|
Post by Nisse on Apr 27, 2005 7:39:33 GMT 1
Under IT racet 1998 så kanske det kostade 65.000 att hålla en hemsida uppdaterad. Men idag kan man ordna sånt gratis.
|
|
|
Post by tjatigt on Apr 27, 2005 7:55:44 GMT 1
När det gällde hemsidan sa garry att det inte var han som kostade utan den nya "looken" på sidan, det intressanta är om den kostar lika mycket nästa säsong.
|
|
|
Post by Nisse on Apr 27, 2005 8:28:37 GMT 1
Men helt seriöst, hur kan en ny look på en hemsida kosta 65.000:-
Lägger alla klubbar ute i landet som har bra hemsidor 65.000 på designen???
|
|
|
Post by ok on Apr 27, 2005 8:30:54 GMT 1
"Men idag kan man ordna sånt gratis. " Du menar att vi ska ha idiellt verksamma personer i SAF? De som gör hemsidan ska också ha betalt för jobbet vilket också medför att man har ett ansvar för arbetet. Vi kanske kan fråga Göteborgs webmaster om han kan ta över jobbet isåfall? Däremot låter 65.000 i högsta laget. Webadress 800 SEK hyra på webhotell kanske kostar 2000 SEK år. Om man inkuderar kostnader för reportage, arbetskostnader, bilkostnader, kamera kostnader blir det väl men jag vet inte riktigt............ Hursomhelst vi har verkligen jävligt lite pengar i AM-fotbollen att röra oss med. Blir sporten större så kommer också SAFFs inkomster att växa så blir alla glada
|
|
|
Post by aow on Apr 27, 2005 8:48:36 GMT 1
bahh tänk på att webbnissen ska ha mellan 800-1500 kr timmen för att ens fundera ut hur han vill att sidan ska se ut... men det gäller ju självklart bara de som inte jobbar ideelt... och sen tillkommer ju service och uppdateringar... 65000 låter kanske orimligt men lägg in den lönen i ett företag så är det inte så mycket penagr för killen som gör skiten
|
|
|
Post by Da bus on Apr 27, 2005 9:11:34 GMT 1
65k är alldeles för mycket för en hemsida såvida support och uppdateringar inte ingår i budgeten.
Behåll nuvarande grafik och använd något av de många automatiserade verktygen för hemside konstruktion som existerar.
Mvh
|
|
|
Post by Frgande on Apr 27, 2005 11:34:34 GMT 1
|
|
|
Post by fungus on Apr 27, 2005 11:47:19 GMT 1
verkar konstigt att sidan blivit hackad via forumet som inte ens finns på servern hemsidan ligger på.<br>om dom syftar på att gästboken vart redirectad mot porrsidor är det pga dålig gästbok och en bra sådan kan inte kosta 65000:- men vad vet jag, var inte på mötet så jag ska inte klaga.
|
|
|
Post by Zev Baharav on Apr 27, 2005 16:14:25 GMT 1
Har en del av er LÄGRE(?) krav på SAFF än på oss som presenterar kritik mot SAFF? - Att styrelsen inte avgår alternativt öppet deklarera att mål 2 i verksamhetsplanen för 2005 var ett sjukt skämt. Målet var: "Fler utövare", vilket sex avhoppande lag bör vittna som ett misslyckande. ::Vet inte om en avgång löser några problem, men du kanske själv är intresserad av att sitta i FS. Men glöm inte bort att det är bl.a annat din förening via distriktet som varit med och godkännt verksamhetsplanen. - Att verksamhetsplanen för 2005 överhuvudtaget kan ha godkänts. Saknar konkreta verklighetsförankrade åtgärder för att uppnå målet för fler utövare. :: Detta är knappast FS fel utan distriktens fel. Låt oss ta det andra påståendet; ":: Detta knappast FS fel utan distriktens fel." Det finns ett skämt om det fenomenet, fenomenet att Ledning skyller misslyckandet på dem på "Golvet". * Ledning; "Det var dem nere på golvet som inte följde planen" Från golvet; "Men ni där uppe borde ha tagit hänsyn till det i planen att vi inte skulle klara det" * Om förutsättningarna ställda av SAFF inte ger DISTRIKT, FÖRENING, ELDSJÄL och enskild UTÖVARE incitament att sträva åt rätt håll så är det inte konstigt att distriktet inte lyckas. (samt att pengar går till SAFF från föreningarna, INTE tvärtom) Den första delen ur "Mouth of the South"´s citat; "Men glöm inte bort att det är bl.a annat din förening via distriktet som varit med och godkännt