|
Post by Jp Lannefors on Apr 2, 2005 14:19:12 GMT 1
Hehe, jag kan inget annat säga att jag är smickrad över att visa personer tycker jag läser bäst. Men denna "topic" är en "deadend" bara vi ... Man kommer aldrig att veta vem som läser bäst, tacklar bäst, etc... Men att kalla Täby "lodiga" att påpeka våran spelstil som "ful" tycker jag är fegt om man inte kan stå för vem man är... struntar i vad ni tycker om mig men att kritisera andra lag på öppna forum och skriva som anonym för det är rent av fegt... Men men, vad folk gör och så kan man inte svara för själv man kan bara själv vara ett bra exempel. Hoppas annat folk inte tycker att jag är en idiot på planen, men jag brukar alltig säga efter matchen till den personen jag betet mig illa mot " Ta det inte personligt, man blir som en helt annan person med hjälmen på"
|
|
|
Post by newbe on Apr 19, 2005 3:11:44 GMT 1
hmm....
tycker att denna JP verkar vara den mest mogna av dom som skrivit under denna topic!!
SE'YALL on the feld ;D
|
|
|
Post by coolingen on May 14, 2005 1:44:51 GMT 1
jag tycker att alla här ska ta och spana in smm dom har otroliga d-line spelare, grym running back 34, ny tight end 1 (tror jag), en bra qb,en bra o-line och dom har ett grymt defensive backfield t.ex nr.3 lr nr.2 (kommer inte riktigt ihåg va han hade för nummer). jag var själv och såg örebro matchen och ja tror inte att den sistnämde släppte en pass på sin sida.
|
|
|
Post by saimon on May 14, 2005 10:11:40 GMT 1
jag tycker det e jättekul att sitta och läsa i sådana här forum, men det är en sak jag aldrig blir riktigt klok på. ni som utalar er om de besta spelarna, har ni någon gång mött ett lag som inte är från sthlm? Jag är själv coch för ett skånskt lag som brukar göra ganska bra ifrån sig, men jag ser aldrig några av min spelare nämda. om mitt mine inte sviker mig så tror jag att jag inte har läst om några u-16 spelare från södra sedan jag själv va 16, och det va 4 år sedan. om det är någon som har en gissning, varesig den e kvalificerad eller inte så della gärna med er av den// saimon, hc Ystad U-16
|
|
|
Post by Tjoho on May 14, 2005 16:02:07 GMT 1
Inte för att se ner på spelarna i södra, ni är säker riktigt duktiga där. men det är att det snackas mer omv stockholm o mellersta mest pågrund av att fler därifrån skriver/läser i forumet. p.s södra har fått fram riktigt många bra spelare.
|
|
|
Post by vem lser bst d on May 15, 2005 10:44:50 GMT 1
JP läser Absolut inte bäst i u-16! långt ifårn. hård.ja! men ibland är det bättre att vara mindre hård och fler tacklingar!? och C på O och D i täby e väll inget stort ansvar. "ee. Ska vi tricka lite och göra en pass? nä vi gör run i mitten!" asså ja tycker att alla har varsin spelare och sen om dom får bollen tacklar vi dom.ok! tycker vi kallar det man C." täby är lodiga.Tror inte att peterson e så bra. men? vem läser bäst då??själv tycker jag JP.
|
|
|
Post by TFU16 on May 15, 2005 13:44:48 GMT 1
Kaptensrollen i Täby Flyers U16 har ingenting att göra med spel-kallning.
I Täby är det jag som kallar spelen på Offense, på Defense är det vår DC Koffe och hans asst Stefan som kallar spelen. Så vill ni kritisera spelkallningen får ni rikta in er på coacherna, inte spelarna.
Kaptensrollen i TF innebär ett ledaransvar för övriga truppen, att vara en god förebild och att leda genom sitt agerande på plan, både på träning och match.
I Täby har vi fyra kaptener: #23 JP Lannefors, #57 Mathias Franzén, #78 Martin Hammarström och #6 Viktor Bolin. Samtliga fyra har lika stort ansvar i laget.
