|
Post by 08 on Apr 21, 2005 10:33:19 GMT 1
I helgen smäller det mellan SC-RB. Hur kommer det att gå till? Ja tror på en knapp seger till SC. Men som sagt är det en scrimage så. Jag hoppas på stora smällar o fina passar
|
|
|
Post by Hmmm on Apr 22, 2005 0:38:37 GMT 1
Allt annat en ett rejält styrkebesked från SC vore en skräll och illavarslande inför säsongen...
Nån som vet var Uppsala och Täby scrimmar på söndag förresten? 14.00 i Uppsala vet jag, men var??
|
|
|
Post by 86ers on Apr 22, 2005 6:44:17 GMT 1
Vi gör en provisorisk plan på Gränby sportfält, mellan den ordinarie planen och tennishallen. Vi får inte använda fotbollsplanen förrän efter månadsskiftet, så det blir en match utan målstolpar.
|
|
|
Post by Publik on Apr 23, 2005 15:37:19 GMT 1
Tittade på SC-BB idag. Det var intressant. Bulldogs hade 16 spelare och sprang med bollen (0 completions). Solna hade 36 spelare och passade hela tiden.
Om vi börjar med Defense: Solnas defense såg väldigt bra ut tycker jag, 2 INT för TD och släppte bara 1 spel över 6 yards (scramblande QB ca 30 yards). Snabba som f-n till bollen och säkra tacklingar. Lite små såklart men bra och amerikanen såg bra ut. En attraktion. Bergas D var stabila mot run, stora och tacklade bra. Spelade knappast sound-defense utan gamblar med att sätta press och gör det ok.
Offense: Bergas offense var stereotypt och fantasilöst brunkande. QB´n är helt ok men har inga receivrar eller protection. Några dives för 2-5 yards var allt, på utsidan och i luften var det helkört. Solnas O såg nervöst ut i början. Många unga? Tog sig efter hand och tog yards hela tiden men inga jättespel. Många spel mellan 6 och 15 yards men bara 4-5 över 20. sisådär betyg men man ser att det finns bra lir i grabbarna, många saker som kan bli bra när detaljerna är på plats. Chiefs körde alla spel utom 2-3 ur shotgun. Alla med 4 WR.
|
|
|
Post by Kecke on Apr 23, 2005 16:11:02 GMT 1
Till vårta försvar måste jag säga att vi kom till Solna utan en enda reciver! Solna är duktiga och kommer att göra bra ifrån sig i div 1 och som tidigare sagts amerikanen var BRA.
|
|
|
Post by Annan publik on Apr 23, 2005 16:42:56 GMT 1
Det var kul att se Dumle som FS. Inte ofta en OL konverterar till DB, men hey - ingenting är omöjligt antar jag...
|
|
|
Post by Kecke on Apr 23, 2005 17:06:35 GMT 1
Då missade du vår DE som DB Eller våran FB som WR
|
|
|
Post by 12 Uppsala on Apr 23, 2005 22:19:57 GMT 1
Kom då till Gränby sportfält kl 14.00 imorgon (söndag).
Uppsala 86ers vs. Täby Flyers
|
|
|
Post by Robban on Apr 24, 2005 16:22:25 GMT 1
Jojo, det var kul att lira FS, svergies tyngsta kan jag med säkerhet nog titulera mig som....Men va fan en INT gjorde man så va fan...
men Oline var längesen, har sprungit ifrån den gruppen för många år sedan
|
|
|
Post by Publik on Apr 24, 2005 18:51:57 GMT 1
Såg scrimmagen mellan Täby och Uppsala. Uppsala hade stundtals ett visst övertag trots avsaknaden av Tegefjord.
|
|
|
Post by 12 on Apr 24, 2005 19:53:32 GMT 1
"Stundtals"? 18-6 blev det väl ändå under den riktiga scrimmen....
|
|
|
Post by finnpajsarn on Apr 24, 2005 21:21:51 GMT 1
hur gick det med gävle och arlanda b i helgen?
|
|
|
Post by Publik on Apr 24, 2005 21:23:58 GMT 1
Västerås - Falun 48 - 6 2 Defensiva TD av Västerås. Mer info kommer på hemsidan www.roedeers.com inom en dag eller två.
|
|
|
Post by Publik igen on Apr 24, 2005 21:53:38 GMT 1
"Stundtals"? 18-6 blev det väl ändå under den riktiga scrimmen.... Ja stundtals var nog fel ordval. Uppsala var klart övertygande.
|
|
|
Post by Mycket snack on Apr 24, 2005 22:16:11 GMT 1
"Stundtals"? 18-6 blev det väl ändå under den riktiga scrimmen.... Vet inte hur du räknar där, men du var väll för upptagen att försöka skaka av dig nr 21 i Täby, att sedan minst 2 av uppsalas td gjordes efter qb´n var sackad det räknar vi kankse inte in(han var "yellowshirt" idag=Täbys d var där ett antal ggr men la inte ut honom, jo vi vet att scott kan dansa av sig en del spelare, men jag tror att det hade varit svårt att lägga en TD pass under press) ? Men vi kan nog säga att det var en bra "match" idag, båda lagen såg lite skakiga ut och både Uppsala´s HC och Täbys HC fick nog en del att tänka på
|
|