GRD and TRC. However if it is true what Ary Pappa says then I would like to say what would happen in America. In a case such as this the American Football Union would hold a hearing and the player(s) which commited a act of violence like that would be excluded from football the rest of his life. That is true of almost any level of football here in USA. I live in the US and have watched and played American Football. I have never heard or seen anybody trying to pull a cheap trick as that. However in Sweden there are (were) lots of people who think that is the way the game is played. I was with Swedish American Football in the start so I know what I saw.
|
|
|
Post by Knute Rockne on Jun 4, 2006 18:53:14 GMT 1
PS - I think it would be great if Arg Pappa took a "kurs" with SAFF to be a "domare" and help keep the players in the rules. Fair Play!!!!
|
|
|
Post by Brees on Jun 4, 2006 18:53:45 GMT 1
???Vilka spelare var det som blev utvisade, var det linjemän eller pencilnecks?
|
|
|
Post by guest on Jun 4, 2006 18:53:50 GMT 1
Måste hålla med "arg pappa". Inte var det snyggt det som gävle killarna gjorde. Tycker att 2 utvisningar var i underkant. 23 i GRD borde ha åkt också som han höll på. Men nu var det inte bara GRD som var så. Hörde även väldigt dålig inställning från några TRC spelare. När man leder så stort, beter man sig inte så, kalla motståndaren och dess coacher för "mother f**ker", väldigt osportsligt. Trodde GRD hade lärt sig att "gris spel" inte lönar sig, kanske på planen, men inte om man vill bli omtyckt av sin publik och motståndare. Man kan bli ett bra lag om man uppför sig också. Men verkar som GRD aldrig kommer lära sig PS!! GRD ass.coach blev väl utvisad förra året??? borde blivit det idag också
|
|
|
Post by TRC on Jun 4, 2006 18:57:01 GMT 1
Inte så konstigt att vissa av oss i Tyresö tappade humöret efter ett tag.
Grymt fulspel från Gävle och fruktansvärt konstiga domslut. Speciellt från nummer 23 i GRD.
|
|
|
Post by hahaahah on Jun 4, 2006 19:10:05 GMT 1
Vart en TRC är så blir det samma sak =) Ful spel från TRC alltid. Trc ? Varför blir det så ?
|
|
|
Post by TRC on Jun 4, 2006 19:12:30 GMT 1
Antagligen för att motståndarna blir frustrerade på oss, och tror att dom kan vända matchen och vinna om dom retar upp oss ?
|
|
|
Post by TD on Jun 4, 2006 19:13:15 GMT 1
Sluta snacka skit nu! Tyresö och Gefle blev lika goda kålsupare till slut. Det är inget att snacka om!! Det finns spelare i Tyresö som halva sverige hatar att möta så även i Gefle. Att lasta devils för skitspel för att man fick tre spelare utvisade är helt fel. Man glömmer bort att titta på vad som sker alldeles innan detta tumult bröt ut. Kom nu inte och säg att "Vi i Tyresö spelar alltid schysst!" Det är ren och skär lögn, men idag flippade båda lagen ur. Thats IT!! Och till arg pappa vill jag bara säga, yes, det såg inte snyggt ut, men om du ska skydda dina barn från att se sådana scener så bör du nog bevista schack dm nästa gång. Jag försvarar inte fulspel, men att känslor svallar över ser du både på hockeyplan, fotbolls plan och innebandyplan, så detta är inte typiskt för am.fotboll. Nu lämnar vi detta, och blickar fram mot omg.5!
Tomas D
|
|
|
Post by Jomenvisst on Jun 4, 2006 19:15:33 GMT 1
Jag är itne alls nått Gävle-fan men Tomas har väldigt rätt..
|
|
|
Post by TRC on Jun 4, 2006 19:17:20 GMT 1
Kanske inte så lyckat av dig Tomas att skriva till "Arg pappa" att han borde bevittna schack istället.
Med tanke på vad arrangemanget i Tierp handlade om idag ??
Skulle det inte lockas spelare ?
|
|
|
Post by Hmm on Jun 4, 2006 19:22:07 GMT 1
Nog med snack under TRC flagg.. matchen är över. Fokus på nästa vecka.
|
|
|
Post by TD on Jun 4, 2006 19:27:30 GMT 1
Nja, vad jag menar är att om man är där med sina barn och tror att det inte svallar känslor i am.fotboll så kanske en annan sport vore bättre. Har personligen sett värre saker i både hockey och fotboll (och då både på juniornivå och seniornivå) och detta har renderat matchpenalty. Så jag står för vad jag säger! Detta är MIN åsikt, ingen annans.
Ps. Återigen, jag försvarar inte fulspel, varken från GRD eller något annat lag! Ds.
|
|
|
Post by veteran on Jun 4, 2006 19:59:28 GMT 1
Tyvärr är det en del lag som inte fixar att spela aggressivt och fysiskt utan att bete sig som svin. Tyresö är tyvärr ett av dessa lag som nästan alltid grisar, Gävle är ett annat. Ge lite cred till SMM som är bäst, mest fysiska och ändå beter sig som människor (även om dom inte är några änglar).
Frågan för dagen kvarstår: Vilka blev utvisade? (och vad hade Borg och Strauss gjort för att få dem så arga?)
|
|
|
Post by En som spelade on Jun 4, 2006 20:31:08 GMT 1
En av dom i GRD som blev utvisad var nummer 55. Dom andra kommer jag fan inte ihåg.
Borg spelade inte pga skada. Och vad jag vet så var inte ens Strauss inne på någon av utvisningarna .. möjligtvis den 3:e.
|
|
|
Post by hah on Jun 4, 2006 20:32:16 GMT 1
inte var det borg denna gång och idag var det inte bråk mellan o-line o d-line bara små tjaffs om facemasks och holdings. bråken var bland andra
|
|