|
Post by LeoBillgren on Apr 24, 2005 23:19:32 GMT 1
Hej, Jag tycker det känns som många drar lite för stora växlar på "resultatet" i en scrimmage. Utomstående vet oftast ingenting om vad respektive lag har för mål med en scrimmage och hur mycket dom har installerat av sitt system. Vissa lag vill spela igenom sin spelbok för att få köra allt mot "live" defense/offense. Andra vill bara träna på sådant som man haft problem med på försäsongen, för att förbättra det. Coach Andersson (AJ) brukar vad jag förstår försöka träna på det han vet att laget är sämst på i sina scrimmages. Exempelvis blev det snack om att vi "vunnit" med 5 TD´s mot 1 när vi scrimmade mot Arlanda förra våren. Vad forumläsarna/tyckarna inte visste var att Jets passade uppåt 70-80% av sina downs och var i gun hela tiden (knappast deras styrka förra året) medan vi körde i princip fullt ös som om det vore riktig match. När vi möttes i serien vann Arlanda enkelt med 32-7 eller något liknande... Bara en berättelse i all välmening till alla som tror att en scrimmage ger alla svar Ovanstående inte sagt som en reflektion på vår scrimmage igår. Jag tycker vi gjorde en helt OK insats och fick i princip de svar vi behövde få. Berga spelar alltid tuff och rejäl fotboll med mycket hjärta, så även nu. Det kommer säkert räcka långt i tvåan. Jag tycker det var roligt att kunna visa att Solna Chiefs inte är en döende förening, trots rykten och många som bytt lag. Vi dressade 36 man och hade 6 borta pga skada/arbete. Ytterligare 4 man kommer till oss från USA under våren (2 från college, 2 från HS). Det är bra bredd i ett division ett-lag anser jag. Dessutom var det roligt att se alla våra unga spelare kliva fram och spela bra i A-laget, vi har en ljus framtid om dessa killar stannar i sporten och fortsätter utvecklas.
|
|
|
Post by Jrgen T on Apr 25, 2005 6:48:13 GMT 1
Vet inte hur du räknar där, men du var väll för upptagen att försöka skaka av dig nr 21 i Täby, att sedan minst 2 av uppsalas td gjordes efter qb´n var sackad det räknar vi kankse inte in(han var "yellowshirt" idag=Täbys d var där ett antal ggr men la inte ut honom, jo vi vet att scott kan dansa av sig en del spelare, men jag tror att det hade varit svårt att lägga en TD pass under press) ? Hmm..Och det var bara Scott som var det??..Vad jag såg så var eran Qb det också,vilket vi hade kommit överens om,att vi inte fick röra varandras quarterbacks*L*Men,men..nog om skitsnack,lycka till i säsongen,vi möts på "riktigt" sen,så får vi se.. Full fart framåt<br>Jörgen Tegefjord U-86ers
|
|
|
Post by Publik on Apr 25, 2005 9:00:36 GMT 1
Hmm..Och det var bara Scott som var det??..Vad jag såg så var eran Qb det också,vilket vi hade kommit överens om,att vi inte fick röra varandras quarterbacks*L*Men,men..nog om skitsnack,lycka till i säsongen,vi möts på "riktigt" sen,så får vi se.. Full fart framåt<br>Jörgen Tegefjord U-86ers Jo men under den enda TD pass täby gjorde så var Täbys QB ren, det var alltså INGEN där, men som Leo sa så skall man inte lägga så höga växlar på en scrimmage
|
|
|
Post by det ni on Apr 25, 2005 12:50:25 GMT 1
alla som spelat fotboll ett tag vet att man inte kan vinna en scrim. Det är en omöjlighet att vinna, då man inte räknar poäng etc.
Däremot är det fullt möjligt att torska, och det med råge. Men vilket lag som torskar vet bara respektive HC. Precis som Leo sa är inte målet med en scrim att vinna, utan i de flesta fall att testa skar mot ett Defense.
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Apr 28, 2005 12:46:34 GMT 1
Återkommer här som efterfrågat med besked om träningsmatch.
Djurgården kommer inte att ha någon ytterligare träningsmatch innan säsongen börjar. Vi har inte hittat någon lämplig motståndare på den tid vi haft till förfogande efter lägret i Sundsvall då vi scrimmade mot Flames.
De klubbar vi tillfrågat har antingen fått/haft förhinder eller velat hålla igen lite på resekostnaderna nu när serien blivit lite större.
