|
Post by fran vf on Oct 18, 2006 8:17:30 GMT 1
|
|
|
Post by Fredde W on Oct 18, 2006 18:26:09 GMT 1
Kul att CC söker SM-Finalen.. Dom visar år efter år att dom är ledande innom marknadsföring för våran idrott och dom har allt som oftast bra arrangemang runt matchena så dom är "Värda" att bli värd för SM-Finalen
Det som däremot inte pekar för att dom ska få den är just läget... Karlstad ligger lite off tyvärr.. Svårt att få tex Tv Sporten att åka ditt! Tv4 finns redan där och känner till Crusaders så dom lär göra något men sedan tror jag inte en ända stor dags/kväll tidning kommer att finnas på plats pga av just att det ligger lite off.. Tyvärr!
|
|
|
Post by 874 on Oct 18, 2006 20:03:35 GMT 1
Jag tycker inte 874 på läktarna sist i karlstad är specielt bra för sporten I stockholm får dom i alla fall 2000 minst. Och det utan någon som helst media eller reklam för matchen. Tyvär är det för lite folk i karlstad för att det ska vara bra reklam för sporten. Annars så är det jätte kul att dom vill hjälpa till. Men tror inte dom kan få ihop 2000 på läktarna i karlstad. Därför så ska sm finalen inte spelas i karlstad
|
|
|
Post by mjaae on Oct 18, 2006 20:39:14 GMT 1
Carlstad har dock haft över 1000st i publik på några seriematcher genom åren, sist de hade SM-finalen, var de ej deltagande så därav en lägre publiksiffra..
Dock är väl ett argument emot karlstad att det endast blir bra arrangemang om de själva spelar finalen. om de däremot är med i finalen själva kommer garanterat siffran komma över 2000
|
|
|
Post by Carl66smm on Oct 18, 2006 21:02:38 GMT 1
Är dom så många i den byn ?? ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Branni on Oct 19, 2006 8:59:54 GMT 1
Ungefär så många hamburgare som du har i din mage.. :P
|
|
|
Post by NA on Oct 19, 2006 9:41:51 GMT 1
egentligen förstår jag inte varför det skulle koma färre till en SM final i karlstad än i stockholm. ser man till avstånd är det närmare för t.ex. karlskoga, örebro och gbg, medan det inte är någon direkt skillnad för lagen i norr, om de skulle vara intresserade av att komma ned och se matchen (eller kanske delta vad gäller jamtland?) för lagen i söder är avståndet också ungefär samma. att jag främst tänkt på avstånden för lagen är att jag har mycket svårt att egentligen tro att någon som är helt ointresserad av amerikansk fotboll i sverige skulle åka till varesig stockholm eller karlstad för att se matchen, om de inte råkar ramla in av någon okänd anledning.
|
|
|
Post by ANo on Oct 19, 2006 11:01:16 GMT 1
egentligen förstår jag inte varför det skulle koma färre till en SM final i karlstad än i stockholm. ser man till avstånd är det närmare för t.ex. karlskoga, örebro och gbg, medan det inte är någon direkt skillnad för lagen i norr, om de skulle vara intresserade av att komma ned och se matchen (eller kanske delta vad gäller jamtland?) för lagen i söder är avståndet också ungefär samma. att jag främst tänkt på avstånden för lagen är att jag har mycket svårt att egentligen tro att någon som är helt ointresserad av amerikansk fotboll i sverige skulle åka till varesig stockholm eller karlstad för att se matchen, om de inte råkar ramla in av någon okänd anledning. Och sen så finns det lika många som utövar och tycker om am.fotboll i sthlm som det finns i alla de städer du nämnde? Tror dock att smm skulle tycka de vore kul att få chansen att "snuva" karlstad på guldet på tingvalla
|
|
|
Post by komakille on Oct 20, 2006 8:33:32 GMT 1
Jag tror inte jag skulle koma till på en match i Karlstad, men i alla fall på vägen dit...
|
|
|
Post by Koma on Oct 20, 2006 12:19:03 GMT 1
Karlskoga Då ? ;D
|
|
|
Post by gammal spelare on Oct 20, 2006 15:51:27 GMT 1
det är inte fel att ha sm finalerna på olika städer i vårt avlånga land, innan finalerna började spelas på stockholmstadion, vilket är för övrigt en mycket bra plan för sm-finaler. så spelades det på olika ställen i sverige, dvs på en neutral plan. västerås90, borås91, kristianstad92
|
|
|
Post by Jojje on Jan 11, 2007 11:25:21 GMT 1
Har det hänt något mer i den här frågan?
|
|
|
Post by Christian on Jan 16, 2007 15:38:08 GMT 1
I spelschemat som släpptes idag står det Zinken som finalarena.
|
|
|
Post by Guran on Jan 16, 2007 15:47:03 GMT 1
Fast är det verkligen hugget i sten??? Det var väl någon som skrev in av gammal vana bara.... Zunken är ju visserligen upprustad men planen är väl för kort.
|
|
|
Post by L Dirbersky on Jan 16, 2007 15:56:20 GMT 1
Är det därför Carlstad har det riktigt svårt att vinna där, de är vana med en fullängds plan
|
|