|
Post by Johan L on Aug 6, 2007 14:46:39 GMT 1
Game Preview Limhamn
We are playing for the #1 seed and homefield advantage in the playoffs! We are coming off a very important win versus SMM. Defensively we playing to our potential and with the addition of Tom Matiajic at linebacker this week I am excited to see us take another step forward.
Things on offense are different. Our team struggled to put the ball in the end zone last week. This could be blamed on the long break or the fact that we were rotating Javid and myself in and out at qb.
We have got to get our running game on track and keep the ball away from the dangerous Limhamn offense. Both teams know what is at stake and Limhamn will be out for revenge as I am sure they feel they were robbed of a victory in week 1.
For us to win we have got to shut down the Limhamn passing attack. In the first meeting, we were not able to pressure the qb and that will have to change. Special Teams are sometimes the difference maker in these types of games, and we are improving in that area.
/ HC Todd Ferguson
|
|
|
Post by Magnus on Aug 9, 2007 11:04:29 GMT 1
|
|
|
Post by lucky luke on Aug 9, 2007 12:42:17 GMT 1
Jag har hört att Fereed har laddat med en helt flaggarsenal och får bonus av limhamn för varje cc-spelare han plockar av, men det är säkert skitsnack.
|
|
lr lucky luke en lxa
Guest
|
Post by lr lucky luke en lxa on Aug 9, 2007 13:26:22 GMT 1
Jag har hört att Fereed har laddat med en helt flaggarsenal och får bonus av limhamn för varje cc-spelare han plockar av, men det är säkert skitsnack. jag har hört att hela du är full av skit..... och att detta är nog första gången du är inne på ett fotbollsforum och det pateiska är att du lever på att snacka skit
|
|
|
Post by Bullis on Aug 9, 2007 14:05:42 GMT 1
Hörde ett rykte att han får en bonus för varje spelare som han plockar av, men det är säkert skitsnack. Gissar att han kommer att blitza en del så det blir snabba pass av Limhamn Klart att det inte finns några sådana bonusar. Det är det största skitsnacket jag hört.
|
|
|
Post by Pinsamt on Aug 9, 2007 16:17:29 GMT 1
Skräckvärvningen laddar med slagsmål En slagskämpe som ska hetsa Carlstad Crusaders till SM-guld. Amerikanske linebackern Tom Matijacic, 30, har landat för att sätta skräck i motståndarna. Det är pinsamt att killen backas upp av Carlstadsledning. En våldsbenägen halvpsykopat som älskar att slåss har inte på planen att göra. Att plocka in en spelare för att sätta skräck i motståndarna genom att försöka skada dem är inget som gynnar sporten. Låt honom stanna på sidlinjen för svensk fotbolls bästa. Jag hoppas att domarteamet är särskilt uppmärksamma på denna sk spelares uppträdande på planen. Om han dessutom avsiktligt skadar någon hoppas jag att Carlstad tar sitt ansvar och sätter honom på första bästa flyg tillbaks till staterna. Det är inte sådana förstärkningar som är välkomna i svensk amerikansk fotboll.
|
|
|
Post by fakta on Aug 9, 2007 16:56:05 GMT 1
@ PINSAMT
Har du följt information om Tom??? Killen har meriter från Läger i NFL, XFL och CFL så det är ingen buse som kommer och som inte kan spela fotboll.
Han var 32:a rankade ILB i NFL draften '99 där spelare som Al Wilson och Andy Katzenmeyer gick...
|
|
|
Post by LG spelare on Aug 9, 2007 17:05:37 GMT 1
Tycker personligen det ska bli skoj att möta honom.. Blir ju en lite värde mätare.... Jag tror inte att han får bonus för ngra spelare han plockar av... det är bara skitsnacket som går.. jag har högre tankar om Johan Larsson än att dom skulle plocka in ngn från usa för det.. Kunde ju tagit en Kriminell till det...
