|
Post by hmm on Feb 2, 2007 14:10:57 GMT 1
hur går det med detta då? nått nytt på fronten Lrsson?
|
|
|
Post by marcus on Feb 6, 2007 18:34:25 GMT 1
Vi har funderat på att streama matcher även i division 2, och som vanligt handlar det ju endast om att någon får tummen ur (och en liten ekonomisk faktor också) - att streama SS i år tycker jag skulle vara ett stort steg frammåt! Hoppas verkligen att någon tar på sig projektet, kontaktar SAFF kanske till och med kan få bidrag för att dra igång projektet så att vi lättare kan börja sprida sporten. Sen ska jag också tillägga att det finns idéer på att sända matcherna onDemand, har en hel del kontakter vad gäller de bitarna så är ni intresserade av att starta upp en sida där man kan se på alla matcher när som helst på dygnet så kontakta mig så kan vi se om vi inte kan snurra igång den här sporten ännu lite mer. Skicka mig ett PM här t.ex. vid intresse...
|
|
|
Post by zinken on Feb 6, 2007 18:55:40 GMT 1
SMM kommer sända
|
|
|
Post by smm on Feb 7, 2007 10:18:32 GMT 1
kul som fan!!! stort steg framåt för sporten. mne skulle gärna se det lite mer officiellt än anonymt här på forumet.. kom igenom smm lägg ut en pressrelease eller nått.. när jag va inne på hemsidan www.edgesports.tv/ hitta jag nämnligen inget om am fotboll eller zinken
|
|
|
Post by wwehd on Feb 7, 2007 22:00:47 GMT 1
hoppas verkligen att det stämmer SMM!
Bara det inte är nått snack a la Marvels "Joviskaspelahelasäsongenvilovar- tvåmånaderföre säsongstart".
Helt rätt steg att ta! Grattis SMM.
|
|
|
Post by marcus on Feb 8, 2007 15:17:08 GMT 1
hoppas verkligen att det stämmer SMM!
Bara det inte är nått snack a la Marvels "Joviskaspelahelasäsongenvilovar- tvåmånaderföre säsongstart".
Helt rätt steg att ta! Grattis SMM. Eftersom det är ett anonymt inlägg i denna konfen som säger att SMM ska sända så bör man väl inte ta det som något löfte från klubben direkt. Vänta tills klubben skriver något om det via hemsidan eller sportchefen. Men självklart är det roligt och hoppas vi alla att det stämmer!!
|
|
|
Post by Balder on Feb 8, 2007 16:11:59 GMT 1
Alla jublar över Stream TV, men på vilket sätt är det så oerhört revolutionerande att det är värt för en klubb att satsa på?
På vilket sätt kommer detta att föras ut till allmänheten? Kommer förbundet att gå in med marknadsföring eller är det redan intresserade ifrån andra delar av landet som kommer att titta?
Är inte alls negativ till denna satsning, men är det verkligen så fantastiskt för sporten som folk gör sken utav. Förstå detta rätt. Jag undrar bara på vilket sätt det kommer att bli så fantastiskt som en del verkar tro. Blir detta nåt mer än att "vi streamar våra matcher istället för att skicka matchfilm" o.s.v.?
Har ej sett AIK´s matcher så jag vet inte hur produktionen är. Är det hög kvalitet? Håller kommentatorer hög kvalitet? Vilka kan det tänkas bli som kommenterar Superseriematcher?
|
|
|
Post by marcus on Feb 9, 2007 19:07:14 GMT 1
Balder: Inget revolutionerande med streamade matcher är det inte, och det behövs knappt ens kommentator/speaker. Men kan man hitta ett sätt att lansera det över nätet så är det ett enormt sätt att nå ut till folk som är nyfikna men inte riktigt får tummen ur att faktiskt åka till Zinken eller vilken plan det nu är och kolla på matcherna.
Jag är övertygad att så bekväma som många är, och så många som man hör i bekantskapskretsar som är intresserade fast för lata för att åka iväg för att kolla så är streaming/onDemand-sända matcher ett guldsätt att få folk till att bli intresserade av sporten.
Så som sagt, idéer hur man lanserar sändningarna ut till Svenssons det är allt som krävs för att få en grym snurr på fotbollen i Sverige.
|
|
|
Post by edgesportsTV on Feb 12, 2007 21:47:57 GMT 1
|
|
|
Post by SMM on Feb 12, 2007 22:30:15 GMT 1
Jag höll på att missa det hela, så det kanske fanns fler med mig, men i alla fall. Om man för muspekaren över Football TV eller vad det nu stod. Så kommer det ut ytterligare en länk till SMM. Där de annonserar om att de kommer visa matcher från Zinken. En fråga på det. Det är en "highlight" film till höger på den sidan, men den hackar bara fram likt en dåligt uppdaterande webkamera. Är det något jag själv kan fixa eller är det hemsidan som får det att strula ? www.edgesports.tv/EdgesportsTV/TheFootballchannel/StockholmMeanMachines/tabid/3198/Default.aspx
|
|
|
Post by SMM on Feb 12, 2007 22:31:28 GMT 1
Äh jag fick den att fungera. Den behövde bara hacka klart igenom hela filmen. Sen fick man starta om den så flöt det på bra.
|
|
|
Post by marcus on Feb 13, 2007 18:04:51 GMT 1
Underbart initiativ SMM! Bra för er och bra för sporten! Roligt! Mer sånt!!
|
|
|
Post by Steef on Feb 20, 2007 12:27:13 GMT 1
|
|
|
Post by Efterhand on Feb 21, 2007 3:09:15 GMT 1
Läggas upp i efterhand ? Då är det inte direkt en streamad match i ordets rätta bemärkelse. Så med andra ord så kommer edgesports att tillhandahålla en server för SMMs matchfilmer.... hett.
|
|
|
Post by Putte on Feb 21, 2007 7:18:45 GMT 1
Mmm, känns lite tudelat. Som f.d spelare har man ju ofta suttit och tittat på matchfilmer i efterhand. Hade hoppats på en livestream men man kan väl inte få allt. Man får se det positiva i det hela och hoppas på en utveckling under resans gång.
|
|