|
Post by Tito on Aug 11, 2007 10:39:47 GMT 1
Tippar jag att den slutar 7-31 till Stockholm. Kanonväder för alla utom dom på plan...
|
|
|
Post by D Sandberg on Aug 11, 2007 13:36:17 GMT 1
Arlanda - SMM 37-36 (om jag hörde rätt) Arlanda vinner med lyckad tvåpoängare med 0 sekunder kvar!
|
|
damir
Bänkvärmare
|
Post by damir on Aug 11, 2007 13:54:03 GMT 1
satt som klistrad vid datorn och försökte ta reda på hur det går. HELT ******* UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by Garry N on Aug 11, 2007 14:26:57 GMT 1
Jodå, resultatet stämmer alldeles utmärkt. Jets scorade samtidigt som tiden rann ut genom Micke Öhman, sen fixade Nick Elman en tvåa på extra poängsförsöket.
Tom Marsan var magisk och gjorde den bästa enskilda insats jag kan minnas att jag sett i Superserien, genom alla år.
mvh Garry N (som återkommer med en rapport så småningom på SAFF sidorna, fast inte ikväll).
|
|
|
Post by Publik on Aug 11, 2007 15:27:47 GMT 1
Underbart ! ! ! ! ! ! !! ! ! ! ! Och nej, Stockholm saknade inte några spelare
|
|
|
Post by Mki on Aug 11, 2007 17:07:25 GMT 1
grattis till en skön vinst jets... Kul att se er fightas så hårt...
|
|
|
Post by marcus95 on Aug 11, 2007 18:00:17 GMT 1
Det gick ju vägen till slut. Tyckte inte att det gick så bra för mig idag, men vad gör det när lilla (166cm) micke kan hoppa så högt och plocka ner den där sista touchdown passen? Hoppas bara vi kan ta med oss det här till nästa vecka och göra en bra match mot Limhamn också. Vi lär ju få möta carlstad i semin oavsett hur det går i den matchen, men kan vi vinna den får vi ju iaf. lite mer självförtroende till semin.
|
|
|
Post by snyft on Aug 11, 2007 19:05:43 GMT 1
SMM saknade:
Martin Kwarnmark - Nickel/LB
Rachid Belkacem - CB
Johan Lindqvist - DL
alla tre är kandslags spelare på defense..
men arlanda gjorde en bra match! grattis till segern
|
|
|
Post by blabla on Aug 11, 2007 19:06:41 GMT 1
AJ saknade Fabian Weldeborn på OL samt några till så balablablablalblablaba....
|
|
|
Post by rttstavning on Aug 11, 2007 19:06:48 GMT 1
landslag*
|
|
|
Post by STUart on Aug 11, 2007 19:47:54 GMT 1
Stockholm, Stockholm.....dessa ursäkter.....
Bra jobbat Arlanda, ni var helt klart värda vinsten, tycker ni såg mycket vassa ut. Bådar gott inför slutspelet.
|
|
|
Post by rapport tack on Aug 11, 2007 21:05:37 GMT 1
När kommer matchrapporten Garry?
|
|
|
Post by Publik on Aug 11, 2007 21:09:11 GMT 1
Inte ikväll skrev han, så ikväll kommer den inte. Jag gissar på imorgon.
|
|
|
Post by Publik on Aug 11, 2007 21:39:26 GMT 1
Vilken match......
Arlanda som tidigare haft svårt att göra poäng höll nu jämna steg med Stockholm. Det såg lite jobbigt ut i början på andra halvlek när man körde tre och ut och Stockholm scorade och plötsligt var upp med två td:s. Stockholm hade framgång med sina tunga inside runs och sina kortpass. Arlanda körde lite allt möjligt men Arlandas offense fick många gånger behålla bollen genom Toms fantastiska QB spel. Han är verkligen exceptionell och den perfekta importen. Han vill verkligen vinna.
Båda lagen fick kämpa mot solen och värmen.
Haraldsson spelade bra, inte minst när han själv tog bollen, QB-draw, och fixade fyra nya, vilken sedan ledde till TD. Taalbi och Hegbo delade på springandet och gjorde det bra. Stundtals verkade Arlanda ha problem med sin D-line och det blev en och annat tung run upp i mitten.
Många trodde nog att matchen var avgjord när Stockholm gjorde en TD med 40 sekunder kvar på matchklockan. Arlanda fick bollen och med tre sekunder kvar slänger Tom en sista pass ner mot endzone från 50:e, egna 45:e yardlinjen (?). I en klunga på säkert 5-6 spelare lyckas Micke Öhman plocka ner bollen. Matchklockan står på 00:00. Arlanda bestämmer sig i detta läge för att försöka vinna och går för två poäng. Nick Elman gör en out och blir lämnad helt ren när han tar emot bollen.
Matchen hade det mesta, tunga runs, snygga passningar, snygga mottagningar, spektakulära mottagningar, turnovers, tacklingar, hits, bra domslut, ett och annat tveksamt domslut, upprörda coacher, tårar och vilt firande.....
|
|
|
Post by Fantastiskt kul on Aug 11, 2007 21:45:06 GMT 1
Riktigt kul match att titta på idag, bäst spenderade 50:- jag hostat upp på länge! Härligt att se en match i sverige som är rolig, spännande och dramatisk in i slutet. Rätt lag vann dessutom - härligt! Det enda tråkiga är att konstatera att coacherna i superserien tydligen fortfarande lägger allt krut på X's and O's och teknik (så klart viktigt det med) och inget alls på game management. Nu jämnade alla blunders ut sig men det är verkligen skrämmande hur lite koll de verkar ha ibland! Nåja, jag ska inte gnälla, som publik var det otroligt kul men som inblandad i ett av lagen hade jag fått frispel!
|
|