Men som sagt Ser fram emot matchen å att Möta Carlstad..
The bästa laget vinner helt enkelt i slutändan.. sen om det blir Limhamn lr Carlstad återstår att se...
|
|
|
Post by Tommy Lindgren on Aug 9, 2007 18:36:48 GMT 1
;D Man blir bara så j-a trött på att läsa alla förståsigpåare, som dissar en kille som man ännu inte sett spela för CC. Låt killen få en chans att visa vad han kan på fotbollsplan innan alla staketexperter gör sitt slutliga omdöme.
Sen är det bara att lyfta på hatten för CC bra relationer till de värmländska tidningarna. Det är bra att det skrivs mycket om sporten.
|
|
|
Post by Dr satt den on Aug 10, 2007 1:26:08 GMT 1
HAHAHA Staketexperter klockrent ;D ;D
|
|
|
Post by Nicke nyfiken on Aug 10, 2007 11:44:48 GMT 1
Hur ser skade- eller friskläget ut inför matchen? Kommer det någon prew från LG?
|
|
ocho
Backup
|
Post by ocho on Aug 10, 2007 13:35:12 GMT 1
Efter ett långt sommar uppehåll drar serien åter igång för Limhamn Griffins. Korsriddarna från Karlstad slog förra veckan de regerande svenska mästarna SMM med 16-6. En match som dominerades av Johan Larsson och hans kamrater i försvaret.
Carlstads anfall leds av quarterbacken Javid Shoemaker som gör sitt andra år i Crusaders matchdräkt. Javid utgör ett hot mot Limhamns försvar både i luften med passningar samt på marken med sina snabba rusher. Limhamns försvar måste spela disciplinerat och alla 11 spelarna måste ta sig till bollbäraren. Det ska bli intressant att se hur vårt passförsvar matchar upp mot Carlstads WRs och om vår defensiva linje kan slå Crusaders offensiva linje.
Anfallsmässigt så gäller det för våra offensiva spelare att göra de rätta justeringarna mot Crusaders försvar samt plocka upp de blitzar som kommer mot oss. Det är viktigt för våra WRs att slå sin bevakare i de situationer där de ställs 1-mot-1. När lagen möttes i årets första match vann Carlstad med 2 poäng i en av årets mest spännande matcher.
Jag uppmanar alla som läser previewn och är ett fan av fotboll att söka sig till Hästhagens IP kl 15.00 för att njuta av superserie fotboll på hög nivå.
Troliga starters:
QB Jordan Neal
RB Per Björnehammar
WR Hampus Persson
WR Johan Ingerman
WR Fredrik Eklund
WR Henrik Boström
OL Daniel Kajhagen
OL Torbjörn Johansson
OL Stefan Clavebring
OL Joakim Johansson
OL David Krzysztalowicz
DL Ola Schöön
DL Lee Hammarstedt
DL Mattias Strand
DL Magnus Lundqvist
LB Calle Ingerman
LB Niclas Backlund
DB Christian Lövgren
DB Filip Söderholm
DB Patrik Lundqvist
DB Tobias Nilsson
DB Tim K. Olsson
|
|
|
Post by undrande on Aug 10, 2007 21:37:30 GMT 1
hmm gör paddan comback eller har han gjort det innan?? spelar slangen som end?
|
|
|
Post by publik on Aug 10, 2007 22:42:43 GMT 1
Jag har hört att Fereed har laddat med en helt flaggarsenal och får bonus av limhamn för varje cc-spelare han plockar av, men det är säkert skitsnack. Det är som sagt mycket skitsnack. Samma är väl skitsnacket om vad som hände i Japan och efterspel. Med farbror blå mm.
|
|
|
Post by Jocke on Aug 11, 2007 10:36:22 GMT 1
För att återgå till ämnet så tror jag att det slutar 17-13 till Limhamn. Jag är också helt inställd på att det blir en kanonmatch för publiken.
|
|