|
Post by Helt rtt on Jun 18, 2007 2:46:34 GMT 1
håller med det du säger! som exemple fanns det en sitiuation där QBen i carlstad spikar bollen i huvet på en Arlanda spelare för att han va sur! o det såg jätte dåligt ut! de flesta domarna hade visat ut den spelararen! JAg tycker personligen att de borde ha gjort det! för det va jätte onödigt gjort
|
|
|
Post by Judge Dread on Jun 18, 2007 7:55:00 GMT 1
Det är inte uteblivet flaggregn som jag hyllar, utan det faktum att det inte kastade massa onödiga flaggor.
Domarna bestraffade för regelbrott som begicks, men de hade även en fingertoppskänsla som gjorde att de endast flaggade för det som påverkade spelet.
|
|
|
Post by VF on Jun 18, 2007 7:59:50 GMT 1
|
|
|
Post by pfff on Jun 18, 2007 8:22:09 GMT 1
Ni är så töntiga. Så fort Fereed dömer så gnälls det och när andra domare dömer, viola! då bara rasar det in beröm... Töntar. Domarna var så bra, inga flaggregn...etc etc.
När kan ni växa upp och sluta hata Fereed?
|
|
|
Post by Judge Dread on Jun 18, 2007 8:39:25 GMT 1
Ni är så töntiga. Så fort Fereed dömer så gnälls det och när andra domare dömer, viola! då bara rasar det in beröm... Töntar. Domarna var så bra, inga flaggregn...etc etc. När kan ni växa upp och sluta hata Fereed? Que? Vart kom det där ifrån? Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag riktade beröm mot domarlaget i helgen. Var inte alls min mening. Domarna sög.
|
|
|
Post by na on Jun 18, 2007 8:50:36 GMT 1
När kan ni växa upp och sluta hata Fereed? om jag inte kommer ihåg alldeles fel så var inte Ferred med och dömde matchen
|
|
|
Post by Garry N on Jun 18, 2007 9:39:08 GMT 1
Håller med farbror Dread. Tycker Kåre o Co gjorde en utmärkt match. (Tycker förresten att Kåre tagit ännu ett steg upp i år, hans team har varit bra i alla matcher jag sett dom).
Fingertoppskänsla kan också vara att, "jag var kanske lite sen att blåsa och var sen på plats, QB'n fick en extra smäll och jag kan ha förståelse för att han slängde bollen på syndaren, därför blir det "bara" 15 yards".
mvh Garry N
|
|
|
Post by K Lovegun on Jun 18, 2007 9:59:25 GMT 1
håller med det du säger! som exemple fanns det en sitiuation där QBen i carlstad spikar bollen i huvet på en Arlanda spelare för att han va sur! o det såg jätte dåligt ut! de flesta domarna hade visat ut den spelararen! JAg tycker personligen att de borde ha gjort det! för det va jätte onödigt gjort Det finns klara riktlinjer i regelboken när och hur man ska utvisa en spelare... 1. Förbjuden signalutrustning S.37 2. Bruk av tobak S.39 3. Hänsynslösa regelbrott S.111 4. Två osportsliga uppföranden S.118 5. Illegala skodubbar S.119 6. Att träffa en domare S.120 7. Slagsmål S.126 Situation:Carlstads QB blir lite sent påhoppad efter att han har blivit sackad av en annan spelare först. Han ställer sig upp och råkar kasta bollen åt fel håll, allt vad han kan i huvudet på Arlanda spelaren. Om "Helt rtt" vill få QB´n utvisad, så är den enda punkten som lämar ett utrymme för det punkt 3. Hänsynslösa regelbrott. Då kommer frågan... Är det ett häsynslöst regelbrott att kasta en boll i huvudet på en spelare som är skyddad av en hjälm? Jag kan med säkerhet säga att ditt påstående om att de flesta domare hade utvisat QB´n är helt felaktigt. Skulle vi sedan diskutera de övriga utvisningar som skett i år så passar de direkt in på punkt 4 och 7. På SAFF hemsida kan man under regler läsa/ladda hem regelboken... På sidan 8-14 kan man läsa om punkter att beakta och fotbollens etiska regler. Det är någonting som borde vara ett krav att läsa för alla som utövar sporten. MVH Knutte Lövgren Arlanda Jets
|
|
|
Post by Tidningen on Jun 18, 2007 10:40:20 GMT 1
|
|
|
Post by feffe on Jun 18, 2007 11:04:24 GMT 1
snälla snälla söta säg att det är Ryan Leaf! *håller tummarna*
|
|
|
Post by VAR on Jun 18, 2007 12:38:27 GMT 1
Men var kan man hitta bilder från matchen?`
|
|
|
Post by tta on Jun 18, 2007 14:04:59 GMT 1
Då kommer frågan... Är det ett häsynslöst regelbrott att kasta en boll i huvudet på en spelare som är skyddad av en hjälm? Jag kan med säkerhet säga att ditt påstående om att de flesta domare hade utvisat QB´n är helt felaktigt. Skulle vi sedan diskutera de övriga utvisningar som skett i år så passar de direkt in på punkt 4 och 7. På SAFF hemsida kan man under regler läsa/ladda hem regelboken... På sidan 8-14 kan man läsa om punkter att beakta och fotbollens etiska regler. Det är någonting som borde vara ett krav att läsa för alla som utövar sporten. MVH Knutte Lövgren Arlanda Jets Enligt regel 9.2.3.c har huvuddomaren rätt att tillämpa det straff han anser lämpligt för ojuste handligar som inte specifikt behandlas i regelboken. Att kasta bollen i ansiktet på en motståndare känns som en gråzon mellan personligt regelbrott och regelbrott utan kontakt. Jag tror att en domare som ansåg att förövaren borde visas ut skulle kunna åberopa nämnda 9.2.3.c
|
|
|
Post by B on Jun 18, 2007 14:12:56 GMT 1
Men var kan man hitta bilder från matchen?` ...och matchrapporten?
|
|
|
Post by har for mig on Jun 18, 2007 16:23:16 GMT 1
har även för mig att kasta bollen på någon ,kan räknas/tolkas som ett slag , vilket isåfall är en utvisning.
|
|
|
Post by Varfor on Jun 18, 2007 17:04:16 GMT 1
Tyckte också domarna var bra.
Målet är att lagen ska avgöra matcherna och inte spelarna.
Helt rätt att inte visa ut.
Visste ni förresten att det är fler utvisningar i SS i år än det var i NCAA ifjol efter fyra matcher. De är 120 lag, vi är 5 ;D
Kanske något att fundera över?
|
|