|
Post by Drewes on Jun 4, 2006 20:37:56 GMT 1
Jädrar vilken pajkastning. Klart att det brinner till i sådana här matcher, massor står på spel och det är en otroligt uppschåsad match. Inget lag vill ju förlora och då blir många spelare övertända och spelar då över gränsen för vad som är shysst. Trist att det blir så, men det är nog inte så konstigt. Domarna har absolut ingen lätt uppgift och jag tycker trots att det va stundtals mkt fult spel, att domarna gjorde en rätt bra match. Sedan att det klagas gnälls och skriks hör till situationen. Oavsett om det stundtals va onödigt tufft så är saken klar att idag va Tyresö betydligt bättre än oss. Bara att gratulera !!! Frågan är väl bara hur vi ska lyckas undvika att detta upprepas vid nästa tillfälle. Jag personligen har absolut inget emot att det blir en högljud och emotionell tillställning(som dom flesta vet är jag mkt emotionell på och vid sidan av planen), men det är inte kul när det spelas fotboll där det går så långt att spelare riskerar hälsan i närkontakterna, att klippa någon bakifrån kan betyda slutet på en karriär. Fotboll ska va stenhårt , men det får inte bli som i vissa närkamper idag då det finns risk för svåra skador. Nåja nog om detta nu och hoppas vi får en roligare och betydligt renare match nästa gång vi möts, förhoppningsvis redan i år.
|
|
|
Post by Borkum on Jun 5, 2006 0:09:10 GMT 1
vilken mänge bull! Om de som tycker att jag som spelare utför oegentligheter skulle kunna ge sig till känna under match, istället för att ropa på doping kontroll efter en match, så står jag på min position 4 kvartar. Om tyckaren ifråga spelar 1 spel eller 2 och sedan går tillbaks till sitt tonårsrum med en egen liten drömvärld av playahead och diverse fantasier om att vinna superbowl med sitt playstationlag, ge upp. personligen har jag varit en hemglass lirare i år pga småskador, men ge mig en utmaning istället för att spy galla på ett internet fantasi forum. jag är en spelare som likt alla andra spelar en idrott utan pengar. mitt intresse är att ha skoj på plan och vara social nog att diskutera på spelfältet när någon vill kommmunicera med mig. om detta sticker folk i ögonen kommer jag inte be om ursäkt. jag spelar till min förmåga till spelet är över. en diskussion om huruvida jag spelar full fotboll kan vi ha på fotbollsplanen. borg papperstigrar har vi gott om i sverige!!!!
|
|
|
Post by tage on Jun 5, 2006 7:45:38 GMT 1
Va tusan babblar du om ?? är du full när du skriver eller fick du en hjärnskakning av den större kalibern på matchen ?? Eller är det bara brist på svenska kunskaper..
|
|
|
Post by Greger on Jun 5, 2006 8:29:10 GMT 1
Det är inte konstigt att "Borkum" spelar fult. Han är ju så blåst så han inte ens kan stava till ordet. Gamla kåkfarare. Eat me!
|
|
|
Post by Lrjungen on Jun 5, 2006 8:39:31 GMT 1
0 - 60 Tycker att alla andra kommentarer är överflödiga.
|
|
|
Post by Muppet show on Jun 5, 2006 9:10:06 GMT 1
;D Ja att Tyresö va det bättre laget för dagen råder det väl ingen tvivel om va ? Jasså har tyresö en gammal kåkfarare i laget ? kanske inte så konstigt om det blir lite stimmigt på planen då ! Vilka fick gävle utvisade då ? Fick inte TRC någon utvisad ? verkar ju konstigt oftast brukar det ju va 2 st som spelar orent mot varandra eller brann det i skallen bara ?
|
|
|
Post by LOL on Jun 5, 2006 10:21:50 GMT 1
Det brann nog lika mycke som för örebroaren förra helgen eller när det va. Tyresö kan tydligen reta gallfebern på folk och klara sig undan själv! Smart!
|
|
|
Post by Kross on Jun 5, 2006 11:14:49 GMT 1
Kanske inte är så konstigt att Tyresös motståndare blir arga och griniga. Då dom blir krossade i varje match. ;D
|
|
|
Post by 77 on Jun 5, 2006 11:28:18 GMT 1
Ser fram emot alla Clowns fans bortförklaringar nästa år när vi (TRC) får stryk samtliga matcher i SS. Om vi vågar ta steget upp alltså.
;D
|
|
|
Post by TRC on Jun 5, 2006 11:32:12 GMT 1
77 -->>
Återigen har den svenska avundsjukan visat sig.
|
|
|
Post by Rocker on Jun 5, 2006 12:12:23 GMT 1
Nej, Tyresö kommer inte att torska fett i SS, men man kommer att få smaka samma kaka. Och det kan bli en överaskning. Hur man klarar den biffen återstår att se.
|
|
|
Post by TB on Jun 5, 2006 12:44:05 GMT 1
Tyresö är ett bra lag. Överlägset bäst i Ettan (även om jag tycker att vi är bättre...förståss ) Dom har en bra organisation rakt igenom och spelar hård och disiplinerad fotboll. Att dom sen drar på sig för mycket flaggor är något jag hoppas och tror att dom jobbar mot som klubb. Hoppas att dom känner sig redo (skulle inte förstå om de inte gör de) för att ta steget upp i SS nästa år. Roligt om både SS och SE blir jämnare serier.
|
|
|
Post by grejjen on Jun 5, 2006 12:51:13 GMT 1
grejjen med flaggorna i matchen TRC-GRD var bara skit.
jag vet inte vad dommarna gjorde varken mot TRC eller oss..
det var så många konstiga calls matchen igenom, speciellt från hjalmarsson, den där snubben med så fint blonderat hår...............
Om det hade varit en jämnare match så hade mer ilska skådats mot domarna, för det var verkligen dåligt...
nej inte dåligt, katastrofalt..
|
|
|
Post by grejengrejen on Jun 5, 2006 13:57:08 GMT 1
Hoppsan nu avslöjade du dig själv!! I know who you are! Jag tror inte att just du ska klaga på domarna! Easy action!! Och bilen går bra??
|
|
|
Post by Bullnuts on Jun 5, 2006 17:43:07 GMT 1
dommarna?
Vad är det? Kanske "Dom marna" eller "dom Marna" det vill säga ursprunget ur don Mare, som var en gangstermogul under 1930-talets N.Y.
Domarna heter det. Skolan är viktigare en fotbollen killar. Satsa på något där ni kan lyckas och sluta drömma barnsliga drömmar om NFLE.
|
|