|
Post by LeoBillgren on Apr 11, 2005 0:20:49 GMT 1
Hej,
Hur ser det ut med träningsmatcher/scrimmages i division 1 norra?
Är det några på gång som är officiellt utlysta? Vissa lag försöker ju inte dölja någonting och berättar gärna när, var och mot vilka man spelar. Andra kör 80-tals stil och försöker vara så hemliga som möjligt...
Vi i Chiefs tror inte att det finns så mycket att vinna på att leka hemliga-leken och berättar därför gärna att vi ska scrimma mot Bulldogs på Bergshamra 23/4 klockan 13.00. Alla som vill ta sig dit med videokameran i högsta hugg är välkomna!
Att folk scoutar och bryter ner film gynnar vår sport otroligt mycket mer än de eventuella vinster man kan göra på att hålla allt hemligt till match #1. Men alla har olika filosofi och vem är jag att säga vad som är rätt och fel?
Jag hoppas hur som helst att fler än vi väljer att öppet meddela sina scrimmages i år, varför inte under denna tråd?
MVH// Leo Billgren Solna Chiefs
|
|
|
Post by Hopstadius on Apr 11, 2005 8:30:00 GMT 1
[glow=red,2,300]Att folk scoutar och bryter ner film gynnar vår sport otroligt mycket mer än de eventuella vinster man kan göra på att hålla allt hemligt till match #1. [glow]
Håller med dig, till punkt och pricka, Leo.
Dessutom så hjälper scout till att uteckla/motivera våra tränare, och därmed utvecklas sporten ytterliggare.
Med dagens IT standard så vore det trevligt om det hade funnits ett nationellt arkiv där samtliga matcher lades upp, vilket skulle göra det möjligt att på ett enkelt sätt få tillgång på matrial på motståndare.
|
|
|
Post by bra ide on Apr 11, 2005 10:05:32 GMT 1
Att lägga upp en, av Saff sponsrad, hemsida med alla matcher som spelas för att få någon typ av medialt täckande. I alla fall i SS. Kanske inte behöver vara en produktion a la carlstad men jag tror att det skulle gynna sporten om man kunde se alla matcher via Internet. Biljettintäckterna då... Jag tror att de inte kommer att berövas. Däremot så kan folk se matcher i andra regioner vilket ökar intresset. Alla andra underground aktiviteter använder sig av internet för att öka sin publicitet. (Sporten har inte väckt så mycket intresse bland svensken.) Saff kan även se vilka matcher som är av intresse och kanske öka den mediala fokuseringen på deras matcher.
Kom med synpunkter!
|
|
|
Post by Guest on Apr 11, 2005 10:39:54 GMT 1
Jag vet inte om filmer via fildelning eller "fieldpass" liknande alternativ är bra eller dåligt. Jag satt och försökte skriva ner något smart. Men kom på både för och nackdelar med de två idéerna, så jag ställer mig opartisk och överlåter sådant tänkande till folk med mer åsikter.
Men jag tycker absolut att matchfilmsbyten och scoutandet borde ta ett steg upp i alla lags prioriteringslista. Jag som Quarterback känner så att Jag absolut skulle vilja ha en bättre koll på vilket defense man möter och hur de rör sig, det är något Jag skulle värdera väldigt högt. Och med sådan information så kan jag anpassa mina calls och tänkande osv. "Knowledge is power" som en klok människa sa en gång i tiden.
|
|
|
Post by insatt on Apr 11, 2005 11:17:11 GMT 1
Vi i gefle kommer att spela antingen emot sundsvall eller arlanda. När eller hur vet iallafall inte jag.
|
|
|
Post by Guest on Apr 11, 2005 14:07:22 GMT 1
Västerås Roedeers kommer att spela mot Berga Bulldogs i helgen och sen mot Falun Copperheads veckan efter det.
|
|
|
Post by College baller on Apr 11, 2005 22:06:30 GMT 1
Jag gissar att....
Solna, Västerås och Gävle kommer posta sina scrimms här. Verkar tro på öppenhet.
TRC kommer inte posta här, men på sin egen hemsida.
Täby, Uppsala kommer försöka hålla hemligt i det längsta, 80's style som Billgren skrev.
DIF och ÖBK kanske skriver här men kommer nog inte göra det, men hävda att dom "glömt" och egentligen är öppna av sig.......................
|
|
|
Post by Haller med on Apr 12, 2005 9:51:18 GMT 1
Jag tror på den analysen jag med.
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Apr 12, 2005 10:09:43 GMT 1
Vi vill ha en träningsmatch men vi har ingen motståndare klar ännu. Om och när vi får en träningsmatch klar så informerar vi gärna om tid och plats.
|
|
|
Post by Greg on Apr 12, 2005 11:13:39 GMT 1
jag läste på Jönköpings sida att dom ska spela mot Örebro.. Så där har ni en match till.
|
|
|
Post by Rumble in the hood on Apr 12, 2005 11:59:50 GMT 1
DIF och ÖBK kanske skriver här men kommer nog inte göra det, men hävda att dom "glömt" och egentligen är öppna av sig....................... Men va f-n, coach Holmgren har ju alltid varit öppen i allt han gjort. Vad jag vet så har han alltid spelat "fair". Eller missar jag något nu? Det är bättre att ge cred till dem som förtjänar det och diss till dem som förtjänar det. Att DIF inte fått upp en mer informativ sida kan man ju säga vad man vill om, men laget är nytt och deras tidigare hemsida (alltså KTHs) var ju bra. Kan ha fel men troligen är det Johan "Mainman" Åhman som åter får dra det tunga lasset bland allt annat han bär på sina breda axlar.
|
|
|
Post by LG on Apr 12, 2005 12:19:46 GMT 1
Limhamn ska till Lübeck den 23 april för träningsmatch
|
|
|
Post by Lion on Apr 17, 2005 18:56:02 GMT 1
Lugi Vikings 0-38 C4 Lions
|
|
|
Post by crazy legs on Apr 20, 2005 10:46:17 GMT 1
jag vill osså åka till Lübeck... fubb ;D
|
|
|
Post by Guest on Apr 20, 2005 12:49:28 GMT 1
2005-04-17: Västerås Roedeers träningsmatch mot Roslagen Bulldogs Matchrapport Söndagen den 17/4 kom Roslagen Bulldogs på besök till Västerås för en scrimmage. Man började med att spela 10-spels scrimmage de första 90 minuterna och avslutade med att spela 30 minuter med "down and distance". Västerås Fick RB Patrik Edstam skadad under uppvärmningen och med ytterligare RB:s på sjuklistan så förlitade sig Västerås mycket till passningspelet. Det började illa med 2 interceptions på de första 10 spelen och inte särskilt mycket mark framåt. Västerås Defense lyckades sedan stänga ner Roslagens offense mycket bra. Roslagen provade både i luften och på marken men lyckades inte åstadkomma många yards. Västerås Defense hann med 4 interceptions varav 2 returnerades för TD (Justin Melnyk och Christer Gangstad) innan dagen var över. Offensivt så lyckades Västerås nå endzone 3 gånger. 2 st TD (Burke Vendevoghel & Peter Borell) i luften och 1 längs marken. Offense lyckades också släppa till 6p när även Roslagen lyckades returnera en interception för TD. Sammanfattningsvis en någorlunda lyckad säsongsstart där Västerås luftade allt folk man hade. För att klara den tuffa serie vi har hamnat i så krävs det dock att laget lyfter sig ett par klasser fram till seriepremiären. Citerat från www.roedeers.se
|
|