|
Post by stupid on May 15, 2007 6:29:48 GMT 1
Nån som kan förklara hur man skall göra för att kunna se på edgesports.tv? Jag var inte och letade efter highlights filmen men jag fattar inte....
Nån som är smartare än jag (måste finnas MÅNGA) kanske kan hjälpa till?
|
|
|
Post by exdiaq on May 15, 2007 8:14:07 GMT 1
|
|
|
Post by Putte on May 15, 2007 9:48:45 GMT 1
Ja, det där är en Highlightfilm...från 2005 t.o.m.
Vart är matchen ifrån helgen?
|
|
|
Post by siaren on May 15, 2007 9:55:36 GMT 1
det står login i högra hörnet, man kanske måste batala för att få se matcherna eller vara medlem på något sätt, har svårt att se att de gör det helt idiellt, em jag sitter ju barar och siar...
|
|
|
Post by Wow on May 16, 2007 15:04:22 GMT 1
Wow vad häftigt det blev med Stream-TV till slut. Inte ens vi som är intresserade hittar, eller kan få besked om hur man kan se matchen.
|
|
|
Post by asd on May 16, 2007 18:31:22 GMT 1
Wow vad häftigt det blev med Stream-TV till slut. Inte ens vi som är intresserade hittar, eller kan få besked om hur man kan se matchen. Man kan försöka att kontakta EdgeSport direkt om man vill veta vart den finns, istället för att gnälla som en kärring på forumet. Dagens handlingsförlamade människor
|
|
|
Post by Butte on May 16, 2007 19:30:35 GMT 1
På Edgesports hemsida står det att de söker sponsorer "to this event" när man går in på The Football Channel.
Med andra ord så verkar det som om det inte filmades något i helgen, och kommer så inte att göra innan någon sponsor finns.
|
|
|
Post by Ulrik on May 17, 2007 0:49:42 GMT 1
Vad hade ni väntat er? Börja jaga sponsorer när säsongen redan dragit igång?
Streamade matcher, för vem? Övriga spelare i serierna som förmodligen är ute och spelar match själva om det nu skulle bli live? Vill man se det live, åk dit istället mkt roligare!
Vem är annars intresserad av Amerikansk Fotboll i Sverige förutom de som själva spelar i olika nivåer eller ev anhöriga?
Nischade sporter kommer aldrig att få TV tid i Sverige, kanske 5 sek efter SM slutspelet om någon orkar bry sig. Tyvärr.
Jag förvånas årligen över dessa företag som klubbarna ändå lyckas fånga in som sponsorer, vad ger det egentligen tillbaka?
Att en sponsor skulle gå in och betala en hel säsong streamad filmning av matcher ser jag som obefintlig, det kostar en hel del att filma, klippa, resor, serverhyra osv... Vill ni ha det lär ni spelare få betala det ur egen ficka. Och då blir det nog inte lika intressant längre.
Kalla mig pessimist men det är verkligheten tyvärr för en liten nischsport.
|
|
|
Post by marcus on May 18, 2007 14:05:56 GMT 1
Ulrik; Det stämmer inte någonstans det du skriver.
Reklamvärde för sponsorer finns det absolut, speciellt i SuperSerien.
Problemet är att sporten har i Sverige troligtvis de mest ödmjuka utövarna/ledarna... om en klubb väl börjar ta för sig lite och göra grejer utöver det vanliga så finns det världens chanser att promota sporten/laget. Visst det är lite motvind då 98% av svenska folket inte vet vad "first down" innebär men för att använda en gammal klassiker; "Rom byggdes inte på en dag", inte sant?
|
|
|
Post by SwedishDragon on Jun 16, 2007 20:27:29 GMT 1
Nu finns det match klipp från SMM match mot Carlstad. Glöm inte att skicka in vad ni tycker om kvalite´n på klippen, kamera tekniken etc etc Rock on!!
|
|
|
Post by hard on Jun 17, 2007 19:45:35 GMT 1
laggar ju hela tiden
|
|
|
Post by Uiko on Jun 18, 2007 9:02:50 GMT 1
Inte för mig, förmodligen du som har dålig uppkoppling
|
|
|
Post by the Who on Jun 20, 2007 19:15:55 GMT 1
Funkar bara fint på min gamla 1.5mhz/256ram burk. Men lite tråkigt att man bara fick se första kvarten. Vad hände mer resten? Annars kanonkul att det är igång, äntligen! Även om kommentatorn sög
|
|
|
Post by ksmb on Jun 21, 2007 13:29:50 GMT 1
jag tycker att det är grymt att man nu äntligen gjort något sådant! alltså stream tv, dock när jag skall spela upp filerna så står det
"Det går inte att spela upp filen på grund av att det angivna protokollet inte stöds. Om du angav en URL i dialogrutan Öppna URL försöker du med ett annat överföringsprotokoll (t.ex. "http:" eller "rtsp:")."
jag förstår att felet ligger hos mig, alltså in dator men vet ågon vad jag skall göra för att kunna se filerna?
vore tacksam för svar!
|
|
|
Post by wwehd on Jun 21, 2007 13:34:49 GMT 1
Min dator spelar upp filen i Windows Media Player. Det funkar bara fint.
|
|