|
Post by HEHE on Jun 2, 2006 16:27:35 GMT 1
eftersom gefle typ bara är 20 st så är vell de flesta starters.
|
|
|
Post by Trogen supporter on Jun 2, 2006 21:20:43 GMT 1
;D Gefle har 35 man på rostern...
|
|
|
Post by Hmm on Jun 2, 2006 22:51:23 GMT 1
varför blir Janne nöjd för att det kändes bra för Linus Larsson?
|
|
|
Post by mifffo on Jun 2, 2006 23:00:46 GMT 1
Han är u-19 landslagsman... och en mkt lovande sådan
|
|
|
Post by Hmm on Jun 3, 2006 9:26:17 GMT 1
har aldrig hört talas om honom.
|
|
|
Post by Rock on on Jun 3, 2006 15:09:11 GMT 1
Nej, och jag har aldrig hört talas om dig heller!!
|
|
|
Post by Carlstedt on Jun 4, 2006 15:02:21 GMT 1
GRD - TRC resultat 0-61
|
|
|
Post by qwerty on Jun 4, 2006 15:41:33 GMT 1
Klasskillnad verkar det ju vara enligt siffrorna. Uphypade Gefle verkar ju inte ha haft mycket att sätta imot. Verkar ju vara så att Gefle bara har varit "favortier" för att dem inte har mött något värdigt motstånd än.
|
|
|
Post by Padre on Jun 4, 2006 16:53:56 GMT 1
klassskillnad säger du mitt barn, jag citerar den Heliga Skrift:
"I vrede skall jag straffa dem, och jag skall utkräva en fruktansvärd hämnd. Och när jag låter min hämnd drabba dem, då skall de inse att jag är Herren."
Och till alla er, mina förlorade lamn, som trodde att det skulle bli en jämn serie i år. Till er citerar jag profeten Job:
"Han är alltför grym, ingen törs reta honom. Vem kan hålla stånd inför honom? Vem kan oskadd utmana honom, vem under hela himlen?"
Inget lag kan vinna serien i år. TRC kan bara förlora.
In nomine patris, et fili, et spiritus sancti
Amen
Ps. TC, I'm back Ds.
|
|
|
Post by tssss on Jun 4, 2006 16:56:41 GMT 1
tsss, någon som sett ett par high school-filmer för mycket.. ;D
|
|
|
Post by Greger on Jun 4, 2006 17:09:53 GMT 1
Gävle suger!
|
|
|
Post by Sammanfattning on Jun 4, 2006 17:25:39 GMT 1
* 0 - 60+ poäng vid slutsignal. 0 - 21 i halvtid. * Tyresö hade massor med flaggor mot sig, säkert närmare 200yards i bestraffningar. * Gävle fick 3 spelare utvisade för slagsmål som skedde vid 2 olika tillfällen. * Tyresö hade många stora spel, jag tror de hade runt 5-6 spel som var 50 - 80 yards spel. * Gävle hade 1 complete pass, och sprang 80% av spelen. * Tyresö hade 1st K.O.R TD, 1st Fumble rec. TD. * Gävle var nere på Tyresös 1 yardlinje i slutet på andra Quartern, men stoppades på alla 4 försök.
Det var en liten sammanfattning av vad vi fick se..
|
|
|
Post by TD on Jun 4, 2006 17:33:55 GMT 1
Match rapport! (Som jag såg det) Så var då matchen över! Tyresö var bättre i allt, till och med penalty yards. Gefle hade inget att sätta emot idag och följdaktligen kunde man relativt lätt ta hem segern. Om det inte var för alla penalty´s som Tyresö drog på sig hade inte Gefle tagit så många "first and ten" som man gjorde i den första halvleken. Sju - noll i baken ganska tidigt och uppförsbacken blev bara brantare och brantare. Emin Bunkhart sprang för en hel del yards, men när Tyresö tätar boxen ytterligare var det tvär stopp för Gefles del. Med skador på vissa central spelare så har sedan inte Devils något motvapen och TRC långpassar och låååång returnerar bollar som renderar TD´s. Att sedan flaggorna haglar som spön i backen gör att matchkaraktären blir tråkig och grinig. Inget mer att säga om själva matchen annat en att siffrorna skenade iväg för ett uppgivet Gefle. Mer då att säga om Tyresö anno -06. Ett lag som ser väldigt kompletta ut. Med Perlan tillbaka har man en toppreciver och Terry kan leverera passningar som klär av de flesta defence. Sedan har man en hel kader av unga lovande spelare som kan ta över när di gamle lägger dojorna på hyllan. Okej, Tyresö spelar hela tiden på gränsen till det tillåtna, och stundtals passerar man den gränsen med råge (och det straffar sig) men att hela tiden ha elva spelare inne som älskar att tackla eller blocka måste vara en fröjd för herrar Jenmert/Ehrenreich. Ett klart lag för SS som jag ser det. En bra organisation, en bra ungdomsverksamhet och framför allt ett bra SE lag. Vad Devils anbelangar så kan man spela bättre en vad dagens match visade. Det positiva är att man lyckas förhållande vis hålla en tät box på defence och tvingar Tyresö att passa eller gå runt. Och, ....att man höll huvudet kallt i första halvlek.Men man kan inte dressa 23 man (där flera starters saknades) och försöka mäta sig med TRC denna dag. Men......"anygiven sunday"......kommer den satsning som Devils gör att betala sig, kanske inte i år, men den kommer. Så,......vi lyfter på hatten och gratulerar Tyresö, idag var ni ett par nummer för stora.
Tomas Djurhed, GRD
|
|
|
Post by Arg pappa on Jun 4, 2006 18:04:25 GMT 1
Jobbigt att enbart vinkla det som att det var TRC som spelade fult. Vore det inte för att det hela skedde på en amerikansk fotbollsplan så hade GRDs påhopp på TRC spelaren vid GRDs sidolinje, klassats som grov misshandel. En som slår han i ryggen när han står upp tills han faller, och en som slår han när han ligger ner på marken.
Är man där med sina smågrabbar för att se på amerikansk fotboll, och sedan få se sådana påhopp.. så blir man riktigt arg när man måste förklara för dem att det "inte var meningen" och att det "inte gör ont."
|
|
|
Post by TRC on Jun 4, 2006 18:35:49 GMT 1
Bra analys där Tomas.
Men jag kan fortf inte förstå hur du kan påstå att vi spelar fult ?
Det var ni som fick 3 spelare utvisade ??
|
|