Hoppas ni som är nyfikna kan komma till premiären borta mot Tyresö istället.
|
|
|
Post by DanielGustafsson on Apr 28, 2005 15:10:47 GMT 1
Vad gäller de två kvarvarande lagen i söder så kan jag raportera detta. C4 Lions spelade en scrimmage match mot Lund (4 qtrs och ST), matchen slutade 40-0 till C4. Men som tidigare nämnts så är resultatet föga intresant. Spelmässigt så presterade vi en ganska bra första halvlek på både offense och defense, för att sedan tappa lite entusiasm i andra. I och med att C4 och Carlskrona mer eller mindre är ett allianslag i år så var det ett första test att spela tillsammans. Bollen kommer att sättas i luften en hel del i år och det känns som om spelarmaterialet är tillräckligt bra för att lyckas. Öppnings matchen borta mot Gävle!! kommer att bli mycket spännande likväl vecka 2 hemma mot Solna (och nej Leo det är inte turf här nere, snarare höåker! ) kommer att bli en höjdare för en ex Jet som mig. Vad gäller Limhamn har de tappat ett par spelare till Europaligor men har lyckats värva ganska effektivt för att fylla de hål som fanns. Vet också att de skulle åka ner till Tyskland för träningsmatch men inget resultat eller matchrapport har synts till. Div 1 kommer att bli ruskigt spännade i år, varje vecka kommer att bli viktig och ärligt talat är det nog den jämnaste serie Sverige har haft på många år. Jag sticker ut hakan och säger att Superserien får stå i bakvattnet till div1 2005. /Daniel Gustafsson OC C4 Lions
|
|
Roedeers vs Copperheads
Guest
|
Post by Roedeers vs Copperheads on Apr 28, 2005 15:31:59 GMT 1
Saxat från www.roedeers.com där en sammanfattning av träningsmatchen mot Falun förra helgen är publicerad. "2005-04-24: Träningsmatch mot Falun Copperheads Matchrapport Slutresultat: 54-6 (3 quarters) Söndagen 24/4 gästades Roedeers av återuppståndna Falun Copperheads. En träningsmatch med specialteams och down and distance spelades och man bestämde i halvtid att 3 quarters skulle räcka. Västerås inledde offensivt med en jämn fördelning av pass- och springspel. Falu-laget hade svårt att försvara sig mot Västerås passningsspel och Roedeers gick snabbt fram till 20-0 i den 1:a quartern. Längs marken lyckades Västerås också ta bra med yards genom dubblerande RB/LB Peter Andersson, 17 år. Peter har en del att finslipa på i RB-tekniken men lyckades med en del stora spel varav ett var en TD-run på 65 yds. Defensivt började Västerås bra och Falun hade svårt att ta sig någonstans. Falun hade några bra springspel där man tog sig framåt men man hade problem med passningsspelet. Västerås lyckade med inte mindre än 3 interceptions i den 1:a halvleken varav 1 returnerades för TD av Justin Melnyk. I slutet av den 1:a halvleken så såg det ut som Västerås defense slappnade av och plötsligt släppte man en del stora springspel på utsidan. På ett utav dessa så lyckades Västeråsbekantingen Tommy Wrede springa in en TD och ställingen i halvtid var därmed 40-6. I den sista quartern så lyckades Västerås göra ytterligare 2 TD och slutresultatet blev därmed 54-6. Facit Västerås börjar så sakteliga få ordning på sitt offense. QB Daniel Engberg och Stefan Borell hade bra träffsäkerhet i passningspelet denna dag och vi har även en stark receiverstyrka där främst Peter Borell och Burke Vindevoghel visade framfötterna den här gången. Defensivt så präglades Roedeers spel av mycket missade tacklingar och en alldeles för dålig aggressivitet. Ett lag av Faluns kaliber ska vi kunna stänga ner helt och de ska bara kunna få ströyards och inte som nu i vissa driver systematisk driva bollen framåt. Positivt på defense var ändå passdefense med 3 interceptions. Överraskade gjorde också CB Conny Gangstad. Som rookie gick han in och gjorde ett mycket gott arbete med flera tacklingar och försvarade passningar. Nu återstår bara 2 veckor till seriepremiären mot Limhamn griffins. Vi märker att vi är på rätt väg men en del behöver förbättras om vi ska kunna matcha seriefavoriterna från Malmö."
|
|