|
Post by Gurra 76 on Mar 17, 2005 17:18:47 GMT 1
Tjenare alla glada, Jag undrar vem som e U-16 bästa spelare inom Svensk Junior fotboll? själv så har jag ingen koll över Sthlm's serien och det e väll där dom/den bästa spelar. Så vågar inte säga nåt. Så det e bara att börja att slänga fram namn!
Klass peterson eller vad han heter som spelar i GBG. tycker jag. Men han kanske itne skulle vara lika bra i Sthlm's serien eller kanske nån annan serie?!
|
|
|
Post by Gurra 76 on Mar 17, 2005 17:36:23 GMT 1
aja. Ni får ursäkta min stavning. >D
|
|
|
Post by Best on Mar 17, 2005 17:43:11 GMT 1
Ingen tvekan för mig, Hampus i Solna är den bästa jag sett och han har 2 år kvar!!!
|
|
|
Post by jaha on Mar 17, 2005 17:59:43 GMT 1
Ingen tvekan om att hapus är en väldigt bra spelare, men han är verkligen inte sveriges bästa u-16 spelaren... själv skulle jag påstå att Fued Hanon i Tyresö är bäst..har sett honom både som corner och reciver. Han är otroligt duktig som båda. Han hade till exempel 3 interceptions i sin första match någonsin, vilken var mot just solna!!
|
|
|
Post by grvaren 1 on Mar 17, 2005 18:18:48 GMT 1
Foued Hanon vet ja ej vem det är. Men jag tycker att du e fel att jämföra Hampus med en vanlig svensk. Hampus e för bra för det. Han jämförs bara med duktiga Amerikaner. Sen bortse från Hampus så är nog Simon Almgren eller Eddie som spela för oss täby...
|
|
|
Post by Sture on Mar 18, 2005 0:00:50 GMT 1
Hmmm...ska man inte kunna stava till "spelare" för att få uttala sig?
Hur som haver...Hampus är helt klart från en annan galax än vi andra! Trodde ni han var bra förra året så är det bara att se upp i år, han är mycket starkare och snabbare nu... Simon Almgren är en annan som ni har rätt i att nämna, grym snubbe! Och JP i Täby är också riktigt bra!
|
|
|
Post by Spelare on Mar 18, 2005 1:36:14 GMT 1
Finns en hel del bra spelare i stockholmstrakten. Om man tittar på distriktslaget så tycker jag att man ska ta ut en per position! Big O: RB--- Hampus, det som han gjorde i Västerås borde vara förbjudet, eller clonas. QB--- Svårt, Vi har tre bra som var alla med i Distriktslaget laget. SMM spelade från start, Tyresös jemert är duktig men lite osäker i pocketen. Solnas fick det att fungera fast han tydligen inte varit där och tränat. Tror det blir jämt skägg mellan SMM och Solna Wr--- Hmmm, trodde att qb var svårt!!! Erik från Berga och Simon från Solna tror jag har en chans att bli riktigt bra. Dessa två herrar tar sig nog minst till NFL europe. OL--- Dennis från Tyresö kan bli riktigt bra om han slutar med holding, likaså stora killen från SMM fast där är det mindre holding . Joar från Solna, enda killen jag såg som kunde ta Täbys Eddie någorlunda bra. Big D DL--- Eddie, finns nog ingen som kan ta hans plats men är inte han -88??? LB--- Täbys LB tror han heter zakarias??, Varför var inte Solnas Mike med? Tror att han kunnat göra mycket. DB--- Vet för lite men tyresö spelaren som tog tre av marlon kanske är bra. S --- Jp spelade väl där? eller var det SS, hur som haver tycker han var utmärkt.
|
|
|
Post by Rttning on Mar 18, 2005 3:19:36 GMT 1
När vi nu pratar U16 och distriktslaget tycker jag bara dom som är födda 89 eller yngre ska komma på tal eftersom 88orna blivit för gamla. Men jag slänger in lite kommentarer till "Spelare" också!<br> Offense
RB: Hampus är helt ohotad och har ett år kvar efter i år. Look out!
