|
Post by Topicskapare on May 30, 2006 12:27:12 GMT 1
Game of the Week! Tänkte att den här match lär vara säsongens match då båda lag har gjort bra ifrån sig, och vi ser troligtvis dessa lag i en Div 1 final i höst. Så jag tänkte att det kanske kan passa med en tråd om matchen där folk får spåna lite om vad de tror, rykten och spelare, spelstilar osv
Ryktet säger att GRDs import QB är skadad och ev. så pass skadad att han kan få problem inför TRC matchen.. och jag tror om så är fallet så kommer GRDs offense få problem. Jag har själv inte sett GRD live iår, men hur sköter sig resten av laget ?
Jag har inte sett en TRC match live heller, men de verkar uppenbarligen göra nånting rätt. Men är det så att TRC är bättre iår än förra året, eller har övriga lag som de mött bara blivit sämre ?
Ryktet säger även att TRC fått hem 3 av sina studenter från staterna. Vilket kan vara väldigt bra för TRC inför den här matchen. Och på vilket jag tänkte basera min gissning av resultatet.
TRC har import QB många återkommande spelare från USA, samt en del nytt folk. GRD har en import QB men har förlorat några duktiga spelare, vet dock inte om de fått in något nytt folk men om man ska väga upp allt som står ovanför och sedan se tillbaka på förra säsongen så ser jag TRC som klara favoriter.. och jag tror på ett resultat någonstans runt 14 - 35 i Tyresös favör.
|
|
|
Post by Bistro on May 30, 2006 13:32:30 GMT 1
;D Tror Tyresö tar det hela med lätthet... gissar på 6- 40
|
|
|
Post by SS on May 30, 2006 15:08:54 GMT 1
Kommer Tyresö att kliva upp igen om de vinner?
|
|
|
Post by Stoffen on May 30, 2006 15:13:13 GMT 1
Tror nog att TRC kommer vinna ganska lätt mot Gävle. Speciellet om Gävles import qb är skadad. Tyvärr.
|
|
|
Post by Gvle tyckare on May 30, 2006 15:51:05 GMT 1
Min teori är denna: Om GRD´s försvar höjer sig från Uppsala matchen så tror jag det går vägen för dem. Per är en bra Qb om nu Sean inte spelar.
Men vem vet, och det är just det som gör denna match spännande...
|
|
|
Post by The Midget on May 30, 2006 22:31:02 GMT 1
Gävle just came off of a tight win against what seems to be a good team...they will be coming with a lot of energy and confidence...You never know what can happen on "any given sunday"!!!! But I will have to go with Tyresö!!! Final score 0 - 1000000000 ?
|
|
|
Post by TRC on May 30, 2006 23:39:03 GMT 1
The midget needs to shut his mouth because he sounds like a moron.
|
|
|
Post by hm on May 31, 2006 0:11:50 GMT 1
Ja.. är det någon som vet ifall TRC lämnar in en ansökan om att kliva upp i SS om de vinner Superettan ?
Sedan så tror jag at Tyresö är det starkare laget och kommer vinna på att man har ett effektivt och aggressivt offense som får hjälp av ett otroligt väldrillat defense.
Jag tror att matchen slutar GRD 13 - 27 TRC
|
|
|
Post by Kloker on May 31, 2006 9:34:42 GMT 1
Vad jag tror. Denna match kommer Tyresö att vinna pga. att man är det bättre laget för dagen, men......Gefle kommer att vinna "sina" matcher och så möts de igen i en seriefinal. Och den matchen kommer förmodligen att bli säsongens mest ovissa!! Sean då troligtvis helt återställd, alla line killarna "back in buisness" och Jocke har trimmat in sina defence killar ytterligare. Det enda som kan hota denna seriefinal är "matchen" den 25/8. Uppsala tar emot GRD på Studenternas i en direkt avgörande match och där pallar man inte för trycket. Flertalet av Gefles spelare har spelat "måste matcher" och har en bättre rutin på det (U-sala har också haft "kniven på strupen matcher", men det är ack för länge sedan ) och det kommer att fälla avgörande. När Sean sätter upp sina fem motagare och verkligen kan utnyttja det övertaget kommer Uppsala att få problem. Så......efter den 25/8 kommer mitt scenario att slå in TRC vs. GRD och där kan vi bara se i stjärnorna om utgången. För TRC´s del är det en måste match om man vill upp i SS, för GRD handlar det bara om prestige. Att vinna SE skulle vara en fjäder i hatten i resan mot SS, men man har inte nått perrongen än, så det är ingen idé att kliva av. Några år till, sedan kanske man är mogen att ta steget upp (för att stanna).
|
|
|
Post by The midget on May 31, 2006 11:57:27 GMT 1
The midget needs to shut his mouth because he sounds like a moron. Lighten up? I am just having a little fun. If you wanna know my real thoughts...we will see after the game sunday who will win. I dont know what the score will be but I am rooting for TRC! Moron is kinda harsh?!
|
|
|
Post by miffo on May 31, 2006 16:43:02 GMT 1
;D Vilken fight det kan bli, men om gävles qb är skadad så blir det nog inte lätt för dom. Jag gissar T-ö vinner andra halvlek rätt stort..då har gävlarna tappat orken, gävles D-line kommer vara slutkörda och dom är inte speciellt bra heller
|
|
|
Post by dubbeltrubbel on May 31, 2006 17:16:37 GMT 1
Är det många som dubblar i de båda lagen ? Tyresö har en ganska bred trupp, hur stor är Gävles ?
|
|
|
Post by miffo 2 on May 31, 2006 21:42:33 GMT 1
Till miffo kan vi säga att till Tyresö matchen mönstrar GRD Christoffer Nilsen HE + Ett stycke Dansk Dynamit, tillsamman 270 kg!! ;D
|
|
|
Post by Big moma on Jun 1, 2006 0:55:32 GMT 1
Stor behöver nödvändigtvis inte betyda bra..
|
|
|
Post by Miffo 2 on Jun 1, 2006 6:33:42 GMT 1
Nej, helt rätt! Om de är bra får vi se på söndag. Detta var mer en passning till miffo som dissade GRD´s D-line. Han har troligtvis mött dem. Nästa gång kan han väl ge sig till känna så man vet vem denne atlet är, skulle vara kul och se honom dänga upp Devils D-line. ;D
|
|