|
Post by Curre on Jan 17, 2007 22:04:11 GMT 1
Tycker du? Fråga de som stod i kiosken och grillen om de håller med...
Vad menar du? Fick de inte se matchen? Var det för få som köpte korv? Var kaffet kallt? JAG SOM PUBLIK TYCKTE DET VAR ETT BRA ARRANGEMANG, ALLT KLAFFADE. T.o.m. vädret var varmt och skönt så arrangörerna måste ha tummen med honom där uppe:-)
|
|
|
Post by Not So Beautiful on Jan 18, 2007 0:16:21 GMT 1
Tror kiosk kommentaren avser att ingen personal fanns på plats före kickoff. Man fick övertala publik från diverse klubbar att ställa upp (gratis).
|
|
|
Post by Curre on Jan 18, 2007 16:39:43 GMT 1
Vadå "Gratis"? Mig veterligen var det bara domare och underhållningen som hade betalt. Vi jobbar alltid gratis, eventuella ersättningar går direkt till klubbens verksamhet.
|
|
|
Post by L Dirbersky on Jan 18, 2007 19:43:19 GMT 1
Vadå "Gratis"? Mig veterligen var det bara domare och underhållningen som hade betalt. Vi jobbar alltid gratis, eventuella ersättningar går direkt till klubbens verksamhet. Det är skillnad på en vanlig serie match med 25 anhöriga på "läktaren" och fullsatt läkatare på en SM final, de som jobbade vi grillen gjorde verkligen ett häst jobb och fick mig veterligen inte något betalt för det.
|
|
|
Post by Stackare on Jan 21, 2007 17:35:16 GMT 1
Vad hemska att de inte fick betalt.
Det fick ingen av de som hjälpte till under JEM heller. Själv jobbade jag 10 dagar i sträck under JEM och fick inte en krona. Jag var inte ensam om att göra detta. Jag gjorde det för att jag gillar sporten och för att det var kul.
Blir så trött på små människor som ska ha pröjs så fort de ska göra något.
|
|
|
Post by Mr Floppy on Jan 21, 2007 17:58:49 GMT 1
Vad hemska att de inte fick betalt. Det fick ingen av de som hjälpte till under JEM heller. Själv jobbade jag 10 dagar i sträck under JEM och fick inte en krona. Jag var inte ensam om att göra detta. Jag gjorde det för att jag gillar sporten och för att det var kul. Blir så trött på små människor som ska ha pröjs så fort de ska göra något. Det var mycket riktigt INTE pengar som avsågs, utan det faktum att det mesta var kaos. Ingenting var på plats, personal fick kallas in så sent som minuterna innan matchen skulle börja. Att man ska få betalt för att jobba åt SAFF är väl ingen som nånsin trott...? Att det saknas kvalificerat folk till en tio dagar lång J-turnering är nog inte så konstigt, men att det skulle bli samma kaos på EN match där alla spelare och ledare i hela Sverige (utom de som spelade) är lediga var betydligt mer förvånande.
|
|
|
Post by Telgebo on Jan 24, 2007 11:32:03 GMT 1
Varför inte göra en "bandy" och börja spela finalen i Uppsala? Tillräckligt nära för att man inte ska tappa sthlmspubliken samtidigt som den inte drunknar i övriga sthlmsutbudet som nu. Plus den extra PR-en det kan bli eftersom "am. fotboll gör som bandyn, sveriges motsvarighet till USAs superbowl, bandyfinalen på studenternas, får nu en uppföljare av just sporten am. fotboll efter att SAFF meddelat att finalen fr o m nu spelas på studenternas bla bla osv" faktsikt är en tillräckligt stor nyhet för att i alla fall ha chansen att nå rikspressen/tvkanaler. Vill Saff att SM-finalen så kanske 2008 kan vi i Telge stå för arena sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dert%C3%A4lje_fotbollsarena planen är ialla fall större än Zinken www.bandyvm.se/arenor/stockholm/default.asp
|
|