verksamhetsplanen." SAFF kontrollerar finansiella medel som jag nämnde ovan, SAFF kontrollerar förutsättningarna. Annorlunda uttryckt; SAFF ställer KRAV på föreningarna, och TAR BETALT FÖR DET! Och NEJ! Ingen behöver ens förklara för SAFF hur de borde gjort istället. De har ju inte ens lyckats enligt sin EGEN plan. Men istället för att påpeka specifikt vilka fel SAFF gjort så skall jag nu nämna ngt POSITIVT... Låt oss titta på vilka MÅL SAFF har lyckats med. Målsättningar de själva formulerat. SAMT beslutat om för drygt 5 år sedan; *BLANK* *BLANK* *BLANK* *BLANK* *BLANK* *BLANK* På samma möte; "Efter förslag från från Västra distriktet beslutades också, att FS(FörbundStyrelsen) på halvårsbasis skall avge en statusrapport efter vidtagna åtgärder." (av Don Christos a.k.a. Christer Lantz, EP 8-99) De 10 statusrapporterna finns nog på SAFFs hemsida så att alla kan ta en titt på dem... Enligt samma resonemang som du själv säger, Mouth of the South; "...Glöm inte bort..." att det är SAFF själva som beslutat om den planen jag nämner, samt de föreslagna och beslutade halvårsvisa statusrapporterna. På samma basis som du menar att Nils skall respektera senaste godkända årsplanen, så har du och alla utövare rätt att kräva få se de 10 beslutade utvärderingarna. Vi bör ju kunna anta att de är gjorda, bara inte uppe på hemsidan än... Det kan väl inte vara så att distrikten godkänt senaste planen samt gett styrelsen "förnyat förtroende" UTAN tillgång till all info? Nä ni! Ta ni och och AVKRÄV SAFF på den information som de REDAN är skyldiga ER. Detta INNAN ni ställer krav på OSS som framför SAKLIG KRITIK, att framföra ytterligare "bevis" på SAFFs brister. Eller ställer ni LÄGRE krav på SAFF än på oss kritiker? Syna DERAS kort. Zev "If you shoot a mime, should you use a silencer?" (S.W.)
|
|
|
Post by Frvnad on Apr 27, 2005 21:41:01 GMT 1
Zev vilken värld lever du i?
Vilka är kraven som gör det så dyrt!
Så vitt jag vet är Serieavgiften 6000kr för div 1 och 3000kr för div 2.
Föreningsavgiften 2000kr.
Sen måste man betala licensavgift för spelare och domarlicenser.
Juniorlagens avgifter betalas till distriktet.
Har du en medlemsavgift på 2500kr ger det med 30 spelare 75000kr av vilka 26000kr går till SAFF och då är ändock merparten licenser i vilken det ingår en försäkring.
Från mitt perspektiv är de avgifter som min klubb betalar till SAFF ca 5-10% av omsättningen detta inklusive licenser. Att vi sedan måste hyra planer och betala domare, omklädningsrum till motståndare, ha kedjelag och bollkallar vid match kan vi ju anklaga förbundet för, men om vi skall ha ok förhållanden vid match måste väl dessa saker finnas eller skall vare förening efter eget godtycke bestämma vilken nivå de vill ha?
Jag roade mig att dela de ca 1,5 miljoner förbundet får i bidrag med olika antal föreningar.
30st föreningar= 50000kr 40st föreningar= 37500kr 50st föreningar= 30000kr
Vilket är lika mycket som vi betalar i halltider och planhyror på en säsong. Dvs detta är ca 10-15% av omsättningen. Alla övriga kostnader måste ändå betalas med pengar från spelare, jobb eller ev sponsorer.
Men detta skulle också betyda.
Inget landslag. Ingen adm, inget kansli.(men jag förmodar att Zev fixar detta gratis) Inga Ungdomsledarutbildningar.
"Om förutsättningarna ställda av SAFF inte ger DISTRIKT, FÖRENING, ELDSJÄL och enskild UTÖVARE incitament att sträva åt rätt håll så är det inte konstigt att distriktet inte lyckas. (samt att pengar går till SAFF från föreningarna, INTE tvärtom)"
Vad är det för förutsättningar som SAFF ställt upp som inte ger DISTRIKT, FÖRENING, ELDSJÄL och enskild UTÖVARE incitament att sträva åt rätt håll. Tror du att någon skall betala dig för att bedriva Amerikanskfotboll i Sverige ;->.
|
|
|
Post by August Eriksson on Apr 27, 2005 21:43:51 GMT 1
Tråden handlar inte längre om Superettan därför låses den.
|
|