Jocke Strand HC TF U16
|
|
victor matulessy nr3 smm
Guest
|
Post by victor matulessy nr3 smm on May 15, 2005 19:20:43 GMT 1
hörde den där nr.3 i smm victor matulessy ericsson var kattigaste katten
|
|
|
Post by saimon on May 17, 2005 13:34:12 GMT 1
till tjohoo: jag anser att en av huvud kriteriena som ska uppfyllas för att man ska få plocka ut ett regionalt allstar lag/ bästa spelare är att man vet vad man pratar om. om man nu bara har sett lag/spelare från mellersta och sthlm så vet man ju inte vad man prtar om. men dett är ju bördan man får bära för att man bor i ett sådant avlångt land. jag skulle vilja höra om lite nomineringar till distrikt allstar lag
|
|
|
Post by Christofer on May 18, 2005 10:43:10 GMT 1
saimon alla har vi varit unga de vet lika väl som du att detta inte leder nånstans... kommer du själv inte ihåg vad du sa till mig 2002 på summer campet? Du var stolt över att nån sagt att du sprang som vem var det Amani Toomer eller TO... låt grabbarna snacka skit här så slipper vi höra den på träningarna vilket förhoppningsvis leder till bättre koncentration? /Crazy legs SC
|
|
|
Post by mOsSieFieD on May 18, 2005 21:47:24 GMT 1
Jonny Grandin i ÖBK är het som bara den Bryter tackling på tackling, fångar boll, springer me boll !! han gör allt och han gör de bra!
|
|
|
Post by TFU16ass on May 19, 2005 7:31:58 GMT 1
Några starka kandidater till "bästa" u16 borde vara dom som klarade cutten i Distriktslagen ifrån förra året mellan: staff - mellersta, och fortfarande har u16 åldern inne. (89:or och yngre)
ROSTER STAFF U16
NAMN-KLUBB-FÖDELSEÅR QB Erik Weige, SMM, 88 Andreé Jenmert, TRC, 91 Marlon Ahlm, SC, 88
RB Hampus Hellermark, SC, 90 Alexander Svensson, SMM, 88 Savas Hedin, SMM, 88 Zacharias Häggström, TF, 88 Erik Jacobsson, TF, 88
WR Erik Loman, RB, 88 Claes Lindskog, SMM, 88 Joakim Carlsson, AJ, 88 Axel Jansson, TF, 89 Lukas Skoglund, SC, 88 Anders Hermodsson, SC 89 Mikael Lundholm, SC, 88 Simon Almgren, SC 89
OL Joar Strand, SC, 88 Dennis Larsson, SC, 89 Olle Norberg, SMM, 89 Robert Norberg, SMM, 89 Nils Edström, TF, 88 Mathias Fransén, TF, 89 Christofer Boman, RB, 88 Dennis Bryntesson, TRC, 88
DL Linus Flodin, RB, 88 Markus Berg, RB, 88 Edward Karlsson, TF, 88 Waldemar Britts, TF 90 Filip Åkesson, SC, 89 John Astervall, SC, 88 Martin Hesselgren, AJ, 89 Viktor Tunberg, SMM, 88
LB Axel Hellström, TF, 88 Viktor Jernberg, TF, 88 Emil Magnusson, SC, 88 Mikael Akbari, SC, 88 Johan Olsson, AJ, 88 Andreas Arenander, SMM, 88
DB Viktor Eriksson, TF, 88 JP Lannefors, TF, 89 Victor Persson, TF, 89 Michaela Molander, TF, 88 Gustav Rosberg, SC, 90 Richard Ahlenius, SC, 90 Jim Jacobson, RB, 88
|
|
|
Post by saimon on May 21, 2005 17:08:28 GMT 1
du har förmodligen rätt CC, hoppas koncentrationen är på topp i solna. för jag vill verkligen möta er i en eventuell sm-final. själv jobbarjag och sliter här nere i blåsiga ystad med att bygga ''karaktär''. och om du undra så va det randy moss, men nu är man gammal, sliten och rent för lat. så jag har gjort vad varje förlegad reciver gör. jag har plockat upp en clipboard och hoppas på framgångar genom det. hur går det med din karriär?
|
|
|
Post by craze on May 22, 2005 18:50:05 GMT 1
hehe de går bra ska man väl säga har haft ganska mycket tur senaste veckorna (matcherna div1) annars så coachar ja mina u-16 receivers och låter dom tala för sig själv. och ja de vore kul att möta er. /craze
|
|
|
Post by MSAFF on May 28, 2005 8:39:45 GMT 1
Fan vad alla snackar om Hampus och Simon i SC. Hoppas dom vinner Sthlm serien så kan dom möta oss i mellersta så visar vi dom hur man spelar hård och bra fotboll! Så kommer inte det snacka lika mycket!!!
|
|