QB: Inget snack om att Marlon var den som var bäst förra året, men tränade bara 2 gånger så Erik fick starta. Erik är mycket bra, ingen diss av honom. Men båda är för gamla i år! Tror mycket på jätte-QBn som Solna hade i DM, mini-Jenmert är en kandidat.
WR: Claes(Sunshine), Erik och Simon var bäst förra året. Men bara Simon är ung nog i år! Tyresö hade en bra med nr11 förra året, nån som vet nått om honom?
OL: Joar var jättebra och Holding killen från TRC också men båda är för gamla. Tror mycket på Olle från SMM som är 89.
Defense
DL: Edde är bland det bästa jag sett på DL sen Rydstedts dagar... Men han är 88. Tror på Martin H i Arlanda som är 89.
LB: Zacke är för gammal, liksom Mike (som har världens sämsta attityd och träningsnärvaro men som har jättetalang). Vet inte vad som finns nu.
DB: Vem tog 3 INT på Malle? Såg inte honom kasta mer än tre på hela året! Annars tycker jag Solnas FS var duktig.
|
|
|
Post by Spelare on Mar 18, 2005 16:36:57 GMT 1
Ja tror mycket på det du skriver ovan. Fast du saknade spelare på LB. Och där kan du ENKELT sätta in hampus. Han dominerar enort på båda O och D. Och i år kommer han förmodligen krossa som LB men vi får se, eller hur. LL
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Mar 18, 2005 23:33:47 GMT 1
Enkelt att svara pa detta ju: WR - Georgi Kalbin fran Orebro, inge snack om saken Stålis #86
|
|
|
Post by nej on Mar 18, 2005 23:50:46 GMT 1
Vi som såg distriktsmatchen vet att det inte är sant. Han är bra men inte lika bra som Simon och dom... Sen hade han förstås en sämre QB att få bollen av....
|
|
|
Post by Mossy on Mar 19, 2005 10:20:07 GMT 1
haha. Men komiskt jojjo kan inte vara bra. Han diggar moss. så.
|
|
|
Post by Oakie on Mar 19, 2005 10:25:01 GMT 1
Tycker inte man bör jämföra spelare innan man kan säga vad som gör en spelare bra. Här har nybörjare jämförts med rutinerade spelare, samtidigt som spelare för gamla för u-16 nämnts...
Tror nog att vi kan stryka all överåriga spelare som bästa u-16, men då till en mer intressant fråga;
Hur jämför man u-16 spelare?
Ska det va vem som producerar bäst statistik? Spelar det någon roll om denna var uttagen i distrikslaget? Spelar ens lag någon roll? Det är ju lättare att glänsa som reciver med en bra qb, eller som rb med en grym linje...
någon som har någon annan idée?
|
|
|
Post by Nyfiken on Mar 22, 2005 0:30:30 GMT 1
Enligt mina kontakter så väger Jp Lannefors 90+kg och han kommer förmodligen spela QB i Täby Flyers iår (konstigt) han som gjorde ett så bra jobb som FB? ? Jocke S om du har lust att kommerntera gör de , Skulle tro att det kommer stå mellan honom och Hampus i Solna iår. Och enligt mina kontakter dära så har Hampus fått "justeringar" som kommer göra honom ännu VASSARE iår, "lill" Jenmert I tyresÖ är en väldigt lovande talang men saknar rutinen som Jp har, men han har bättre arm. Men jag tror ändå som sagt skulle tro att det blir mellan Hampus och JP det står vem som ska räknas som Sveriges bästa fotbolls ( U-16 ) spelare
|
|
|
Post by Partisk on Mar 22, 2005 12:44:24 GMT 1
JP är jättebra och jag har all respekt för honom, han är en bra kille och sportslig. Men att jämföra honom med Hampus är fel, INGEN är i närheten talangmässigt. Det är bara att tita hur det såg ut förra året och tänk på att Hampus inte ens fyllt 14 under förra årets serie..............
|
|